Hİzmetler

YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİĞİNİN (ŞUBESİNİN) TASFİYESİ (KAPATILMASI)

Maalesef, bazen şirketler gelişme dönemini tamamlayarak dış ülkelerde açtıkları temsilciliklerini ve şubelerini kapatmak zorunda kalabilirler.

Yabancı şirket temsilciliğinin (şubesinin) kapatılması, bunlar açılırken yaptırılan akreditasyon kadar önemli ve zahmetli bir iştir.

Aşağıda, sürecin özellikleri ve sürecin mevzuatta öngörülen şartlara uygun bir şekilde en kısa zamanda tamamlanması ile ilgili konular ele alınmıştır.

Rusya’nın mevzuatı uyarınca, aşaığda belirtilen durumlarda yabancı şirket temsilciliği
(şubesi) kapatılabilir:

  • Yabancı şirketin Rusya’daki faaliyetlerine son vermeye karar vermesi;
  • Ana yabancı şirketin tasfiyesi;
  • Akreditasyon yapan devlet organları tarafından temsilciliğin (şubenin) zorunlu
    olarak kapattırılması.

Ne olursa olsun, yabanci şirket şubesinin tasfiyesi durumunda bir belge dosyasının hazırlanıp sunulması,
çeşitli kurumların ziyaret edilmesi ve kuyruklarda beklenmesi gerekmektedir. “RosCo” şirketi, Moskova’da şube
kapatılması ile ilgili hizmetleri sunar.

Başarılı bir şekilde çalıştığımız yıllar içerisinde bu sürecin tamamlanması ile ilgili ciddi tecrübelere
sahip olduk. Uzmanlarımız ise gerekli belgelerin hazırlanması ile ilgili güncel talepleri hakkında bütün
bilgilere sahipler.

KENDİNİZİ GEREKSİZ ENDİŞELERDEN KURTARIN – YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİĞİNİN
(ŞUBESİNİN) KAPATILMASINI ROSCO’YA YAPTIRIN!

  • “RsoCo” şirketinde en ucuz fiyata yaptırabileceğiniz yabancı şirket
    temsilciliğinin kapatılması, vergi dairesinden başlar.

  • Vergi dairesinden kaydınızın silindiğine dair belgeyi aldıktan sonra Sosyal Sigorta
    Fonunda, Emeklilik Fonunda ve diğer Devlet İstatistik Kurumlarında tasfiye işlemlerine
    başlatabilirsiniz.

Ancak yukarıda belirtilen işlemler tamamlandıktan sonra temsilciliğiniz (şubeniz)
kapatılmış sayılacaktır.

  • Şirketimizle işbirliği yaparak en önemli kaynağınız olan zamanınızı tasarruf etmiş
    oluyorsunuz.
    Yabancı şirket temsilciliğinin (şubesinin) kapatılması oldukça uzun bir
    süreçtir. Fakat, “Rosco” şirketine başvurursanız, devamlı olarak endişe etmenize, devlet
    organlara gitmenize ve kapatma sürecini takip etmenize gerek kalmaz. Bütün bunları
    uzmanlarımız yapacaktır.

  • Uzmanlarımıza gelince, bünyemizde çalışan İngilizce, Türkçe ve Çince bilen elemanlar
    sayesinde
    , bir çok durumda şirketin merkez ofisi ile iletişim kolaylaşacaktır. Yabancı
    şirket şubesinin kapatılması durumunda, hizmetlerimizin bedeli karşılığında zamanınızı ve
    sinir hücrelerinizi korumuş olursunuz ve uzmanlarımız tarafından hızla tamamlanan işlerden
    memnun kalırsınız.

  • “RosCo” şirketinin en önemli prensiplerinden biri, başlatılan işin sonuna kadar
    takip edilmesidir. Ayrıca, temsilciliğin (şubenin) kapatılma süreci tamamlandıktan ve Rusya’da şirketi
    temsil eden kimse kalmadıktan sonra — belgelerinizi dünyanın her yerine ulaştırırız.

UNUTMAYIN! Sayemizde tasarruf ettiğiniz zaman içinde hizmetlerimiz için
ödediğinizden çok daha fazlasını kazanabilirsiniz.

BU KONUDA “ROSCO” ŞİRKETİNE BAŞVURDUĞUNUZDA
NELERİ ELDE ETMİŞ OLURSUNUZ:

  • Temsilciliğin (şubenin) kapatılması için üç gün içerisinde belge dosyasının oluşturulması;

  • Vergi dairesinde kaydın silinmesi;

  • Bütçe dışı fonlarda kaydın silinmesi;

  • Devlet İstatistik Organlarında kaydın silinmesi;

  • Tasfiyenin sonuçlandırılmasına kadar her aşamasında bilgi desteği.

Yabanci şirket temsilciliklerinin ve şubelerinin tasfiyesi, ana faaliyet konularımızdan
biridir. “RosCo” elemanları bu işlemin bütün nüanslarını ve aşamalarını çok iyi biliyorlar.

Mevzuat uyarınca, temsilcilik veya şube tasfiyesinin sırayla aşağıdakileri
kapsamalıdır:

  • Ortaklar genel kurul toplantısında temsilciliğin (şubenin) tasfiyesine dair
    kararın yazılı olarak alınması;

  • Temsilcilik veya şube çalışanlarına birimin kapatılması hakkında bilgi verilmesi – bunun
    için ayrılan süre; elemanların fiilen işten çıkarıldığı günün en geç 2 ay öncesinde bilgilendirme yapılmalıdır;

  • Yabancı şirket temsilciliğin veya şubenin tasfiyesi nedeniyle çalışanların işten
    çıkarılması/başka işe aktarılması ve tazminatların ödenmesi;

  • Ulusal makamların bilgilendirilmesi;

  • Banka hesaplarının kapattırılması;

  • Temsilcilik veya şube tasfiyesi hakkında vergi organlarının
    bilgilendirilmesi;

  • Bütçe dışı kayıtlarının silinmesi.

Yabancı şirket temsilciliğin veya şubenin tasfiyesi mühürlerin/kaşelerin imha edilmesiyle sonuçlandırılır.
İşlemin ortalama süreci altı aydır.

Geçici oturum izni (RVP) yıllık bildirimi nasıl yapılır?
Geçici oturum izni (RVP) yıllık bildirimi nasıl yapılır?
Her yıl milyonlarca yabancı, Rusya'nın farklı bölgelerine gelir ve bu yabancıların bir kısmı geçici oturma izni başvurusu yaparak pasaport veya başka bir kimlik belgelerine geçici oturma izni damgasını vurdurmaya hak kazanırlar. Geçici oturma izni bir yabancıya yasal olarak çalışma ve okuma hakkı verir ve bu izin sayesinde bir yabancı tıbbi yardım alabilir, geçici olarak ikamet etmesine izin verilen bölge dışında ikamet yerini gönüllü olarak seçme hakkına sahip değildir, Rus vatandaşlığı elde etmenin ilk adımıdır. Geçici oturma izni üç yıl geçerlidir fakar Rusya Federasyonu mevzuatı bu iznin uzatılmasına imkan sağlamamaktadır bu durum ise daimi ikamet statüsününde kazanılması için bir aşamadır. Mevzuat vize gerektiren ülke vatandaşları ile gerektirmeyenler için farklı bir prosedür öngörmektedir. Önemli! Geçici ikamet izni verme prosedürü 08.06.2020 tarihli ve 407 sayılı Rusya Federasyonu İçişleri Bakanlığı'nın emriyle onaylanan idari düzenlemeler kısmında belirtilmiştir. Kanuni olarak geçici ikamet izni alan yabancılar bu izni akdıkları tarihten sonraki bir yılı takip eden ilk iki ay içinde Rusya'da geçici olarak ikamet ettiğini onaylayan bir bildirimde bulunmak zorundadırlar, bu bildirim, belirtilen yıl için tutar ve gelir kaynağını teyit eden belgelerle birlikte yapılmalıdır. Geçici ikamet izni damgalı pasaportu, yeterli gelir düzeyine sahip olunduğunu kanıtlamak için banka hesabı dokumu veya maaş bordrosu belgelerini içeren bir bildirim, Rusya Federasyonu İçişleri Bakanlığı'nın ilgili departmanına sunulur. Bu gereklilik, Rusya'daki yabancılar için temel kanun olan "Rusya Federasyonu'ndaki yabancı vatandaşların yasal statüsü hakkında" 115-FZ sayılı Kanunun 6. maddesinin 9. fıkrasında belirtilmiştir. Peki ya 3 yıllık geçici ikamet izni sona eren ve herhangi başka bir başvuruda bulunamayan yabancıya ne yapar? Yabancıların birkaç seçeneği var. Yabancı herhangi başka bir başvuruda bulunmamış ise tek çıkış yolu memleketine dönmektir, nitekim, daha önce de belirttiğimiz gibi, pandemi beya benzeri olağan dışı durumlar hariç geçici ikamet iznini uzatmak imkansızdır. Geçici ikamet iznine sahip bir yabancı gelecekte Rusya'da yaşamayı ve çalışmayı planlıyorsa, ikamet izni süresi sona ermeden önce sürekli oturma izni alması veya vatandaşlık başvurusu yapması gerekir ve bunu mutlaka izin süresinin dolmasından en az altı ay önce yapması gerekmektedir. Geçici ikamet izni için gerekli olan bildirimlerin yapılmaması veya geç yapılması yabancıya pahalıya mal olacaktır, Moskova, St. Petersburg ve ilgili bölgelerde işlenen bu suçun maliyetinin daha fazla olduğu unutulmamalıdır. Önemli! 23 Eylül 2020 tarihli, 580 sayılı Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı Kararı ile göçmenlerin vizelerinin geçerlilik süreleri, 15 Mart 2020-15 Aralık 2020 için geçici olarak askıya alınmıştır. bu durum, verilen geçici oturma izni içinde geçerlidir. Bu, geçici oturma izninin sona erme tarihinin ertelendiği anlamına gelir, 15 Mart 2020 tarihinden önce sona ermis geçici oturma izni nedeniyle kanun ihalali olması halinde yabancı ve yabancıyı işe alan şirketin cezalandırılacağı bilinmelidir. Konu ile alakalı benzer açıklamaları, linkini acıklamalar kısmında bulabileceğiniz İçişleri Bakanlığı'nın resmi web sitesinde, Rusya Cumhurbaşkanı kararnamelerinin uygulanmasına ilişkin sorular ve cevaplar bölümünde bulabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Borçlu sigorta odemesi nasıl iade edebilir
1 Eylül 2020'den itibaren, kredinin erken geri ödenmesi durumunda borçluya, bankaya veya sigorta şirketine ödenen sigortanın bir kısmı iade edilecektir. "Düşünme süresi" sırasında sigortanın iadesi. 1 Eylül 2020 kararı ile neler değişti? 1 Eylül 2020'den sonra alınan kredilere ilişkin ödenen sigorta primini iade almak için borçluların bilmesi gerekenler nelerdir? Kredinin erken geri ödenmesi durumunda sigorta priminin ne kadarı iade edilir? Önemli! Sigorta primi, borçlunun başvurusunun alındığı tarihten itibaren yedi iş günü içinde iade edilir. Ve sonuç olarak bu kanun ile birlikte bankaya olan borçlarını planlanandan önce geri ödeyen yada ödemeyi planlayan borçlular, sigorta için yaptıkları ödemenin bir kısmını mahkemelere gerek olmadan iade alabileceklerdir. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanlar hakkında boş beyanname raporlarının verilmesi
Boş beyanname verilmesinin nedeni bireysel girişimcilerin ve firmalarin mali zorlukları, gelirin olmamasi ve işlerin durmuş olmasıdır. Bu gibi durumlarda çalışanlara ücret ödenmedigi için sigorta ödemelerinin hesaplanması için bir gereklilik yoktur ve raporlar boş olarak verilmektedir. Raporlama döneminde çalışanlara iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı zorunlu sigortaya tabi diğer kişiler için herhangi bir tahakkuk olmamış olsa bile, şirket Sosyal Sigorta Fonuna mutlaka sıfır beyanname sunmalıdır. Ortalama kişi sayısı 25 veya daha az olan poliçe sahiplerinin hesaplamaları elektronik belge şeklinde sunmaları gerekmez. Genel bir kural olarak, kağıt üzerindeki hesaplamalar, raporlama dönemini takip eden ayın 20 sine elektronik bir belge şeklinde ise en geç 25 ine kadar sunulmalıdır Şirket veya bireysel girişimcinin işe alınan işçileri yok ise, iş adamı Emeklilik Fonuna herhangi bir rapor sunmaz, işveren bireysel girişimci is ve faaliyetlerini geçici olarak askıya almışsa ve çalışanlara ücret ödemiyorsa, sigortalılar hakkında bilgi vermekle yükümlüdür, ancak verilecek olan beyanname formu çalışanlar hala sigortalı oldukları için boş olmayacaktır... 1. Konu ile alakalı hala tartışılan önemli konulardan biride iş sözleşmesi bulunmayan firma sahipleri ve kurucu müdür için bildirimde bulunmak gerekiyor mu? 2. Sıfır kişisel gelir vergisi raporları hakkında da ortaya birçok soru çıkmaktadır mesela bireylere maas ödenmediyse gelir vergisi için sıfır hesaplama yapmak gerekli midir? Kural olarak, sıfır beyanname raporlarının asıl sebebu banka hesabının bloke edilmesi korkusudur, ancak şirket veya bireysel girişimci çalışanlara maaş ödemediyse kişisel gelir vergisi raporlarını sunmaya gerek yoktur. Firmaniz için beyannamelerin verilmesi veya muhasebenizi eksiksiz olarak tutmanız gerekiyorsa, 2004 yılından beri yerli ve yabancı firmalarla çalışan "RosCo" şirketiyle iletişime geçmekten çekinmeyin. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİĞİNİN (ŞUBESİNİN) TASFİYESİ (KAPATILMASI) "

 
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)