Hİzmetler

YABANCI UYRUKLU VATANDAŞIN GEÇİCİ İKAMETİ

Bir yabancı için ülkede bulunduğunu kaydettirmek, Rusya sınırları içinde bulunduğu süre içerisinde kendini güvene almak demektir.

Bir uzman veya şirketin partnerleri ve meslektaşları yurtdışından ülkeye giriş yaptığında, davet eden taraf eksiksiz bir şekilde sonıçlandırması gereken bir takım işlerle uğraşmak zorundadır. RF Federal Göç Servisi İdaresinde akreditasyonunu yaptırmak, davetiye ve vizeleri almak – işler bunlarla bitmiyor. Yurtdışından gelen bir elemanın tam olarak çalışabilmesi için Rusya’nın herhangi bir yerinde olduğu gibi Moskova’da da bu eleman için kaydının yaptırılması ve çalışma ruhsatının alınması gerekmektedir. Kanunlar uyarınca, bütün bu işleri davet eden şirket bizzat yapmalıdır.

ROSCO — KAYDININ KOLAY VE RAHAT BİR ŞEKİLDE YAPTIRILMASI

Kendinizi bir çok sevilmeyen ve yorucu işlerden kurtarmanız için bu işleri RosCo profesyonellerine devrediniz.

Bizde çalışma ruhsatı, geçici kayıt yaptırılır. Bunun bedeli de müşteri zamanının ve gücünün tasarrufu
sayesinde telafi edilir.

Yabancı uyruklu vatandaşların göç kaydının yaptırılması ile ilgili konuları düzenleyen 109 sayılı 18.07.06
tarihli Federal Kanunu uyarınca, bir yabancının göç kaydı, ülke sınırından giriş yaptığı günden itibaren
en geç 7 gün içerisinde yaptırılmalıdır.
Bunun dışında, davet eden taraf, ilgili elemanın geldiğini
Federal Göç Servisinin ilgili birimlerine bildirmek zorundadır. Bunun için pasaport çevirisi noterden tasdik
ettirilip göç kartının kopyası ile birlikte evrakların ekinde sunulur.

Bununla birlikte, yabancı uyruklu elemanın resmi davetiye ile gelmesi durumunda, işveren şirketin kuruluş
evraklarının kopyası, yabancı uyruklu elemanın işyerini kullanma haklarını doğrulayan belgelerin (örneğin,
kira dokümanları) kopyaları da gerekecektir. Bütün bu uğraşıcı işler tamamlandıktan sonra, elemanın eline
onun Federal Göç Servisi kaydının yaptırıldığını gösteren özel bir kaşenin vurulduğu Bildiri kağıdının
koparılan parçası verilir.

Moskova’daki yabancı uyruklu vatandaşlar için kayıt yaptırma işlemi yorucu bürokratik rutinle doludur.
Bunlarla uğraşmak yerine işi RısCo uzmanlarına bırakın. Ayrıca biz kayıt uzatmasını da yaparız, çalışma
ruhsatını da alabiliriz. Hizmetlerimizin ücreti gayet uygundur. Bizimle işbirliği kurulmasının avantajları
da ortadadır.

Hem davet eden tarafı hem de elemanı devlet makamlarına getirmeden sadece iki gün içinde bütün
aşamalardan geçerek her türlü işlemleri tamamlarız. Bunun için ofisimize bile gelmenize gerek yok,
sadece gerekli evrakların kopyalarının e-mail vasıtasıyla bize ulaştırmanız yeterlidir.

YAPMANIZ GEREKENLER

Bizi telefonla aramak
veya mektup yazmak

“RosCo” hizmet bedelini
ödemek

Gereken belge ve bilgileri
tarafımıza iletmek

Hazırlanan evrakları imzalamak
ve mühürlemek

Hiç endişe etmeden
3 iş günü beklemek

Hazır evrakları
“RosCo” ofisinden almak

İŞLEM NASIL YAPILIR

Kanunun ihlali, hem çalışan hem de işveren için çok hoş olmayan cezaların kesilmesi ile sonuçlanabilir.
Geçici kaydı olmayan bir yabancı uyruklu vatandaş yetkililer tarafından sınır dışı edilebilir ve sonraki
girişler de yasaklanabilir. Aynısı süre ihlali için de geçerlidir. Kayıt süresi genellikle 90 gün
(kolaylaştırılan şartlarda) veya vize süresi ile sınırlanmaktadır. Okuma veya çalışma izni olduğunda kayıt
süresi bir yıla kadar uzatılabilir.

Buluduğu yere göre kaydının yaptırılması, Rusya Federasyonu sınırları içinde bulunmanın yasallaştırılması
için olmazsa olmaz bir şarttır. Bu işlem davet eden tarafınca yapılır, yabancı uyruklu vatandaşın hiç bir
şey yapması gerekmiyor. Kanun ihlali ve kaydının düzgün bir şekilde yaptırılmasından dolayı sorumluluk
işverene aittir.

DİKKAT: yakın geçmişte geçici kaydının “formülasyonu” değişmiştir. Şimdi bu işlemin
adı “göç kaydı”dır. Ancak işlemin manası hemen hemen aynıdır.

İşveren veya davet eden taraf, Federal Göç Servisi İdaresinin bölgesel birimine başvurarak
işlemi orada yaptırır.

Bulunma adresine göre kaydının başarılı bir şekilde yaptırılması için ilgili makama aşağıdaki belgeler sunulur:

  • Kimlik bilgileri ve göç evrakları — pasaport, sınırda vurulan
    kaşenin bulunduğu bir kağıt;

  • İkametgah için izin belgeleri — yabancı uyruklu vatandaşın
    belirli bir adreste kaydedilmesi gerekmektedir;

  • Ülkeye girişin yapıldığına dair bildiri.

Hehangi bir harın ödenmesi gerekmiyor – yabancı uyruklu vatandaşların kaydedilmesi ücretsizdir.

BAŞKENTTE KAYIT YAPTIRMA ÖZELLİKLERİ

Yabancı uyruklu vatandaşların Moskova’da geçici kaydının yaptırılması,
ülkeye giriş yapan yabancılar için özellikle zordur.
Şehrin ve bölgenin genel olarak çekiciliği, insanlara açılan perspektifler
sayesinde işgücü tehacümü oldukça yüksektir. Fakat konaklama imkanları sınırlıdır.
Yabancı uyruklu vatandaş büyük zorluklarla karşılaşabilir.

Formal olarak, işlem aynı, fakat daha çok zaman ve güç gerektirir.
Moskova’da kaydının yaptıran yabancı uyruklu vatandaşlar uzun kuyruklarla karşılaşırlar,
işverenler ise günlük işlerle uğraşmak yerine kanıtlayıcı dokümantasyonun hazırlanması ile
uğraşmak ve adres aramak zorundalar.

“RosCo” sizi bütün zahmetlerden kurtarır.Bizim yetkili uzmanlar geniş pratik tecrübelere
sahipler ve mevzuatın bütün ince noktalarını çok iyi bilirler. Yabancı uyruklu vatandaşların
başkentte kaydının yaptırılması, şirketimizin 10 yıldan uzun bir süreden beri uğraştığı bir konudur.
Size her zaman yardım etmeye hazırız, zamanında ve eksiksiz olarak hizmet veririz, her müşterimize özel
yaklaşım gösteririz.


Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu, her şeyden önce, Rusya Federasyonun da bir mukim ile mukim olmayan arasında döviz işlemleri yapılırken açılmakta idi fakat 03/01/2018 tarihinden sonra bu sistemin degistirilmesi ve 03/01/2018 tarihinden önce açılan döviz işlem pasaportlarının banka tarafından döviz kontrol dosyasında saklanması kararlaştırılmıştır. Döviz işlem pasaportu yerine ihracat sözleşmelerinin kayıt edilmesiMerkez bankasının 181-I sayılı talimat, işlem pasaportu düzenlemek yerine, yabancı ekonomik sözleşmelerin bankalarca muhasebeleştirilmesini sağlar yani, bankaların sözleşmeyi kendilerinin kaydettirmesi gerekecektir. Banka, ihracat veya ithalat sözleşmesini bir iş günü içinde sözlesmeye özel bir numara ile kaydetmelidir. Ancak, tüm sözleşmelerin kaydedilmesi gerekmez, kayıt zorunluluğu, kredi sözleşmelerinin yanı sıra ihracat ve ithalat sözleşmeleri için geçerlidir ve aşağıdakileri sağlar: -ürun ithalatı veya ihracatı -ürun satışı ve satın alınması -taşınır veya taşınmaz malların kiralanması, leasingi -hizmetlerin sağlanması, işin yerine getirilmesi, bilgi aktarımı ve fikri faaliyetin sonuçları, bunlara ilişkin münhasır haklar. Sözleşme türlerine ek olarak fiyat limitini de göz önunde bulundurmak gerekir, bir ithalat sözleşmesi veya bir kredi sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 3 milyon ruble ve üzeri ise, bir ihracat sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 6 milyon ruble ve üzeri ise kayıt altına alınmalıdır. Sözleşmeler ve kredi anlaşmalarındaki ruble değeri, anlaşma tarihinde veya son değişiklik tarihinde belirlenir. Sözleşmeleri kaydetmek için hangi belgelere ihtiyaç vardır? Bir ihracat, ithalat veya kredi sözleşmesini kaydettirmek için, ilgili bankaya şu evraklar sunulmalıdır: -ihracat sözleşmesi -ihracat sözleşmesi hakkında genel bilgiler -sözleşme taslak olarak sunulmuşsa, ihracat sözleşmesinin kendisinin belirlenen tarihten itibaren en geç 15 iş günü içerisinde yerleşik -ihracatçı tarafından bankaya ibraz edilmelidir.Bu belirtilen sartlarin tamami ayni zamanda ithalat sözleşmesi içinde gecerlidir.Sözleşmelerin kaydının ihlali için para cezalarıSözleşmelerin banlara kaydının ihlal edilmesi hallerinde su para cezalari ön görulmektedir. - bireysel girişimciler ve şirketler için - 40 bin ila 50 bin ruble arasi- şirket yetkilisi için - 4 bin ila 5 bin ruble.Tekrarlanan bir ihlal olmasi halinde daha ağır bir şekilde cezalandırılır. Girişimciler ve şirketler için tekrarlanan para cezası 120 bin ila 150 bin ruble ve bir şirket yetkilisi için - 12 bin ila 15 bin ruble şeklindedir.Konu ile alakali sorularinizi bize yazmayi ve kanalimiza abone olmayi unutmayin. Dikkatli olun, RosCo ile olun!
Nakit işlemleri üzerindeki kontroller sıkılaşıyor
Önceki videolarımızda detaylı olarak bilgisini verdiğimiz gelir vergisi oranlarının artırılması bireyler üzerindeki vergi yükünün ağırlaştırılmasına ek olarak 1 milyon ruble üzerindeki mevduatlar üzerinden gelir vergisi getirilmesi 2021'de nakit kontrollerini de sıkılaştırıldı. Aslında nakit üzerinde tam kontrol, ne vatandaşlar ne de şirketler için sürpriz olmadı zira Kara Para Aklamayı Önleme ile ilgili 13 Temmuz 2020 tarihli 208-FZ sayılı Federal Yasada yapılan değişiklikler kısa bir süre önce kabul edilmişti, değişikliklerin özü, şüphe uyandıran ve beyan edilmemiş gelir üzerinden vergi kaçakçılığına neden olan para dolaşımı üzerindeki devlet kontrolünün arttırılmasıdır. Zorunlu kontrole neler tabidir? 08/07/2001 tarihli 115-FZ sayılı Federal Yasasının 6. Maddesine göre 10 Ocak 2021'den itibaren, ilk kez, aşağıdaki işlemler için kontrol mekanizması çalışacaktır. - 600 bin ruble ve bu tutarı aşan bir işlem için şirketin hesabından para çekme veya kredilendirme işlemleri; Bu kontrol, daha öncede olduğu gibi şirketin faaliyetlerinin niteliğine bakılmaksızın yürütüleceği belirtilmektedir. Uygulama bir şirketin 600 bin ruble'den fazla nakit çekmesi durumunda, bankaların bu işlemi Rosfinmonitoring'e bildirmek zorunda olduğu anlamına gelir. Bir yasaktan değil kontrol sisteminden bahsettiğimiz unutulmamalıdır. Örneğin, 600 bin ruble üzerinde nakit çekilmesi bir yasaklamaya değil kontrole tabidir. 600 bin ruble'den fazla olmayan bir miktarı farkli günlerde çekerseniz böyle bir kontrole takılmamış olursunuz - Firmaların yada tüzel kişilik olmayan yabancı yapıların banka hesabı açılısında sonraki 3 aylık süre içerisinde firma hesaplarına yapılan para yatırma ve çekme işlemleri. Daha önce, bu tür bir kontrol yalnızca tüzel kişilerle ilgiliydi yabancı ortaklıklar için geçerli değildi.- Bir bireyin kumar oynaması için olan para işlemleri ve kumar sonucu yada piyangodan gelen kazançlarınbir bireye aktarılması veya ödenmesi; - Bir gayrimenkul işleminde nakit ve (veya) gayri nakdi fonlarla işlemler, işlem tutarı 3 milyon ruble veya eşdeğer döviz cinsindeyse veya bu tutarı aşıyorsa; yani 3 milyon ruble üzerindeki herhangi bir gayrimenkul işlemi kontrol sisteminden izlenecektir. Önemli!2021 öncesi Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı tarafından imzalanan 30 Aralık 2020 tarihli 515-FZ sayılı Federal Yasa ile adli, kolluk kuvvetleri, düzenleyici makam ve askeri makamların çalışanlarının ve yakınlarına ait mülklerin gizli tutulmasına izin verilmiştir. Bu, "sıradan" insanların, yetkililerin yolsuzluğuna ilişkin soruşturmalarını görmesini engelleyecektir. Bu kişiler aleyhine bir ceza davası açıldığında bu tür bilgiler açıklanabilecektir. Federal Vergi Servisi sıradan vatandaşların tüm para hareketlerini tam kontrol altına almak istemektedir, mesela, 30 bin ruble resmi geliri olan bir kişi, birkaç milyon ruble değerinde bir evi nasıl alabilmektedir? Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı'nın girişimi desteklenirse, böyle bir kişinin ayrıca gelirinin kaynağını belgesel olarak kanıtlaması gerekecektir.Ayrica 100 bin ruble üzerindeki cep telefonu havaleleri ve nakit çekimleri kontrol edilecek, dolayısıyla, "İkinci petrol halktır"siyasi metaforu bir kez daha doğrulanmis olacak. https://rosco.com.tr/​​​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanları işe alırken nelerden tasarruf edebilirsiniz
Ekonomideki mevcut durum, şirketleri maliyetlerini kısmaya zorlamaktadır, bu gibi durumlarda, insan kaynaklari genellikle optimize edilecek ilk önceliklerden biridir. İstatistiklere göre, bu yıl şirketlerin neredeyse % 60'ı işe alım bütçelerini gözden geçirecek. Bu makalede, işe almanın verimliliğini ve kalitesini korurken işe alma maliyetlerini nasıl azaltabileceğinizi konuşacağız.Harcamalarınızı doğru hesaplayınİlk önemli kural, çalışanları işe alma maliyetini doğru bir şekilde hesaplamaktır. Pratikte çok az insan bunu doğru yapar. Örneğin, bir şirketin personel arama için genel bir bütçesi vardır, maliyetler ayrıntılıdırve hatta cezbedilen bir adayın maliyetide tahmin edilir, ancak hesaba katılmayan nüanslar vardır.Genellikle, bir iş ilanı ve insan kaynakları departmanı maliyetleri dikkate alınır, ancak iletişimin maliyeti, iş yeri ve sürece dahil olan üst yönetim çalışanlarının harcadıkları süreler dikkate alınmaz. Tüm göstergeleri özetlediğimizde, bir işletmenin bağımsız olarak personel seçmesinin pahalı ve verimsiz olduğu ortaya çıkmaktadır, sürece cok daha fazla hakim olduğu için ve tecrubesinden dolayi personel bulma hizmeti veren ajanslarla iletişim kurmak cok daha avantajlıdır.Örneğin, bir firmanin insan kaynakları yöneticisi bir saat içinde 10 adayı arayacakken ve profesyonel ajans personeli 100 arayabilecektir, sonuç olarak, personel bulma hizmeti veren firma ile calışmak çok daha karlı olacaktır.İşe alma sürecini kolaylaştırın Bütçeleme yapılırken genellikle dikkate alınmayan ikinci önemli kriter, aday detaylarıdır, bundan kasıt; mülakata başvuru sahiplerinden kaçının geldigi adadayların kaçının güvenlik kriterlerine uygun ve onerilen isin ne kadarını yapamaya haiz olduklarıdır.Buradaki asli zorluk, başarılı bir görüşme sureci ile başvuru sahibinin işe alınmadan önceki zorunlu prosedürlerden geçmek için çok zaman harcanıyor olmasıdır. Bu nedenle potansiyel çalışanlar finale kalamayabilir veya farklı bir yeri tercih edebilirler, bu süreçleri paralel çalıştırarak bu tür riskleri azaltmakmümkündür. Aynı iş gereksinimlerine ve istihdam aşamalarına sahip iki perakendeci olduğunu varsayalım, mülakat ve ise alma surecini hizli gecen taraf en uygun adayi ise alirken ikinci şirket bir adayı işe alma maliyetini iki katına çıkaracaktir. Bu sekilde bir calisma sistemi bir çalışanı işe almayı pahalı hale getirmektedir. İnternet pazarlamacılığını kullanınÜçüncü ipucu - İnternet pazarlamasını kullanın. Farklı şehirlerde düzenli personel alımı ile iyi planlanmış bir çevrimiçi pazarlama kampanyası etkili olacaktır. Üstelik normal iş sitelerinden daha iyi sonuç verebilecektir.Adayları noktasal olarak seçinDördüncü ipucu standart arama yöntemlerini kullanmaktır. Belirli bir şehirden hedeflenmiş bir çalışan veya personel seçimine ihtiyacınız varsa, iş arama sitelerinde bir iş ilanı yayınlamak veya yerel bir işe alma kurumunun hizmetlerini kullanmak daha kârlıdır. Rusya da genellikle bölgelerde, sosyal ağ gruplarındaki reklamlar iyi işlemektedir, buralara kendi başınıza gönderiler yerleştirebilirsiniz.Bütçenize uyacak araçları kullanınBeşinci ipucu - bütçenizi önceden tahmin edin. Elbette İnternet teknolojileri konuyla ilgilidir. Küçük işletmeler bile organizasyon içindeki süreçlerini dijitalleştirmeye çalışıyor. Ancak her durumda, yararlı olmasa da modern eğilimleri takip etmeye değer. Işe alım için dijital pazarlama araçlarını kullanırken, personel aradiginiz bölgenin nin bu tür formatlara hazır olup olmadığını da göz önünde bulundurmak gerekir.
HİZMET SİPARİŞİ VER "YABANCI UYRUKLU VATANDAŞIN GEÇİCİ İKAMETİ"

 

«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)