Hİzmetler

TEMSİLCİLİK VE ŞUBE ÇALIŞANLARI İÇİN ŞAHSİ AKREDİTASYON

RUSYA’DA TEMSİLCİLİĞİNİZİN VEYA ŞUBENİZİN AKREDİTASYONUNU YAPTIRDINIZ MI? YABANCI ÇALIŞANLARINIZIN AKREDITASYONU IÇIN TAM ZAMANI!

Yabancı şirket temsilciliğinin/şubesinin akreditasyonu yaptırıldıktan sonra bünyesinde çalışan yabancı uyruklu elemanlara akreditasyonun yaptırılması için tam zamanıdır. Bu sürecin içeriği ve süreci “RosCo” ile en kolay ve hızlı bir şekilde tamamlanması hakkında öğrenmek ister misiniz? O zaman aşağıdakileri dikkatle okuyun!


Temsilciliğinizde veya şubenizde çalışan her yabancı uyruklu elemanın yasal olarak çalışabilmesi için şahsi akreditasyon belgesini (akreditasyon kartı) alması lazım. Bunu almak için Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odası’na (RF TSO) başurmak gerekiyor.



Genellikle, her şirket için en fazla beş yabancı uyruklu eleman akreditasyonuna izin verilir. Bunun için, Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasına eleman sayısı hakkındaki bilgilerin onaylanması için 5 000 ile 15 000 Ruble arasında değişen kayıt harcını ödemek lazım.



2016 yılından itibaren şahsi akreditasyon en fazla beş kişi için yaptırılabilir – ve bunun için ödenecek harç en fazla 15 000 Ruble’dir. Ayrıca, temsilciliğinizde veya şubenizde sadece RF vatandaşları çalışıyorsa bile, temsilcilik veya şube açılırken yabancı uyruklu eleman sayısının onaylanması ile ilgili sürecin Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasına tamamlanması zorunludur.

UNUTMAYINIZ! Sayemizde tasarruf ettiğiniz zaman içinde hizmetlerimiz için
ödediğinizden çok daha fazlasını kazanabilirsiniz.



Şahsi akreditasyon süreci, onaylanan belge dosyasının Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasına
sunulmasından başlar ve 6 aya kadar uzayabilir.



Fakat “RosCo”nun tecrübeli elemanları sayesinde yabancı uyruklu elemanlarınız tamamen yasal olarak çalışmaya
başlayabilecekler. Belgelerin sunulduğu günden itibaren iki hafta içerisinde geçici şahsi akreditasyon belgesi
alınacaktır.


Bu belgenin süresi daha sonra Rusya Federasyonu Ticaret ve Sanayi Odasında uzatılabilir.
Bunun sayesinde çok zaman tasarruf etmiş olursunuz! Belgenin kendisi ise yabancı uyruklu elemanın
çok giriş-çıkışlı çalışma vizesinin süresine göre verilir.

Sonuç olarak, akreditasyon kartı alındıktan sonra yabancı uyruklu eleman temsilciliğinizde
veya şubenize tamamen yasal olarak çalışabilir. Bundan sonra akredite olmuş yabancı uyruklu vatandaşın Rusya
sınırları içinde legal olarak bulunması ile ilgili konuların çözülmesi gerekmektedir. Bunun için öncellikle bu eleman
adına Rusya’ya giriş davetiyesi verilecek, daha sonra ise çok giriş-çıkışlı çalışma vizesi alınacaktır.

Temsilcilik/şube çalışanları için Rusya’ya giriş davetiyeleri Rusya Federasyonu
Ticaret ve Sanayi Odasına desteği ile düzenlenmektedir. Davetiye mektubu Moskova’nın Rusya Federal Göç
Servisi’nde düzenlenir ve hem yabancı uyruklu vatandaşın hem de aile mensuplarının en fazla üç aylık tek
giriş-çıkışlı çalışma vizesini almasını sağlar. Aile mensupları olarak yabancı uyruklu çalışanların eşleri
ve 18 yaşından küçük çocukları kabul edilir.

Rusya’ya giriş davetiyesi alındıktan sonra, yabancı uyruklu vatandaş ülkesindeki Rusya konsolosluğuna başvurarak
tek giriş-çıkışlı çalışma vizesini alır. Bu durumda, elemanınızın pasaportunda en az iki adet temiz sayfa
bulunmalı ve süresi vize süresinin başladığı tarihinden itibaren en az bir buçuk yıl sonra bitmelidir. Aile mensuplarının
pasaporları için de aynısı geçerlidir. Eleman ve aile mensupları tarafından vize başvurusunun konsoloslukta
doldurulması sırasında ziyaret nedeni olarak YABANCI UYRUKLU ELEMAN / AİLE MENSUBU belirtilecektir.

Bunun dışında, “RosCo” yabancı şirketlere temsilcilik veya şube elemanları ve aile mensupları için
1 yıla kadar süreli çok giriş-çıkışlı çalışma vizesinin alınması
ile ilgili hizmetlerini sunar.
Bu vize, ilgili elemanın Rusya’ya tek giriş-çıkışlı vizeyle giriş yapmasından sonra alınacaktır.

Yürürlükte olan mevzuata göre, temsilcilik/şube davet eden taraf olarak yabancı uyruklu vatandaşın geldiği
günden itibaren 7 gün içerisinde bu vatandaşın göç kaydını yaptırmak zorundadır. Çok giriş-çıkışlı vizenin
alınması için başvurunun mevcut vize süresinin bitimine en geç 21 gün kala sunulması gerekmektedir. Aksi taktirde,
vizenin yeniden düzenlenmesi reddedilebilir. Bunun sebebi, Moskova’nın Federal Göç Servisinde vize alma sürecinin
20 güne kadar sürmesidir.


ÖNEMLİ! Temsilciliğiniz veya şubeniz üzerinden yabancı uyruklu elemanlarınız için çalışma
vizelerinin alınması, aynı vizelerin Rusya şirketi (Limited Şirketi, Anonim Şirketi vb.) üzerinden alınmaktan
çok daha uygun ve avantajlıdır. Neden? — Bir çok para ve zaman tasarruf edersiniz çünkü yabancı uyruklu
vatandaşlar için kota almanız gerekmeyecektir. Ayrıca da, temsilcilik/şube bünyesinde aynı anda 15 vizeli
yabancı uyruklu vatandaş çalıştırılabilir.

BU İŞİN YAPILMASI İÇİN “ROSCO” UZMANLARININ
GÖREVLENDİRİLMESİ NEDEN DAHA AVANTAJLIDIR


Yabancı uyruklu vatandaşın Rusya sınırlarında bulunması ve çalışması için gerekli
olan her türlü belgelerin alınmasına yardımcı oluruz:
şahsi akreditasyondan çok giriş-çıkışlı çalışma vizesinin alınmasına kadar.


İsteğinize bağlı olarak, hizmetin sadece bir kısmını sipariş edebilirsiniz. Örneğin, sadece şahsi akreditasyon kartının alınması.



Temsilcilik/şube müdürünün devlet organlarına gitmek için zamanını harcamaya gerekmeyecek - bütün kayıt
işlemleri “RosCo” elemanları vekaleten tamamlayacaktır.

“RosCo” şirketinin tecrübesi sayesinde akreditasyon kartının alınması, giriş davetiyesinin
alınması ve vizenin alınması için gereken belgeler doğru bir şekilde düzenlenerek işlem garanti altına alınacaktır.

Banka hesaplarının bloke edilmesi ile ilgili yeni kurallar
Banka hesaplarının bloke edilmesi ile ilgili yeni kurallar
Bireysel girişimиciler ve şirketler banka hesaplarının bloke edilmesi ile ilgili yapılması planlanan yeni kuralları beklemektedir, değişiklikler 1 Temmuz 2021'de devreye girecek ve bu tarihten çok önce acıklanacağından işadamlarının bunlara hazırlanmaları için zamanları olacak. Vergi dairesine rapor göndermek için son başvuru tarihlerini ihlal eden tuzel kişilklere ait hesapların bloke edilmesine yönelik yeni prosedür, 09.11.2020 tarihli 368-FZ sayılı Federal Kanun tarafından onaylandı. Vergi makamları hangi durumlarda tuzel kişilklere ait bir hesabını bloke edebilir? Vergi dairesi, şirketin banka hesabını şu nedenlerle bloke etme hakkına sahiptir. - Rusya Federasyonu Vergi Kanunu'nun 76. maddesinin 2. Fıkrası gereği vergi, ceza ve para cezası ödeme şartları yerine getirilmemesi hallerinde banka hesabı ödenmemiş borçlar tutarında bloke edilir. - Personellerin gelir vergileri ile ilgili beyanname veya hesaplamaların, yasal son başvuru tarihinin sona ermesinden sonraki 10 gün içinde sunulmaması halinde bloke edilir fakat bu durumda bloke miktarına ilişkin herhangi bir kısıtlama yoktur. - Talepler yada bildirimler ile ilgili elektronik makbuzlarin vergi dairesine gönderilmemesi durumlarinda ise banka hesaplarına ve elektronik para transferlerine ilişkin işlemlerin durdurulması kararı, vergi makamları tarafından elektronik dekontun devri için vreilen son tarihin dolduğu andan itibaren 10 iş günü içinde verilebilmektedir. Banka hesaplarının bloke edilmesi ile ilgili yeni kurallar nelerdir? Şirketlerin ve bireysel girişimcilerin vergi ve katkı paylarının ödenmemesi nedeniyle banka hesaplarını bloke etmeden önce, vergi makamları şirketlere vergi ödemesi için bir talep ve tahsilat kararı gönderirler. Yani vergi mükellefi, vergi dairesinin hesabını bloke edeceğini önceden bilir ama pratikte , şirketler ve bireysel bir girişimciler, banka tarafından hesaplari bloke edildikten sonra vergi dairesinden yollanan belgeleri alırlar. Şirketin ve bireysel girişimcinin vergi raporlarının ibraz edilmemesi nedeniyle hesabın bloke olması durumunda ise vergi makamları herhangi bir karar göndermemektedir. Dahası, Rusya Federasyonu Federal Vergi Dairesine göre, "bu tarz durumlarda banka hesaplarının bloke edileceğine ilişkin ön bilgi verme önerisin, vergi disiplininin genel olarak zayıflamasına katkıda bulunacağı" ve ilgili vergi yükümlülüklerini yerine getirmeden banka hesaplarındaki fonları karşı taraflara transfer etmeleri için ek bir fırsat sağlayacaktır. Bu nedenle, vergi makamları, borcu tahsil etme haklarının, vergi mükelleflerini bilgilendirme gerçeğine bağlı olmaması gerektiğine inanılmakta idi, fakat şimdi durum tersine döndü. 1 Temmuz 2021'den itibaren, vergi makamları, geç gönderilen raporlar için gelecekte hesapların bloke edilmesi konusunda şirketi veya bireysel girişimciyi bilgilendirecekler. Maliye Bakanına göre, böyle bir kural, vergi mükelleflerinin kasıtsız ihlalleri nedeniyle hesapların beklenmedik şekilde bloke edilmesinin önlenmesini mümkün kılacaktır. Vergi makamları, hesapları bloke etme kararından en geç 14 iş günü önce şirketi ve bireysel girişimciyi bilgilendirmeleri gerekmektedir. Yeni normun pratikte nasıl çalışacağı bilinmemektedir. Sonuçta, vergi makamlarının yaklaşan hesapların bloke edilmesine ilişkin bildirim göndermeme konusunda hiçbir sorumluluğu yoktur. Kesinlikle olumlu olan bir diğer değişiklik, vergi dairesine raporların sunulmasındaki gecikme süresinin uzatılmasıyla ilgilidir, bu nedenle de hesaplar bloke edilebilir. Önemli! Artık vergi dairesine rapor göndermedeki 10 iş günü olan gecikme suresi 20 iş günü veya daha fazla olursa, şirketin ve bireysel girişimcilerin hesapları bloke edilecek, böylece, hesabın bloke edilebileceği raporların teslim edilmemesi için son tarih iki katına çıkarıldı ve bu da şirketlere ve bireysel girişimcilere "unutulmuş" raporları vergi dairesine sunmaları için ek süre tanımaktadır. https://rosco.com.tr/​​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanları işe alırken nelerden tasarruf edebilirsiniz?
Ekonomideki mevcut durum, şirketleri maliyetlerini kısmaya zorlamaktadır, bu gibi durumlarda, insan kaynaklari genellikle optimize edilecek ilk önceliklerden biridir. İstatistiklere göre, bu yıl şirketlerin neredeyse % 60'ı işe alım bütçelerini gözden geçirecek. Bu makalede, işe almanın verimliliğini ve kalitesini korurken işe alma maliyetlerini nasıl azaltabileceğinizi konuşacağız. Harcamalarınızı doğru hesaplayın İlk önemli kural, çalışanları işe alma maliyetini doğru bir şekilde hesaplamaktır. Pratikte çok az insan bunu doğru yapar. Örneğin, bir şirketin personel arama için genel bir bütçesi vardır, maliyetler ayrıntılıdır ve hatta cezbedilen bir adayın maliyetide tahmin edilir, ancak hesaba katılmayan nüanslar vardır. Genellikle, bir iş ilanı ve insan kaynakları departmanı maliyetleri dikkate alınır, ancak iletişimin maliyeti, iş yeri ve sürece dahil olan üst yönetim çalışanlarının harcadıkları süreler dikkate alınmaz. Tüm göstergeleri özetlediğimizde, bir işletmenin bağımsız olarak personel seçmesinin pahalı ve verimsiz olduğu ortaya çıkmaktadır, sürece cok daha fazla hakim olduğu için ve tecrubesinden dolayi personel bulma hizmeti veren ajanslarla iletişim kurmak cok daha avantajlıdır. Örneğin, bir firmanin insan kaynakları yöneticisi bir saat içinde 10 adayı arayacakken ve profesyonel ajans personeli 100 arayabilecektir, sonuç olarak, personel bulma hizmeti veren firma ile calışmak çok daha karlı olacaktır. İşe alma sürecini kolaylaştırın Bütçeleme yapılırken genellikle dikkate alınmayan ikinci önemli kriter, aday detaylarıdır, bundan kasıt; mülakata başvuru sahiplerinden kaçının geldigi adadayların kaçının güvenlik kriterlerine uygun ve onerilen isin ne kadarını yapamaya haiz olduklarıdır. Buradaki asli zorluk, başarılı bir görüşme sureci ile başvuru sahibinin işe alınmadan önceki zorunlu prosedürlerden geçmek için çok zaman harcanıyor olmasıdır. Bu nedenle potansiyel çalışanlar finale kalamayabilir veya farklı bir yeri tercih edebilirler, bu süreçleri paralel çalıştırarak bu tür riskleri azaltmak mümkündür. Aynı iş gereksinimlerine ve istihdam aşamalarına sahip iki perakendeci olduğunu varsayalım, mülakat ve ise alma surecini hizli gecen taraf en uygun adayi ise alirken ikinci şirket bir adayı işe alma maliyetini iki katına çıkaracaktir. Bu sekilde bir calisma sistemi bir çalışanı işe almayı pahalı hale getirmektedir. İnternet pazarlamacılığını kullanın Üçüncü ipucu - İnternet pazarlamasını kullanın. Farklı şehirlerde düzenli personel alımı ile iyi planlanmış bir çevrimiçi pazarlama kampanyası etkili olacaktır. Üstelik normal iş sitelerinden daha iyi sonuç verebilecektir. Adayları noktasal olarak seçin Dördüncü ipucu standart arama yöntemlerini kullanmaktır. Belirli bir şehirden hedeflenmiş bir çalışan veya personel seçimine ihtiyacınız varsa, iş arama sitelerinde bir iş ilanı yayınlamak veya yerel bir işe alma kurumunun hizmetlerini kullanmak daha kârlıdır. Rusya da genellikle bölgelerde, sosyal ağ gruplarındaki reklamlar iyi işlemektedir, buralara kendi başınıza gönderiler yerleştirebilirsiniz. Bütçenize uyacak araçları kullanın Beşinci ipucu - bütçenizi önceden tahmin edin. Elbette İnternet teknolojileri konuyla ilgilidir. Küçük işletmeler bile organizasyon içindeki süreçlerini dijitalleştirmeye çalışıyor. Ancak her durumda, yararlı olmasa da modern eğilimleri takip etmeye değer. Işe alım için dijital pazarlama araçlarını kullanırken, personel aradiginiz bölgenin nin bu tür formatlara hazır olup olmadığını da göz önünde bulundurmak gerekir. https://rosco.com.tr/​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Sözleşmelerin hukukçularca incelenmesi neden önemli 2
Sözleşmeye dayalı işlerde, bir sözleşmeyi analiz ederken ve imzalarken öncelikle dikkat edilmesi gereken temel nüanslar vardır, bu nüanslar kısaca; 1. Sözleşmeyi imzalayan kişi. Bu kişinin yetkilerini, imza örneğini, şirket mührünü tanımanız gerekir. 2. Hakları ve yükümlülükleri. Sözleşmeyi imzalayan kişi ile ilgili bu öğenin iyice çalışılması ve gerçek yetkilerle karşılaştırılması gerekir. 3. Sözleşmenin konusu. Anlaşmaların neyle ilgili olduğuna ve anlaşmada nasıl yazıldığına dikkat edilmelidir. 4. Yargı. Sözleşmeden doğan yükümlülükler sırasında mahkemede ele alınmasını gerektiren sorunlar ortaya çıkarsa, davaların bölgesel değerlendirmesinin mahkeme tarafından erişilebilir bir bölgesel konumda ele alınması önemlidir. 5. İşlem değeri ve ödeme prosedürü. Burada, ödemede uzun süre gecikmeler, ön ödeme veya garanti ödemesi olmadan büyük miktarlarda mal teslimatı ve ayrıca sözleşmedeki yüksek cezaların bir göstergesi olduğunu düşünümesi gerekir. 6. Firma banka hesap ve benzeri bilgilerinin kontrolu. Ödemelerin doğru amacına uygun yere yapıldığından emin olmak için kontrol edilmelidir. Profesyonel hukuki yardım Sözleşmeli işlerde profesyonel hukuki yardım, bir şirketin sözleşmeye dayalı ilişkilerinin hemen hemen her durumunda gereklidir. Personel konusunda hukuk eğitimi almış kalifiye bir çalışanın varlığı durumu büyük ölçüde kolaylaştırır, ancak daha fazla iş gücü, deneyim ve uzman bilgisi gerektirecek daha ciddi ve geniş ölçekli sözleşmeler ortaya çıkabilir. Sözleşmeyi bir avukata inceletmek kimler için gereklidir? • Personel konusunda avukatı olmayan bireysel girişimciler için; • Hukuk departmanı olmayan küçük ve orta ölçekli işletmeler için; • Sözleşmedeki riskleri en aza indirmek ve yeni hizmetler sunarken yerleşik bir koruma sistemi oluşturmak amacıyla büyük bir şirketler için. Sözleşmenin bir avukat tarafından doğrulanması aşağıdaki hizmet türlerini içerir: • sözleşmeli iş hakkında tavsiye vermek; • sözleşmenin analizi; • sözleşme şartlarının yasal normlar açısından kontrol edilmesi; • işlem şartlarının hukuki anlamının açıklığa kavuşturulması; • Müşterinin haklarını ihlal eden öğelerin tespiti; • müşteri için olumsuz sonuçları olan öğelerin tespiti; • belgenin doğrudan geliştirilmesi ve onaylanması; • onaylandıktan sonra belgeye son halinin verilmesi. Hukuki ekspertiz hizmeti gerçekleştirdikten sonra, müşteri, hukuki analiz, avukat tavsiyeleri ile yazılı bir uzman görüşü ve işlemin tarafları ile mutabık kalınan bir anlaşma alır. https://rosco.com.tr/​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "TEMSİLCİLİK VE ŞUBE ÇALIŞANLARI İÇİN ŞAHSİ AKREDİTASYON"

 
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)