Hİzmetler

ÇALIŞMA İZİNLERİ

SİPARİŞ ET

Vasıflı elemanlar, şirketin başarısını oluşturan en önemli unsurlardan biridir. Çoğu zaman, şirketin potansiyelini gerçekleştirmek için yurtdışından uzmanların çalıştırılması ve bunlar için çalışma ruhsatının alınması gerekmektedir. Bu da temel yaklaşımı, mevzuat bilgisini, çalışma ruhsatlarının nereden alındığı konusunda bilgisinin günce olduğundan emin olunmasını ve bütün bürokratik işlemlerinden geçilmesi için yeterli zamanın olmasını gerektirir.

Bu işi çalışanınıza yaptırmak çok iyi bir fikir değildir. Çalışma ruhsatının alınma sürecinin zahmetli olması ve uzun sürmesi şirketin faaliyetlerini zorlaştırabilir. En mantıklısı, işi profesyonellere yaptırmaktır.

İşe alınan elemanların kategorisi ne olursa olsun bunlar işe resmi olarak alınmalıdır. Bunun istisnası olmamalıdır. Resmi organlar, kaydının yaptırılması yanısıra sürelere uyulmasını da dikkatle kontrol ederler. Onun için yabancı uyruklu vatandaş veya işveren çalışma ruhsatının düzgün bir şekilde alınmasına özen göstermemişse, bu tür düşüncesiz davranışın bedeli çok yüksek olabilir.

NE ZAMAN DIŞARIDAN UZMAN ALMAK MANTIKLI OLABİLİR

Yabancı uyruklu çalışanlar işe alınırken, bütün sürecin düzgün bir şekilde ve mevzuat taleplerine uygun olarak sonuçlandırılması çok önemlidir.

Genellikle Rusya’da çalışma ruhsatının alınması gibi konularda ruhsatın fiyatı büyük önem taşır. İşveren, bu fiyatı süreç için harcayabileceği para ile karşılaştırır ve rasyonel bir karar alır. Bununla birlikte, maddi harcama yanısıra zaman harcaması da dikkate alınmalıdır. Bir yıllık veya başka bir süre ile çalışma ruhsatının alınması gibi bir hedefe ulaşmak için harcanan vakit, ana faaliyetlerin yürütülmesi için kullanılamaz. Bu da şirketin finansal sonuçlarını etkileyebilir. Hiç bir girişimcinin şirketinin başarısını risk altına sokmak istemediği gayet doğaldır. Demek ki, çalışma ruhsatının alınmasında uzman yardımından yararlanılması çok uygun gözükmektedir.

ROSCO’DAN HİZMETLER

Şirket uzmanlarımız, konu ile ilgili olan bütün hukuki ve idari ayrıntıları çok iyi biliyorlar ve her türlü bürokratik zorlukları üstlenmeye hazırlar.

“RosCo”, Moskova’da çalışma ruhsatının en kısa bir süre içerisinde alınması için yardımcı olur. bununla birlikte, yabancı uyruklu vatandaşın veya davet eden tarafın resmi makamlara gitmesi ve bir sürü belgelerin hazırlaması gerekmeyecek.

Biz aşağıdaki hizmetleri sunarız:

BDT vatandaşları için çalışma ruhsatının alınması. Bu eleman kategorisi için Rusya’da bulunmak için herhangi bir vize gerekmiyor. Fakat, burada çalışabilmeleri için resmi iznin alınması şarttır. Biz bu izni 15 günlük bir süre içerisinde almanız için yardımcı oluruz, bütün konuları çözeriz ve mevzuat taleplerine uyulmasını sağlarız.

Uzak yabancı ülkenin vatandaşları için göç izni. Bu tür elemanlar için işe alınması ile ilgili evraklar dışında vize de gerekmektedir. “RosCo” uzmanları gerekli olan bütün evrakları hazırlayacaklar ve işverenin ana faaliyetleri üzerinde odaklanmasını sağlayacaklar.

Kota alınması. Yurtdışından vasıflı elemanların getirilmesi için ihtiyaç duyan şirketler, çalışma ruhsatının ücreti yanısıra aynı anda bir kaç uzmanı getirme imkanın olup olmadığı konusuyla da ilgilenirler. Bu gösterge devlet tarafından belirlenir. Hükümet, sektörlerin ve şirketlerin yabancı uyruklu çalışanlarına ihtiyacını belirler ve bunlar için açık pozisyonların yaratılması için kota oluşturur. Bunun doğru bir şekilde düzenlenmesi için “RosCo” uzmanları yardımcı olur. Bütün işleri hızlı ve kaliteli bir şekilde yaparız, çalışma ruhsatlarının bedeli ise makul kalacaktır.

Vize alınması. Yurtdışından vatandaşları getirirken bunlar için çalışma vizesinin alınmasına dikkat edilmelidir. Çalışma vizesi olmadan, çalışma ruhsatı alınamaz (Moskova’da bu süreç ile ilgili oldukça sert şartlar uygulanmaktadır). Biz vize alınması konusunda yardımcı oluruz, bunun sayesinde de iş sahiplerinin zamanını tasarruf ederiz.

Yabancı uyruklu vatandaşlar için kaydının yaptırılması. Moskova’da çalışma ruhsatının alınması üzerinde çalışan başkente gelebilir. Daha sonra yabancı uyruklu vatandaş ülkede yasal olarak bulunabilmesi için burada kaydını yaptırmak zorundadır. Uzmanlarımız bu tür desteği de sağlarlar.

Moskova’da yüksek vasıflı uzmanlar için çalışma ruhsatı (BDT ülkeleri ve uzak yabancı ülkeler). Bu tür eleman grubunda, temel uzmanlık bilgisine, geniş iş tecrübesine sahip olan ve yıllık geliri 2 milyon Ruble’den yüksek olan yabancı uyruklu vatandaşlar yer alır. Bu durumda, çalışma ruhsatının alınmasının bazı özellikleri vardır (bizim uzmanlarımız yardım ederler).

Yukarıda sıralanan, “RosCo” Şirketi tarafından sunulan hizmetlerin tamamı değildir. Müşterimizin talebine bağlı olarak yabancı uyruklu vatandaşa işe alındığı veya işten çıkarıldığı hakkında bildiririz, çalışma ruhsatları yeniden alırız ve benzer hizmetleri sunarız.

“ROSCO” İLE İŞBİRLİĞİ KURMANIN AVANTAJLARI

Çalışma ruhsatının alınması için profesyonel hizmet veren uzmanların hizmetlerinden
yararlanmasının mantıklı olduğu ortadadır.

Ancak uzman şirketi seçerken dikkatle davramak gerekmektedir. Yabancı uyruklu vatandaşların
çalışma ruhsatının alınması için RosCo görevlendirilebilir – bizde gerekli olan bütün hizmetleri
operatif bir şekilde alırsınız.

Rusya’da çalışma ruhsatının ücreti konusunda bilgilendiririz, sürecin her aşamasını takip ederiz,
çalışanınızın RF Federal Göç Servisinde kaydının yaptırmasına, şirketin ise yabancı uyruklu vatandaş
olan elemanınız için kota almasına yardımcı oluruz.

“RosCo” başka avantajlara da sahiptir:

VAKTİNİZİN BEDELİ
BİZİM İÇİN ÖNEMLİDİR

Uzmanlarımız, gerekli olan bütün belgelerin toplanması için yardımcı olurlar, önemli ayrıntılar konusunda bilgilendirirler, çalışma ruhsatının alınması için gereken süreyi takip ederler

BİZ HER ZAMAN
OPERATİF BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIRIZ

Uzak yabancı ülkelerden yabancı uzmanlar için kotayı ortalama olarak 30 günde alırız, mevzuatta öngörülen süre içinde kaydının yaptırılmasına yardım ederiz.

SİZİ ANA FAALİYETLERİNİZDEN
UZAKLAŞTIRMAYIZ

Çalışma ruhsatını “anahtar teslimi” alırız, müşterimizin ofise gelmesine gerek kalmıyor, uzmanlarımız yanınıza kendiler ve sadece bir kez gelirler

GENİŞ PRATİK
TECRÜBELERE SAHİBİZ

Biz bütün bürokratik işlemlerin nasıl gerçekleştirildiğini, Rusya’da çalışma ruhsatının alınması ne kadar tutar ve diğer konuları çok iyi biliyoruz.

Rusya’da resmi olarak çalışmak isteyen yabancı ülkelerin vatandaşları, aşağıdaki modellerden birine göre işe alınabilirler. Çalışma vizesinin alınması gereken elemanlar için 357 sayılı Federal Kanunu uyarınca önceden bir kota alınmalıdır. İşveren şirket devam eden yıl için 1 Eylüle kadar, bir sonraki yıl için 1 Temmuza kadar dilekçesini sunmalıdır. İlgili karar 25 gün içerisinde alınır.

Yabancı uyruklu elemanlar için çalışma ruhsatı “yüksek vasıflı uzman” sürecine göre alınabilir. Yöntemi ne olursa olsun, yabancı uyruklu vatandaş, ülkeye giriş yaptığı günden 7 gün içerisinde kaydını yaptırmalı, davet eden taraf ise Federal Göç Servisine bu elemanın gelişi ile ilgili bilgi vermelidir. Bütün bunları ve daha fazlasını şirketimiz ayarlayabilir.

Yabancı uyruklu vatandaşlar için çalışma ruhsatının alınmasında yardımcı oluruz (bunun ücreti sizin için hoş bir sürpriz olabilir), hem sizin hem de çalışanlarınızın rahat ve yasal ortamda çalışmasını sağlarız.


Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu, her şeyden önce, Rusya Federasyonun da bir mukim ile mukim olmayan arasında döviz işlemleri yapılırken açılmakta idi fakat 03/01/2018 tarihinden sonra bu sistemin degistirilmesi ve 03/01/2018 tarihinden önce açılan döviz işlem pasaportlarının banka tarafından döviz kontrol dosyasında saklanması kararlaştırılmıştır. Döviz işlem pasaportu yerine ihracat sözleşmelerinin kayıt edilmesiMerkez bankasının 181-I sayılı talimat, işlem pasaportu düzenlemek yerine, yabancı ekonomik sözleşmelerin bankalarca muhasebeleştirilmesini sağlar yani, bankaların sözleşmeyi kendilerinin kaydettirmesi gerekecektir. Banka, ihracat veya ithalat sözleşmesini bir iş günü içinde sözlesmeye özel bir numara ile kaydetmelidir. Ancak, tüm sözleşmelerin kaydedilmesi gerekmez, kayıt zorunluluğu, kredi sözleşmelerinin yanı sıra ihracat ve ithalat sözleşmeleri için geçerlidir ve aşağıdakileri sağlar: -ürun ithalatı veya ihracatı -ürun satışı ve satın alınması -taşınır veya taşınmaz malların kiralanması, leasingi -hizmetlerin sağlanması, işin yerine getirilmesi, bilgi aktarımı ve fikri faaliyetin sonuçları, bunlara ilişkin münhasır haklar. Sözleşme türlerine ek olarak fiyat limitini de göz önunde bulundurmak gerekir, bir ithalat sözleşmesi veya bir kredi sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 3 milyon ruble ve üzeri ise, bir ihracat sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 6 milyon ruble ve üzeri ise kayıt altına alınmalıdır. Sözleşmeler ve kredi anlaşmalarındaki ruble değeri, anlaşma tarihinde veya son değişiklik tarihinde belirlenir. Sözleşmeleri kaydetmek için hangi belgelere ihtiyaç vardır? Bir ihracat, ithalat veya kredi sözleşmesini kaydettirmek için, ilgili bankaya şu evraklar sunulmalıdır: -ihracat sözleşmesi -ihracat sözleşmesi hakkında genel bilgiler -sözleşme taslak olarak sunulmuşsa, ihracat sözleşmesinin kendisinin belirlenen tarihten itibaren en geç 15 iş günü içerisinde yerleşik -ihracatçı tarafından bankaya ibraz edilmelidir.Bu belirtilen sartlarin tamami ayni zamanda ithalat sözleşmesi içinde gecerlidir.Sözleşmelerin kaydının ihlali için para cezalarıSözleşmelerin banlara kaydının ihlal edilmesi hallerinde su para cezalari ön görulmektedir. - bireysel girişimciler ve şirketler için - 40 bin ila 50 bin ruble arasi- şirket yetkilisi için - 4 bin ila 5 bin ruble.Tekrarlanan bir ihlal olmasi halinde daha ağır bir şekilde cezalandırılır. Girişimciler ve şirketler için tekrarlanan para cezası 120 bin ila 150 bin ruble ve bir şirket yetkilisi için - 12 bin ila 15 bin ruble şeklindedir.Konu ile alakali sorularinizi bize yazmayi ve kanalimiza abone olmayi unutmayin. Dikkatli olun, RosCo ile olun!
Nakit işlemleri üzerindeki kontroller sıkılaşıyor
Önceki videolarımızda detaylı olarak bilgisini verdiğimiz gelir vergisi oranlarının artırılması bireyler üzerindeki vergi yükünün ağırlaştırılmasına ek olarak 1 milyon ruble üzerindeki mevduatlar üzerinden gelir vergisi getirilmesi 2021'de nakit kontrollerini de sıkılaştırıldı. Aslında nakit üzerinde tam kontrol, ne vatandaşlar ne de şirketler için sürpriz olmadı zira Kara Para Aklamayı Önleme ile ilgili 13 Temmuz 2020 tarihli 208-FZ sayılı Federal Yasada yapılan değişiklikler kısa bir süre önce kabul edilmişti, değişikliklerin özü, şüphe uyandıran ve beyan edilmemiş gelir üzerinden vergi kaçakçılığına neden olan para dolaşımı üzerindeki devlet kontrolünün arttırılmasıdır. Zorunlu kontrole neler tabidir? 08/07/2001 tarihli 115-FZ sayılı Federal Yasasının 6. Maddesine göre 10 Ocak 2021'den itibaren, ilk kez, aşağıdaki işlemler için kontrol mekanizması çalışacaktır. - 600 bin ruble ve bu tutarı aşan bir işlem için şirketin hesabından para çekme veya kredilendirme işlemleri; Bu kontrol, daha öncede olduğu gibi şirketin faaliyetlerinin niteliğine bakılmaksızın yürütüleceği belirtilmektedir. Uygulama bir şirketin 600 bin ruble'den fazla nakit çekmesi durumunda, bankaların bu işlemi Rosfinmonitoring'e bildirmek zorunda olduğu anlamına gelir. Bir yasaktan değil kontrol sisteminden bahsettiğimiz unutulmamalıdır. Örneğin, 600 bin ruble üzerinde nakit çekilmesi bir yasaklamaya değil kontrole tabidir. 600 bin ruble'den fazla olmayan bir miktarı farkli günlerde çekerseniz böyle bir kontrole takılmamış olursunuz - Firmaların yada tüzel kişilik olmayan yabancı yapıların banka hesabı açılısında sonraki 3 aylık süre içerisinde firma hesaplarına yapılan para yatırma ve çekme işlemleri. Daha önce, bu tür bir kontrol yalnızca tüzel kişilerle ilgiliydi yabancı ortaklıklar için geçerli değildi.- Bir bireyin kumar oynaması için olan para işlemleri ve kumar sonucu yada piyangodan gelen kazançlarınbir bireye aktarılması veya ödenmesi; - Bir gayrimenkul işleminde nakit ve (veya) gayri nakdi fonlarla işlemler, işlem tutarı 3 milyon ruble veya eşdeğer döviz cinsindeyse veya bu tutarı aşıyorsa; yani 3 milyon ruble üzerindeki herhangi bir gayrimenkul işlemi kontrol sisteminden izlenecektir. Önemli!2021 öncesi Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı tarafından imzalanan 30 Aralık 2020 tarihli 515-FZ sayılı Federal Yasa ile adli, kolluk kuvvetleri, düzenleyici makam ve askeri makamların çalışanlarının ve yakınlarına ait mülklerin gizli tutulmasına izin verilmiştir. Bu, "sıradan" insanların, yetkililerin yolsuzluğuna ilişkin soruşturmalarını görmesini engelleyecektir. Bu kişiler aleyhine bir ceza davası açıldığında bu tür bilgiler açıklanabilecektir. Federal Vergi Servisi sıradan vatandaşların tüm para hareketlerini tam kontrol altına almak istemektedir, mesela, 30 bin ruble resmi geliri olan bir kişi, birkaç milyon ruble değerinde bir evi nasıl alabilmektedir? Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı'nın girişimi desteklenirse, böyle bir kişinin ayrıca gelirinin kaynağını belgesel olarak kanıtlaması gerekecektir.Ayrica 100 bin ruble üzerindeki cep telefonu havaleleri ve nakit çekimleri kontrol edilecek, dolayısıyla, "İkinci petrol halktır"siyasi metaforu bir kez daha doğrulanmis olacak. https://rosco.com.tr/​​​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanları işe alırken nelerden tasarruf edebilirsiniz
Ekonomideki mevcut durum, şirketleri maliyetlerini kısmaya zorlamaktadır, bu gibi durumlarda, insan kaynaklari genellikle optimize edilecek ilk önceliklerden biridir. İstatistiklere göre, bu yıl şirketlerin neredeyse % 60'ı işe alım bütçelerini gözden geçirecek. Bu makalede, işe almanın verimliliğini ve kalitesini korurken işe alma maliyetlerini nasıl azaltabileceğinizi konuşacağız.Harcamalarınızı doğru hesaplayınİlk önemli kural, çalışanları işe alma maliyetini doğru bir şekilde hesaplamaktır. Pratikte çok az insan bunu doğru yapar. Örneğin, bir şirketin personel arama için genel bir bütçesi vardır, maliyetler ayrıntılıdırve hatta cezbedilen bir adayın maliyetide tahmin edilir, ancak hesaba katılmayan nüanslar vardır.Genellikle, bir iş ilanı ve insan kaynakları departmanı maliyetleri dikkate alınır, ancak iletişimin maliyeti, iş yeri ve sürece dahil olan üst yönetim çalışanlarının harcadıkları süreler dikkate alınmaz. Tüm göstergeleri özetlediğimizde, bir işletmenin bağımsız olarak personel seçmesinin pahalı ve verimsiz olduğu ortaya çıkmaktadır, sürece cok daha fazla hakim olduğu için ve tecrubesinden dolayi personel bulma hizmeti veren ajanslarla iletişim kurmak cok daha avantajlıdır.Örneğin, bir firmanin insan kaynakları yöneticisi bir saat içinde 10 adayı arayacakken ve profesyonel ajans personeli 100 arayabilecektir, sonuç olarak, personel bulma hizmeti veren firma ile calışmak çok daha karlı olacaktır.İşe alma sürecini kolaylaştırın Bütçeleme yapılırken genellikle dikkate alınmayan ikinci önemli kriter, aday detaylarıdır, bundan kasıt; mülakata başvuru sahiplerinden kaçının geldigi adadayların kaçının güvenlik kriterlerine uygun ve onerilen isin ne kadarını yapamaya haiz olduklarıdır.Buradaki asli zorluk, başarılı bir görüşme sureci ile başvuru sahibinin işe alınmadan önceki zorunlu prosedürlerden geçmek için çok zaman harcanıyor olmasıdır. Bu nedenle potansiyel çalışanlar finale kalamayabilir veya farklı bir yeri tercih edebilirler, bu süreçleri paralel çalıştırarak bu tür riskleri azaltmakmümkündür. Aynı iş gereksinimlerine ve istihdam aşamalarına sahip iki perakendeci olduğunu varsayalım, mülakat ve ise alma surecini hizli gecen taraf en uygun adayi ise alirken ikinci şirket bir adayı işe alma maliyetini iki katına çıkaracaktir. Bu sekilde bir calisma sistemi bir çalışanı işe almayı pahalı hale getirmektedir. İnternet pazarlamacılığını kullanınÜçüncü ipucu - İnternet pazarlamasını kullanın. Farklı şehirlerde düzenli personel alımı ile iyi planlanmış bir çevrimiçi pazarlama kampanyası etkili olacaktır. Üstelik normal iş sitelerinden daha iyi sonuç verebilecektir.Adayları noktasal olarak seçinDördüncü ipucu standart arama yöntemlerini kullanmaktır. Belirli bir şehirden hedeflenmiş bir çalışan veya personel seçimine ihtiyacınız varsa, iş arama sitelerinde bir iş ilanı yayınlamak veya yerel bir işe alma kurumunun hizmetlerini kullanmak daha kârlıdır. Rusya da genellikle bölgelerde, sosyal ağ gruplarındaki reklamlar iyi işlemektedir, buralara kendi başınıza gönderiler yerleştirebilirsiniz.Bütçenize uyacak araçları kullanınBeşinci ipucu - bütçenizi önceden tahmin edin. Elbette İnternet teknolojileri konuyla ilgilidir. Küçük işletmeler bile organizasyon içindeki süreçlerini dijitalleştirmeye çalışıyor. Ancak her durumda, yararlı olmasa da modern eğilimleri takip etmeye değer. Işe alım için dijital pazarlama araçlarını kullanırken, personel aradiginiz bölgenin nin bu tür formatlara hazır olup olmadığını da göz önünde bulundurmak gerekir.
HİZMET SİPARİŞİ VER "ÇALIŞMA İZİNLERİ"

 

«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)