Hİzmetler

TEMSİLCİLİK VE ŞUBE ÇALIŞANLARI İÇİN ŞAHSİ AKREDİTASYON

RUSYA’DA TEMSİLCİLİĞİNİZİN VEYA ŞUBENİZİN AKREDİTASYONUNU YAPTIRDINIZ MI? YABANCI ÇALIŞANLARINIZIN AKREDITASYONU IÇIN TAM ZAMANI!

Yabancı şirket temsilciliğinin/şubesinin akreditasyonu yaptırıldıktan sonra bünyesinde çalışan yabancı uyruklu elemanlara akreditasyonun yaptırılması için tam zamanıdır. Bu sürecin içeriği ve süreci “RosCo” ile en kolay ve hızlı bir şekilde tamamlanması hakkında öğrenmek ister misiniz? O zaman aşağıdakileri dikkatle okuyun!


Temsilciliğinizde veya şubenizde çalışan her yabancı uyruklu elemanın yasal olarak çalışabilmesi için şahsi akreditasyon belgesini (akreditasyon kartı) alması lazım. Bunu almak için Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odası’na (RF TSO) başurmak gerekiyor.



Genellikle, her şirket için en fazla beş yabancı uyruklu eleman akreditasyonuna izin verilir. Bunun için, Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasına eleman sayısı hakkındaki bilgilerin onaylanması için 5 000 ile 15 000 Ruble arasında değişen kayıt harcını ödemek lazım.



2016 yılından itibaren şahsi akreditasyon en fazla beş kişi için yaptırılabilir – ve bunun için ödenecek harç en fazla 15 000 Ruble’dir. Ayrıca, temsilciliğinizde veya şubenizde sadece RF vatandaşları çalışıyorsa bile, temsilcilik veya şube açılırken yabancı uyruklu eleman sayısının onaylanması ile ilgili sürecin Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasına tamamlanması zorunludur.

UNUTMAYINIZ! Sayemizde tasarruf ettiğiniz zaman içinde hizmetlerimiz için
ödediğinizden çok daha fazlasını kazanabilirsiniz.



Şahsi akreditasyon süreci, onaylanan belge dosyasının Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasına
sunulmasından başlar ve 6 aya kadar uzayabilir.



Fakat “RosCo”nun tecrübeli elemanları sayesinde yabancı uyruklu elemanlarınız tamamen yasal olarak çalışmaya
başlayabilecekler. Belgelerin sunulduğu günden itibaren iki hafta içerisinde geçici şahsi akreditasyon belgesi
alınacaktır.


Bu belgenin süresi daha sonra Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasında uzatılabilir.
Bunun sayesinde çok zaman tasarruf etmiş olursunuz! Belgenin kendisi ise yabancı uyruklu elemanın
çok giriş-çıkışlı çalışma vizesinin süresine göre verilir.

Sonuç olarak, akreditasyon kartı alındıktan sonra yabancı uyruklu eleman temsilciliğinizde
veya şubenize tamamen yasal olarak çalışabilir. Bundan sonra akredite olmuş yabancı uyruklu vatandaşın Rusya
sınırları içinde legal olarak bulunması ile ilgili konuların çözülmesi gerekmektedir. Bunun için öncellikle bu eleman
adına Rusya’ya giriş davetiyesi verilecek, daha sonra ise çok giriş-çıkışlı çalışma vizesi alınacaktır.

Temsilcilik/şube çalışanları için Rusya’ya giriş davetiyeleri Rusya Federasyonu
Ticaret ve Sanayi Odasına desteği ile düzenlenmektedir. Davetiye mektubu Moskova’nın Rusya Federal Göç
Servisi’nde düzenlenir ve hem yabancı uyruklu vatandaşın hem de aile mensuplarının en fazla üç aylık tek
giriş-çıkışlı çalışma vizesini almasını sağlar. Aile mensupları olarak yabancı uyruklu çalışanların eşleri
ve 18 yaşından küçük çocukları kabul edilir.

Rusya’ya giriş davetiyesi alındıktan sonra, yabancı uyruklu vatandaş ülkesindeki Rusya konsolosluğuna başvurarak
tek giriş-çıkışlı çalışma vizesini alır. Bu durumda, elemanınızın pasaportunda en az iki adet temiz sayfa
bulunmalı ve süresi vize süresinin başladığı tarihinden itibaren en az bir buçuk yıl sonra bitmelidir. Aile mensuplarının
pasaporları için de aynısı geçerlidir. Eleman ve aile mensupları tarafından vize başvurusunun konsoloslukta
doldurulması sırasında ziyaret nedeni olarak YABANCI UYRUKLU ELEMAN / AİLE MENSUBU belirtilecektir.

Bunun dışında, “RosCo” yabancı şirketlere temsilcilik veya şube elemanları ve aile mensupları için
1 yıla kadar süreli çok giriş-çıkışlı çalışma vizesinin alınması
ile ilgili hizmetlerini sunar.
Bu vize, ilgili elemanın Rusya’ya tek giriş-çıkışlı vizeyle giriş yapmasından sonra alınacaktır.

Yürürlükte olan mevzuata göre, temsilcilik/şube davet eden taraf olarak yabancı uyruklu vatandaşın geldiği
günden itibaren 7 gün içerisinde bu vatandaşın göç kaydını yaptırmak zorundadır. Çok giriş-çıkışlı vizenin
alınması için başvurunun mevcut vize süresinin bitimine en geç 21 gün kala sunulması gerekmektedir. Aksi taktirde,
vizenin yeniden düzenlenmesi reddedilebilir. Bunun sebebi, Moskova’nın Federal Göç Servisinde vize alma sürecinin
20 güne kadar sürmesidir.


ÖNEMLİ! Temsilciliğiniz veya şubeniz üzerinden yabancı uyruklu elemanlarınız için çalışma
vizelerinin alınması, aynı vizelerin Rusya şirketi (Limited Şirketi, Anonim Şirketi vb.) üzerinden alınmaktan
çok daha uygun ve avantajlıdır. Neden? — Bir çok para ve zaman tasarruf edersiniz çünkü yabancı uyruklu
vatandaşlar için kota almanız gerekmeyecektir. Ayrıca da, temsilcilik/şube bünyesinde aynı anda 15 vizeli
yabancı uyruklu vatandaş çalıştırılabilir.

BU İŞİN YAPILMASI İÇİN “ROSCO” UZMANLARININ
GÖREVLENDİRİLMESİ NEDEN DAHA AVANTAJLIDIR


Yabancı uyruklu vatandaşın Rusya sınırlarında bulunması ve çalışması için gerekli
olan her türlü belgelerin alınmasına yardımcı oluruz:
şahsi akreditasyondan çok giriş-çıkışlı çalışma vizesinin alınmasına kadar.


İsteğinize bağlı olarak, hizmetin sadece bir kısmını sipariş edebilirsiniz. Örneğin, sadece şahsi akreditasyon kartının alınması.



Temsilcilik/şube müdürünün devlet organlarına gitmek için zamanını harcamaya gerekmeyecek - bütün kayıt
işlemleri “RosCo” elemanları vekaleten tamamlayacaktır.

“RosCo” şirketinin tecrübesi sayesinde akreditasyon kartının alınması, giriş davetiyesinin
alınması ve vizenin alınması için gereken belgeler doğru bir şekilde düzenlenerek işlem garanti altına alınacaktır.

Oturma izni (Vid Na Jitelstvo)
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo)
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo) nasıl alınır? Rusya da oturma izni ile ilgili ikinci videomuza hoşgeldiniz, ilk videomuzda sizlere Rusya da süresiz oturma izni (Vid Na Jitelstvo) ile ilgili son degişiklikler, kimlerin başvurabilecegi ve benzeri konularda bilgi vermiştik ve bu devam videomuzda ise oturma izni nasıl alınır, Rusya'da oturma izni başvurusu nasıl yapılır, oturma izni almak için bir yabancının hangi adımları atması gerekiyor gibi çok sik sorulan sorulariniza cevap verecegiz Rusya'da oturma izni (Vid Na Jitelstvo) alma prosedürleri nelerdir? Vid Na Jitelstvo yani oturum izni alma prosedürü 4 etaptan oluşmaktadir bunlar kisaca: 1. Gerekli evraklarin hazirlanmasi 2. Ilgili kuruma başvurunun yapilmasi 3. Başvurunun ilgili kurumca karara baglanmasi 4. Ve oturma izninin alinmasi şeklidedir Gerekli evraklar nelerdir? Oncelikle işlemler için ilgili başvuru formunun doldurulmasi gerekir, başvuru formlarini içişleri bakanligina ait websitelerden, kamu hizmet portalindan ve içişleri bakanligina ait yabancilar ile ilgili şubelerin standlarindan tedarik etmek mumkundur hatta buralarda nasil doldurulmasi gerektigi ile ilgili gerekli yonlendirmelerde bulunmaktadir, başvuru formu haricinde; • 4 fotoğraf; • Pasaportun tüm sayfalarının noter onaylı çevirisi • Gelirinizi, çalistiginiz yeri teyit eden bir belge yada banka hesap hareketleri (ki geçiminizi saglamaya yetecek derecede nakitin bulunmasi gerekmektedir) • Rus dili ve Rusya tarihini bildiginize dair ilgili kurumlardan alinmiş sertifika • Uyuşturucu bağımlısi olunmadigina, tehlikeli ve bulaşıcı hastalık taşinmadigina dair saglik kurumlarindan alinan saglik raporu • Ve 5.000 ruble tutarında devlet harcinin ödendigine dair banka dekontu. Bu arada evraklara ve forma çok dikkat edildigini ve insanlarin çok küçük hatalar yüzünden defalarca düzeltilmek üzere geri yollanabildigini belirtmek isteriz Evet pratikte başvuru evraklarini inceleyen memurlarin noktalama hatalarina dahi dikkat ederek başvuru sahiplerinden duzeltmelerini isteye bilmektedirler o yüzden zaman kaybinin ve zaman kaybindan dolayi oluşan maddi kayiplari minimize etmek için hukuki destek almak, bu konudaki tecrubelerden faydalanmak çok önemli Diyelim ki bütün evraklar hazirlandi, form dolduruldu sonra ne yapilmasi gerekir? Etapta hazirlanan belgeler ve doldurulan form ile içisşeri bakanligina bagli goçmen burosuna başvuru yapilir bu başvurulari hem kişisel olarka hemde elektronik olarak yapmak mümkündür. Oturumu almadan once yabancilar onceki videolarimizda oldukça detayli bilgisini verdigimiz RVP yani geçici oturum izni ile kalmaktadirlar, zaman ile ilgili dikkat edilmesi gereken bir konu var midir? Tabii en çok dikkat edilmesi gereken konu başvurunun geçici oturma izninin sona ermesinden en geç 4 ay önce yapılmasidir ve RVP dedigimiz oturma izninin alınmasinin uzerinden sekiz ayın geçmiş olmasi gerekmektedir. Başvuru yapildi, evraklar incelendi ve Kabul edildi, sonraki aşamalar nelerdir? Pratikte bu kadar hizli olmasada ilk iki etap gecçldikten sonra başvurunun degerlendirilip 4 ay içinde sonucun belirlenmesi beklenir yani başvurumuzun kabul edilmiş olmasi oturum iznini garanti etmez, evraklardaki herhangi bir aldatmaca, alinmiş olan idari cezalar vs burda karşimiza bir red sebebi olarak çikabilmektedir, burda önemli bir konuda 1 Kasım 2019’a kadar altı ay degerlendirme suresinin 2 ay kisaltilmiş olmasidir, VKS li dedigimiz kalifiye yabanci personeller için bekleme süresi ise 3 aydir. Bekleme süresi sonunda olumlu yada olumsuz karari başvuru yapilan ilgili goçmen burolarindan yada internet üzerinden almak mümkündür, onay çikmasi halinde başvuru sahibi oturma iznini almak için bizzat Goçmen Ofisine gitmektedir. RosCo Consulting olarak Rusya da oturum başvurusu ile ilgili en çok sorulan sorulari burdan sizler icin cevaplamaya çaliştik, bilgi sahibi olmak ve güncel kalmak içın bizleri takip etmeyi unutmayin. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Audit Hizmeti | Rusya vlog RosCo
Rusya Federasyonunda özellikle yabancı sermayeli yada sahipli firmaların en büyük problemlerinden biri muhasebenin ne kadar düzenli tutulduğu ve mali tabloların güvenilirliği, konumuz audit yani mali denetim. Audit nedir, ne icin yapilir, yarararı nelerdir ve benzeri soruların cevaplarını bu videomuzda bulabilirsiniz. Audit Nedir? Audit finansal tabloların standartlara uygunluğu ve doğruluğunun defter, kayıt ve belgeler üzerinden denetlenerek raporlanmasının ilgili kurumlar tarafından yetkilendirilmiş kişi veya kuruluşlarca yapılmasıdır. Auditin amacı nedir? Auditin amacı beyan edilmiş olan finansal tabloların gerçeği dürüst bir şekilde yansıtıp yansıtmadığının ortaya konmasının yanı sıra Şirket Yönetimi, Hissedarlar, Çalışanlar, Kredi Verenler, Yatırımcılar, Kamu kurumlarına doğru ve güvenilir bilgi sağlamaktır. Audit yaptırmanın yararları nelerdir, firmanızın zarar görmesi mümkün müdür? Auditin en önemli amacı düzeltme yapmaya fırsat vermesidir yani firmanızda geçmiş dönemde yada dönemlerde yapılan hataların tespit edilmesi ve düzeltilmesinin sağlanmasıdır. Bu durum şirketlere zarar değil tam tersine çok büyük faydalar sağlamaktadır. Bağımsız denetçilerin sır saklama yükümlülüklerinden dolayı denetim raporları şirket yönetiminin istemediği kişi ve kurumlara sunulamaz sadece denetimi yaptıran firmaya bir rapor olarak iletilmektedir. Faydaları kısaca 1. Yönetime doğru bilgi akışını sağlamak. 2. Yönetime mali tablolarla ilgili olarak tahmin ve analiz yapmasında, geleceğe ait sağlıklı kararlar almasında yardımcı olmak. 3. Finansal tabloların gerçeği yansıtıp yansıtmadığını göstermek. 4. İşletme yönetimi ve çalışanlarının hile yapmasını önlemek seklinde siralayabiliriz Audit Türleri nelerdir? Auditi zorunlu ve gönüllü olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür. Gönüllü audit firmanın firnansal tablolarının yönetime rapor olarak sunulması için yapılırken zorunlu audit ise Yıllık cirosu 400 milyonu geçen veya balansta kayıtlı aktifleri 60 milyonun üzerinde olan firmalar ve Anonim şirketler, Kredi veren kuruluşlar, Sigorta şirketleri, Tur operatorleri, Finansal organizasyonlar, Borsada işlem gören menkul kıymetler şirketlerinin denetimden geçmesidir. Sizlerde denetim hizmeti vermekte oldugumuz tüm müşterilerimiz gibi firmanızdaki hatalardan haberdar olmak veya muhtemel hataların size çok pahalıya mal olmasının önüne geçmek istiyorsanız bize ulaşın. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Tahkim (Arbitrajny) Mahkemesi – Basitleştirilmiş Yasal İşlemler
Tahkim mahkemelerinde basitleştirilmiş prosedürler nelerdir, ne gibi avantajlar sağlamaktadır ve benzeri önemli detaylara bu videomuzda açıklama getiriyoruz. Tahkim mahkemesi nedir? İş ve diğer ekonomik faaliyetler alanında adaleti idare eden resmi devlet organıdır, medeni, idari ve diğer yasal ilişkilerden kaynaklanan ekonomik anlaşmazlıkları çözerler, tahkim mahkemeleri federal mahkemeler olup Rusya Federasyonu yargı sisteminin bir parçasıdırlar. Basitleştirilmiş prosedurler sayesinde tarafların mahkemeye gitmesine gerek kalmadan elektronik imza aracılığı ile gerekli başvuruları yaparak hem avukat masraflarından hemde zamandan tasarruf yapmış olurlar. Basitleştirilmiş tahkim mahkemeleri kararlarını 2 aylık bir sürenin ardından, internet üzerinden yayınlarlar, taraflar karara itiraz edebilir, temyize gidebilmektedirler. Basitleştirilmiş prosedurlerle görülebilecek MADDİ davalar nelerdir? - Firmalar arası maddi anlaşmazlık hallerinde limited ve benzeri firmalar için rakamın 800 000 ruble ve altı, şahıs firmalari için ise 400 000 ruble altı olduğu haller - Normatif olmayan yasal işlemlere itiraz halleri - 100 000 rubleyi aşmayan idari cezalara ve idari makamlarca alınan kararlara itiraz halleri - Toplam tutarı 200 bin rubleyi aşmayan zorunlu ödeme ve yaptırımların tahsiline ilişkin davalar. - Basitleştirilmiş prosedürlerle görülebilecek MADDİ OLMAYAN davalar nelerdir? - Tarafların sözleşmelerde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmemeleri halleri - Alinan çek veya senetlerin karşılıksız çıkması ve bunların noter aracılığı ile tescil edilmesi halleri - Davalı ve davacının rızası ile davaların birleştirilmesi halleri Son olarak basitleştirilmiş prosedürlerle görülemeyen davalar nelerdir? - Devlet sırlarının ifşa edilmesine yol açabilecek haller - Dava süresince ilave koşulları açıklığa kavuşturmak, ek kanıtlar sunmak, tanıklık gerektiren haller - Üçüncü tarafların hak ve çıkarlarının ihlal halleri - İcra memurunun karar ve eylemlerine itiraz davası halleri - İflas davaları - İnsan haklarının ve meşru çıkarlarının korunmasına ilişkin davalar https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "TEMSİLCİLİK VE ŞUBE ÇALIŞANLARI İÇİN ŞAHSİ AKREDİTASYON"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)