Hİzmetler

SÖZLEŞME HAZIRLANMASI

Sözleşme, ticari işletmeler arasındaki ilişkileri düzenleyen en önemli araçlardan bir tanesi olduğu için bir sözleşmenin hazırlanması ciddi bir yaklaşım gerektirir.

Şirket bünyesinde çalışan elemanın sahip olduğu standart finansal veya hukuki bilgiler bu durumda yetersiz kalabilir. Bunun için yüksek vasıflı bir uzmanın yardımı işin her aşamasında faydalı olabilir.

Bir girişimci, şirketin kuruluş aşamasında bile anlaşma yapmak durumunda kalıyor. Ortakların
sorumlulukları, kira, iş ilişkileri, demirbaş satın alımı – bütün bunlar sözleşme yapılmasını gerektirir.

İlk başlarda işin bütün ince noktalarını anlamak oldukça zordur. Şirketimiz, yeni iş sahiplerine
hukuki konularda yardım etmekten mutluluk duyar.

Büyük ölçekli bir işletme de profesyonel hizmetlere ihtiyaç duyar. Kanunların veya standart
düzenlemenin ihlali ile yapılan sözleşmenin bedeli uzmanımıza ödeyeceğiniz ücretten çok daha
pahalıya mal olur.

Sözleşmenin yanlış bir şekilde yapılmasının olumsuz sonuçları arasında aşağıdakiler
sıralanabilir:

  • Öngörülmemiş vergi sonuçları — risklerin analizi önceden yapılmadığı durumlarda
    ortaya çıkabilir;

  • Anlaşmanın geçersiz sayılması — sözleşmenin düzgün bir şekilde hazırlanmaması,
    sözleşme çerçevesinde tahsil edilen paranın nakdi veya ayni olarak tazmin edilmesi
    gibi sonuçları doğurabilir;

  • Sözleşmeye göre karşı taraf olan şahıs tarafından imzalanan sözleşme şartlarının
    yerine getirilmesinin talep edilememesi — net ve açık olmayan formülasyonların
    kullanılması durumunda veya tarafların yerine getirmesi gereken yükümlülüklerin
    yeterince açıklanmaması durumunda.

HİZMETİMİZ NELERİ KAPSAR

Sözleşme hazırlama ücreti, müşterimizle işbirliği kurmadan önce net ve açık olarak belirtilip
mutabık kaldığımız faktörlere bağlıdır. RosCo, faaliyetinin şeffaflığına önem verir ve
uzmanlarımız işin tüm aşamalarını açıkça belirtirler:

Mevcut duruma ve yürürlükte olan mevzuata en uygun olan bir sözleşme türünün
seçilmesi;

Sözleşmenin karşı tarafla imzalanmasından sonraki olası finansal ve hukuki
risklerin görüşülmesi;

Olası olumsuz sonuçlardan korunmak için sözleşme şartlarının çok dikkatle
belirtilmesi;

Yardımcı evrakların hazırlanması (şemalar, ekler, vekaletnameler vb.);

Herhangi bir alanda standart olmayan sözleşmeler için özel konuların incelenmesi
ve müşteriye danışmanlık servisinin verilmesi.

Sözleşme hazırlama hizmeti, her müşterinin faaliyet özelliklerine bağlı olarak oluşturulur. RosCo,
aşağıdaki belge türlerini hazırlar:

  • Bir kereye mahsus — belirli bir olay için hazırlanır;

  • Tip sözleşme — hazırlanması en kolay olan sözleşme türüdür, tip sözleşme
    dosyası hazırlanabilir;

  • Karışık sözleşme — değişik hizmet türlerini birleştiren bir sözleşme türüdür.

Her sözleşme türünün ücreti, müşteri ile ayrıca görüşülür.

RosCo’ya profesyonel hizmetlerden yararlanmak üzere başvurarak hizmetimizle
ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hangisi daha avantajlı; limited şirket mi, şahıs şirketi mi?
Hangisi daha avantajlı; limited şirket mi, şahıs şirketi mi?
Hangisi daha avantajli, Limited sirketi mi, şahıs şirketi mi? Rusya Federasyonunda kurulumu ve işleyişi açısından en yaygın ve en avantajlı firma türleri şahıs ve limited şirketleridir, videomuzun konusu bu iki firma türünün artıları ve eksileri nelerdir ve ne gibi farklılıkları vardır. En önemli fark nedir? Şahıs firmasi ile bir limited şirket arasındaki en önemli fark yasal statüdür. Şahıs firması - girişimci olarak tescil edilmiş bir birey, limited şirket ise bağımsız bir tüzel kişilikdir yani şahıs firmalarının ayrı bir mülkiyeti yoktur ve bir iflas durumu mal varlıkları için risk ifade ederken limited şirketlerin riski ana sermayeleri kadardır ki Rusya Federasyonunda ana sermaye alt tabanı 10 000 rubledir. Şahıs firmasinin iflasi halinde bütün mal varlığına el konulabilmekte midir, bu durum limited şirketler için nasıldır? Aslında her iki firma türünde de iflas hallerinde -sahip olunan tek konuta - ev eşyalarına - mücevher vb lüks eşyalar dışındaki kişisel eşyalara - yaşamını idame etmeye yetecek kadar para ve yaşam için gerekli diğer şeylere dokunulamamaktadır. Şahıs firmasi ile limited şirket arasında başka ne gibi farklar bulunmaktadır? Limited şirketlerde birden fazla firma sahibi olabilmekte iken şahis şirketlerinde ortaklık durumu söz konusu değildir, limited şirketler tek sahipli açilsa bile bir firma tuzuğunun, bir genel müdürünün, ana sermayesinin, hukuki adresinin olması gerekirken bunların hiçbiri şahıs firmalari için gerekli değildir. Şahıs firmalarının avantajları ve dezavantajları nelerdir? Şahis firmalarinin açılışları ve kapanışları kolaydır, mühasebesinin tutulması kolaydır, temettü vergisi ödemezler, avantajlı vergilendirme sistemleri bulunmaktadır dezavantajı ise videonun başında bahsettiğim mal varlığını kaybetme riskinin yanı sıra çalışsada çalışmasada emeklilik fonuna ödeme yapmak zorunda olmasıdır. Peki limited şirketlerin avantajları nelerdir? Limited şirketler şahıs firmalarına yasak olan alkol, ilaç, güvenlik faaliyetleri dahil olmak üzere çok geniş bir alanda faaliyet gösterebilmektedirler, yatırımcı çekebilmekte ve istendiği zaman devredilebilmekte yada satılabilmektedir. Şahıs firmasi mi, limited şirket mi? Kimler için hangi firma türü daha uygun olur? Şahıs firmaları daha çok işin başında olan, küçük çaplı girişimciler için iken limited şirketler yüksek ciro hedefleyen, mevcut işlerini büyütmek isteyen girişimciler tarafından tercih edilmelidir. Başka soru? Videomuzda cevabını bulamadığınız herhangi bir sorunuz var ise uzmanlarımıza her zaman danışabilirsiniz. RosCo ile iletişim kurarak profesyonel çalışanlarımızın uzun yıllardır edindikleri tecrübeleri sayesinde kötü sürprizlerden korunabilir, işlerinizin hızlı ve güvenilir şekilde yapılmasını sağlayabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo)
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo) nasıl alınır? Rusya da oturma izni ile ilgili ikinci videomuza hoşgeldiniz, ilk videomuzda sizlere Rusya da süresiz oturma izni (Vid Na Jitelstvo) ile ilgili son degişiklikler, kimlerin başvurabilecegi ve benzeri konularda bilgi vermiştik ve bu devam videomuzda ise oturma izni nasıl alınır, Rusya'da oturma izni başvurusu nasıl yapılır, oturma izni almak için bir yabancının hangi adımları atması gerekiyor gibi çok sik sorulan sorulariniza cevap verecegiz Rusya'da oturma izni (Vid Na Jitelstvo) alma prosedürleri nelerdir? Vid Na Jitelstvo yani oturum izni alma prosedürü 4 etaptan oluşmaktadir bunlar kisaca: 1. Gerekli evraklarin hazirlanmasi 2. Ilgili kuruma başvurunun yapilmasi 3. Başvurunun ilgili kurumca karara baglanmasi 4. Ve oturma izninin alinmasi şeklidedir Gerekli evraklar nelerdir? Oncelikle işlemler için ilgili başvuru formunun doldurulmasi gerekir, başvuru formlarini içişleri bakanligina ait websitelerden, kamu hizmet portalindan ve içişleri bakanligina ait yabancilar ile ilgili şubelerin standlarindan tedarik etmek mumkundur hatta buralarda nasil doldurulmasi gerektigi ile ilgili gerekli yonlendirmelerde bulunmaktadir, başvuru formu haricinde; • 4 fotoğraf; • Pasaportun tüm sayfalarının noter onaylı çevirisi • Gelirinizi, çalistiginiz yeri teyit eden bir belge yada banka hesap hareketleri (ki geçiminizi saglamaya yetecek derecede nakitin bulunmasi gerekmektedir) • Rus dili ve Rusya tarihini bildiginize dair ilgili kurumlardan alinmiş sertifika • Uyuşturucu bağımlısi olunmadigina, tehlikeli ve bulaşıcı hastalık taşinmadigina dair saglik kurumlarindan alinan saglik raporu • Ve 5.000 ruble tutarında devlet harcinin ödendigine dair banka dekontu. Bu arada evraklara ve forma çok dikkat edildigini ve insanlarin çok küçük hatalar yüzünden defalarca düzeltilmek üzere geri yollanabildigini belirtmek isteriz Evet pratikte başvuru evraklarini inceleyen memurlarin noktalama hatalarina dahi dikkat ederek başvuru sahiplerinden duzeltmelerini isteye bilmektedirler o yüzden zaman kaybinin ve zaman kaybindan dolayi oluşan maddi kayiplari minimize etmek için hukuki destek almak, bu konudaki tecrubelerden faydalanmak çok önemli Diyelim ki bütün evraklar hazirlandi, form dolduruldu sonra ne yapilmasi gerekir? Etapta hazirlanan belgeler ve doldurulan form ile içisşeri bakanligina bagli goçmen burosuna başvuru yapilir bu başvurulari hem kişisel olarka hemde elektronik olarak yapmak mümkündür. Oturumu almadan once yabancilar onceki videolarimizda oldukça detayli bilgisini verdigimiz RVP yani geçici oturum izni ile kalmaktadirlar, zaman ile ilgili dikkat edilmesi gereken bir konu var midir? Tabii en çok dikkat edilmesi gereken konu başvurunun geçici oturma izninin sona ermesinden en geç 4 ay önce yapılmasidir ve RVP dedigimiz oturma izninin alınmasinin uzerinden sekiz ayın geçmiş olmasi gerekmektedir. Başvuru yapildi, evraklar incelendi ve Kabul edildi, sonraki aşamalar nelerdir? Pratikte bu kadar hizli olmasada ilk iki etap gecçldikten sonra başvurunun degerlendirilip 4 ay içinde sonucun belirlenmesi beklenir yani başvurumuzun kabul edilmiş olmasi oturum iznini garanti etmez, evraklardaki herhangi bir aldatmaca, alinmiş olan idari cezalar vs burda karşimiza bir red sebebi olarak çikabilmektedir, burda önemli bir konuda 1 Kasım 2019’a kadar altı ay degerlendirme suresinin 2 ay kisaltilmiş olmasidir, VKS li dedigimiz kalifiye yabanci personeller için bekleme süresi ise 3 aydir. Bekleme süresi sonunda olumlu yada olumsuz karari başvuru yapilan ilgili goçmen burolarindan yada internet üzerinden almak mümkündür, onay çikmasi halinde başvuru sahibi oturma iznini almak için bizzat Goçmen Ofisine gitmektedir. RosCo Consulting olarak Rusya da oturum başvurusu ile ilgili en çok sorulan sorulari burdan sizler icin cevaplamaya çaliştik, bilgi sahibi olmak ve güncel kalmak içın bizleri takip etmeyi unutmayin. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Audit Hizmeti | Rusya vlog RosCo
Rusya Federasyonunda özellikle yabancı sermayeli yada sahipli firmaların en büyük problemlerinden biri muhasebenin ne kadar düzenli tutulduğu ve mali tabloların güvenilirliği, konumuz audit yani mali denetim. Audit nedir, ne icin yapilir, yarararı nelerdir ve benzeri soruların cevaplarını bu videomuzda bulabilirsiniz. Audit Nedir? Audit finansal tabloların standartlara uygunluğu ve doğruluğunun defter, kayıt ve belgeler üzerinden denetlenerek raporlanmasının ilgili kurumlar tarafından yetkilendirilmiş kişi veya kuruluşlarca yapılmasıdır. Auditin amacı nedir? Auditin amacı beyan edilmiş olan finansal tabloların gerçeği dürüst bir şekilde yansıtıp yansıtmadığının ortaya konmasının yanı sıra Şirket Yönetimi, Hissedarlar, Çalışanlar, Kredi Verenler, Yatırımcılar, Kamu kurumlarına doğru ve güvenilir bilgi sağlamaktır. Audit yaptırmanın yararları nelerdir, firmanızın zarar görmesi mümkün müdür? Auditin en önemli amacı düzeltme yapmaya fırsat vermesidir yani firmanızda geçmiş dönemde yada dönemlerde yapılan hataların tespit edilmesi ve düzeltilmesinin sağlanmasıdır. Bu durum şirketlere zarar değil tam tersine çok büyük faydalar sağlamaktadır. Bağımsız denetçilerin sır saklama yükümlülüklerinden dolayı denetim raporları şirket yönetiminin istemediği kişi ve kurumlara sunulamaz sadece denetimi yaptıran firmaya bir rapor olarak iletilmektedir. Faydaları kısaca 1. Yönetime doğru bilgi akışını sağlamak. 2. Yönetime mali tablolarla ilgili olarak tahmin ve analiz yapmasında, geleceğe ait sağlıklı kararlar almasında yardımcı olmak. 3. Finansal tabloların gerçeği yansıtıp yansıtmadığını göstermek. 4. İşletme yönetimi ve çalışanlarının hile yapmasını önlemek seklinde siralayabiliriz Audit Türleri nelerdir? Auditi zorunlu ve gönüllü olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür. Gönüllü audit firmanın firnansal tablolarının yönetime rapor olarak sunulması için yapılırken zorunlu audit ise Yıllık cirosu 400 milyonu geçen veya balansta kayıtlı aktifleri 60 milyonun üzerinde olan firmalar ve Anonim şirketler, Kredi veren kuruluşlar, Sigorta şirketleri, Tur operatorleri, Finansal organizasyonlar, Borsada işlem gören menkul kıymetler şirketlerinin denetimden geçmesidir. Sizlerde denetim hizmeti vermekte oldugumuz tüm müşterilerimiz gibi firmanızdaki hatalardan haberdar olmak veya muhtemel hataların size çok pahalıya mal olmasının önüne geçmek istiyorsanız bize ulaşın. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "SÖZLEŞME HAZIRLANMASI"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)