Hİzmetler

İNSAN KAYNAKLARI DENETİMİ

Her işveren, çalışanları ile iş ilişkilerini kurarken, bir çok riskle karşı karşıya kalır. Sürekli değişen mevzuat yüzünden şirkette insan kaynakları denetimin yapılması için bir dış uzmanın yüksek vasıflı hizmetlerinden yararlanma fikri giderek yaygınlaşıyor (bu uzman tarafından verilen hizmetlerin bedeli bir şirket için nispeten düşüktür).

RosCo uzmanları, zamanınızı ve paranızı tasarruf etmek için yardımcı olur ve şirketinizi insan kaynakları ile ilgili olan aşağıdaki risklerden korur:

ÇALIŞMA

Personel ile ilişkiler mevzuatta çok net bir şekilde düzenlenmiştir. Bu alanda ihlali cezalandırılan bir çok nüans ve taleple karşılaşmak mümkündür.

VERGİ

Nispeten düşük fiyata gerçekleştirilen insan kaynakları denetimi, bütün vergilerin, ödeneklerin ve kesintilerin muhasebeciniz tarafından doğru bir şekilde hesaplandığı ve devlet nezdindeki vergi yükümlülüklerinin şirketçe tam olarak yerine getirildiği konusunda emin olmanızı sağlar.

GÖÇ

Moskova’da personel evraklarının denetimi, özellikle yabancı işçi çalıştıran şirketler için gündemdedir. Bu durumda, her türlü göç evraklarının doğru bir şekilde doldurulması ve muhasebe kayıtları ile tutarlığının sağlanması önemlidir. Aksi taktirde, şirkete karşı büyük miktarlı cezalar uygulanabilir.

Bilgi ve geniş tecrübelerimiz sayesinde biz insan kaynakları denetimini kaliteli bir
şekilde yaparız ve şirketinizi finansal kayıplardan koruruz.

ROSCO’DAN GENİŞ HİZMET YELPAZESİ

Uzmanlarımız, personel evraklarının (çalışma defteri ve iş sözleşmesi, dilekçeler, emirler vb.)
denetimini; personel bölümü iç evraklarının (yıllık izin çizelgesi, prim verme düzeni, personel
bordrosu vb.) denetimini yaparlar. Organizasyon ve insan kaynakları denetimi kapsamında hasta
listelerinin doğru bir şekilde düzenlenmesi, gerçek kişisel gelir vergisinin, maaşların ve diğer
ödeneklerin doğru bir şekilde hesaplanması da kontrol edilir. Denetim sırasında biz vergi ve
harçların zamanında ödenip ödenmediğini kontrol ederiz, şirket çalışanlarına insan kaynakları
evraklarının düzenlenmesi ile ilgili tavsiye veririz.

İnsan kaynakları denetiminin bedeli, şirketin büyüklüğüne ve planlanan denetim sayısına bağlıdır.
Denetimin yapılması sayesinde, şirket yönetimi tespit edilen hatalar ve tutarsızlıklar hakkında bilgi
sahibi olur ve eksikliklerin giderilmesi için tavsiye alır. Aşırı sayıda hata tespit ettiğimizde,
evrak akışını yeniden düzenleriz, revize edilen beyannameleri hazırlarız.

İnsan kaynakları denetimine ihtiyacınız varsa, bu tür önemli konuyu profesyonellere bırakmanızda
fayda var. RosCo uzmanları, insan kaynakları evraklarını denetleyerek, yürürlükte olan mevzuat
çerçevesinde karlı bir iş geliştirmeniz için yardımcı olurlar.

İNSAN KAYNAKLARI EVRAK TAKİBİ İÇİN DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMANIN AVANTAJLARI

Bu tür işi şirket bünyesinde çalışan elemanlara yaptırmak her zaman doğru olmayabilir. İnsan kaynakları denetimi,
kapsamlı ve etraflı bir denetim olarak, genelikle bu elemanların bilgisini ve yetkisini aşar. Burada, iş mevzuatı
konularında bilgi sahibi olmak, eksper raporlarını doğru bir şekilde düzenlemek, oluşan sorunların optimal bir şekilde
çözülmesi için çözüm yollarını geliştirmek lazım. İnsan kaynakları denetimini, çıkabilecek her türlü sorunları başarılı
bir şekilde çözmek için geniş pratik tecrübelere sahip olan elemanlar yapmalıdır.

RosCo uzmanları, profesyonel seviyesini sürekli olarak yükseltirler ve standart dışı durumlara her zaman hazırlar.
İnsan kaynakları denetimini şirketimize yaptırmanızın diğer avantajları arasında aşağıdakiler sıralanabilir:

  • Çalışmaların istikrarlı ve kesintisiz olarak yürütülmesi – şirket bünyesinde çalışan elemanlardan farklı
    olarak bizimle işbirliği yapan bir işveren görevlendirdiği kişinin hastalanması, yıllık izne ayrılması veya
    işten çıkması konusunda endişe etmeyecektir.
  • İnsan kaynakları denetimi kapsamında yapılması gereken konuların tam olarak incelenmesi — hiç bir detay
    uzmanlarımızdan kaçmaz.
  • Müşterimizin faaliyet özelliklerinin, elemanları ile kurduğu resmi ilişki modelinin dikkate alınması.
  • İş anlaşmazlıkları, olası cezalar ile ilgili risklerin minimize edilmesi.
  • En güncel mevzuat şartlarının uygulanması — personel kayıtları hukuki konular açısından en çok emek gerektiren
    faaliyet alanlarından biridir. Burada, düzenlemelerin en ince noktalarının dikkate alınması çok önemlidir.
  • Danışmanlık servisini verebilecek elemanlarımıza her zaman erişebilirsiniz vb.

ROSCO İLE İŞBİRLİĞİ: NET VE DÜZENLİ BİR SÜREÇ

Düzgün olarak yapılan bir denetim sayesinde personelle çalışmalar optimal bir şekilde organize edilir,
personel etkinliği ve verimliliği arttırılır, her türlü düzenlemelere uygunluğu sağlanır. RosCo ile
işbirliği kuran müşteriler, en zor durumlarda bile yardım alırlar. Çalışmaların yürütülmesi sırasında
şirketimizin uzmanları müşterimizin elemanlarının yardımından minimum düzeyde yararlanırlar ve şirket
elemanları günlük işlerini rahatça yürütebilirler. İnsan kaynakları denetimi, standartize edilmiş bir
süreç değil – bütün işlemler şirkete bağlı olarak organize edilir.
Ancak, bazı temel unsurları sıralanabilir:

  • İnsan kaynakları politikasının, amaca uygunluğunun, işveren hedeflerine uygunluğunun analizi;

  • Personel yönetiminin sistemliğinin ve verimliliğin incelenmesi – elemanların
    işe alımı ve adaptasyonu, maaş ücretlerinin belirlenmesi, kariyer planlaması.

  • İş sözleşmeleri ile ilgili olarak yasallığın ve doğruluğunun analizi, personel
    evraklarının, çalışan dosyalarının, dijital kayıtlarının denetlenmesi.

  • Maddi sorumluluk anlaşmalarının, düzenleme şeklinin ve doğruluğunun denetlenmesi.

  • Mesai dışı çalışmanın analizi (hafta sonu, bayramlar, gece saatleri),
    ek ödeme analizi – insan kaynakları evraklarının denetimi sırasında saatlerin
    toplanma doğruluğu kontrol edilmelidir.

  • İş/hizmet sözleşmelerinin doğruluk kontrolü.

  • Personel evraklarının tamlığı, muhafaza düzenine ve sürelerine uygunluğu,
    arşivlenmesi, imha edilmesi gibi konuların analizi vb.

Covid-19 – Coronavirus
Covid-19 – Coronavirus
Artık hemen hemen herkesin bilgi sahibi olduğu üzere Çin'in Hubei bölgesinin başkenti olan Vuhan'da ortaya çıkan ve Covid 19 olarak adlandırılan ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından küresel salgın ilan edilen coronovirüs şuanda başta avrupa olmak üzere tüm dünyada korku ve paniğe sebep olmaktadır. Bu gün itibari ile dünyada vaka sayısı 300 000 i geçmiş ve kaybedilen insan sayısı günlük binlerle ifade edilmektedir. Rusya da ise durum şimdilik bir çok ülkeye göre daha iyi olmakla birlikte vak a sayısının en fazla olduğu şehir olan Moskova'da, koronavirüsün yayılma tehdidi nedeniyle sıkı tedbirler alınmaktadır. Peki işverenler salgın tehdidine yanıt olarak ne yapmalıdırlar, hem çalışanlarını korumak hemde yasanın gerekliliklerini yerine getirmek için ne gibi önlemler almalıdırlar? Artan riskler ve tüm dünya da olduğu gibi Rusya da da hızla artan vak a sayısı nedeniyle Moskova Belediyesi 16.03.2020 tarihinde bir kararname yayınlayarak işverenlere temel koruma dezenfektanları, ilk yardım çantaları, maske, solunum maskeleri ve benzeri bu salgın için temel sağlık ihtiyacı sayılabilecek ürünleri tedarik ederek çalışanlarını koruma zorunluluğu getirmiştir. Sağlık Bakanlığıda ayrıca bu karara destek vererek hijyen kurallarına ve anti-salgın önlemlerine uyulmaması halinde işveren ve çalışanlara cezai işlem uygulayacağını belirtmiştir. Önemli! Rusya Federasyonu Ceza Kanunu'nun 236. maddesi gereği işverenler 80 000 ruble ye kadar para cezasına, çalışanlar yada idareciler maaşlarının 6 katına kadar para cezası ve hatta 1 yıla kadar hapis cezalarına çarptırılabilmektedirler. İşverenlerin atması gereken adımlar: 1. Ofis binalarinin ve ofislerin havalandırılmalarını sağlamak 2. Ofis binalarinin ve ofislerin temizlenmesi ve dezenfekte edilmesini sağlamak (dezenfekte işlemleri için yapılan harcamalar vergiden düşürülebilmektedir) 3. Çalışanların ülke içindeki yada dışındaki riskli olarak kategorilendirilen bölgelere yada ülkelere yapacağı planlanmış yada sonradan ihtiyac duyulan iş gezilerini ertelemek yada iptal etmek (Rusya Federasyonu artan risk nedeniyle zaten bir çok ülkeye ulaşımı askıya almıştır) 4. Planlanmış yada sonradan ihtiyac duyulan toplantı ve benzeri organizasyonları iptal etmek, yerine gerekirse video konferans veya benzeri çevrimiçi toplantılar düzenlemek. 5. Mümkünse, çalışanları uzaktan çalıştırmak, fakat koronovirus etkisinde olan ülkelerle çalışılıyor ve bu hastalik nedeniyle firma çalışamaz durumda ise bu durumda personele maasinin en az 3 te ikisini ödemek koşulu ile ücretli izne çıkarmak, uzaktan çalıştırılan durumlarda ise maaşın tamamı ödenir. 6. Özellikle Çin, İtalya, İran gibi ülke vatandaşları ile temas halinde olma ihtimali olan çalışanların 2 haftalik işe gelmemesi, kendilerinden bilgi alinamaması hallerinde disiplin işlemi uygulanmamalı personellerin durumu ile ilgili bilgi edinilmelidir. 7. Çalışanların günlük olarak sağlık durumlarının takip edilmesi yani Moskova da faaliyet gösteren tüm işverenler, çalışanlarının vücut sıcaklığının ölçülmesini sağlamak, ateşi bulunan çalışanların evlerinde dinlendirilmesi ve kendi kendine tecrit kuralına uymalarını sağlamak . Bu konu ile ilgili şu 3 konuyu bilmenizde yarar vardır: a. İşveren çalışanlar ve şirket ziyaretçilerini sıcaklık ölçümleri hakkında gerektiği şekilde bilgilendirilmelidir. b. Bireysel verilerin kişinin rızası olmadan alınmasına yalnızca iş mevzuatına uygun olarak gerçekleştirilmesi durumunda izin verilir, Rusya Federasyonu Dijital Kalkınma, İletişim ve Kitle İletişim Bakanlığı bir hastalığı tanımlamak için alınan önlemler, işgücü işlevlerini yerine getirme olasılığını belirlemekle ilgili olduğundan, çalışandan sıcaklık ölçümü için rızasını almak zorunda değildir. c. psikiyatrik olmayan bir durum dışında bir insanın rızası dışında hastaneye yatırılmasının işveren tarafından sağlanmasının kanuni olarak mümkün değildir. 8. Çalışanlara ihtiyac doğması halinde iki hafta olan tanı donemi için kendi kendini izole etmek durumu dahil ücretli koronovirus hastalık izni vermek, video nun başında bahsetmiş olduğumuz Moskoava Belediyesinin yayinlamış olduğu genelgede koronovirus riski nedeniyle kendini izole eden insanlar herhangi bir kliniğe dahi gitmeye gerek duymadan Sağlık Bakanlığını aramaları halinde ilgili hastalık izin belgesi adreslerine kurye ile yollanacaktır. Şirketin kendisi, yöneticileri, yönetim kurulu üyeleri veya denetim komitesi idari açıdan sorumludurlar. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Limited Şirketlerin Yillik Genel Kurul Toplantıları 2
Rusya Federasyonunda limited şirketlerin olağan genel kurul toplantıları ile ilgili sizleri bilgilendirmeye ikinci videomuz ile devam ediyoruz, sorumuz yıllık genel kurul toplantıları nasıl yapılır, prosedurleri kaça ayrılır? Yıllık genel kurul toplantı prosedurlerini üçe ayırmak mümkündür. 1. Katılımcıların Kaydı Kayıtlı olmayan katılımcıların oylamada bulunma hakkına sahip olamamaktadır, firma sahipleri noter tasdikli vekaletname veya yasal statüsünü teyit eden diğer belgeler sunarak yasal temsilcileri aracılığıyla katılma hakkına sahiptir, firma sahipleri, genel mudur veya tuzukte belirtilen kişiler vekaletname ye ihtiyac duymadan işlem yapabilmektedirler, firma tüzüğünde yıllık genel kurul toplantılarının notere onaylatılma şartı belirtilmiş ise buna uyulur. 2. Toplantının açılması ve başkanın seçimi Toplantı, şirketin genel müdürü yada başkanı tarafından veya yönetici olarak atanan tüzel kişiliğin imza yetkilisi tarafından yönetilir. 3. Gündemin tartışılması ve karar verilmesi Şirket kurucularının genel kurul toplantısında, yalnızca genel kurul toplantısında bildirilen gündem maddelerinin yanı sıra kurucuların önerileri ile ilgili gündemde yapılan değişikliklerin bildirilmesinde de karar verme hakkı vardır, toplantı firma sahiplerinin tamamının katılımı ile yapılıyor ise herhangi bir konuda karar verilebilmektedir, genel kurul kararları şirket tüzüğünde aksi belirtilmediği taktirde açık oyla alınır. Genel bir kural olarak, tüzükte veya kanuni olarak aksi belirtilmemiş ise kararlar şirketin kurucularının toplam oylarının çoğunluğu ile alınır. Genel kurul toplantı sonuçları nasıl belgelenir? Genel kurul kararları, toplantıya başkanlık eden kişi ve toplantı sekreteri tarafından imzalanması gereken yazılı bir protokol ile düzenlenir. Kural olarak yapılanlar: - toplantının tarihi, saati ve yerinin kaydı; - toplantıya katılan kişiler hakkında bilgilerin kaydı; - gündemdeki her madde için oylama sonuçlarının kaydı; - oy sayımı yapan kişiler hakkında bilgilerin kaydı; - Karara karşı oy kullanan kişiler hakkında bilgilerin kaydı. Genel kurul kararları sonrası hazırlanan protokolün sonraki 10 gün içinde katılımcıların belirttikleri adreslerine yada firma tüzüğünde ayrıca belirtilmiş ise tüzükte belirtildiği gibi resmi mektup ile göndermelidir, genel kurul toplantı protokolu, yonetim kurulu üyelerine ve firma kurucularına talep etmesi halinde sunulmak üzere ilgili protokoller defterine kaydedilir, Şirket'in tüzüğünde, genel kurul toplantı tutanaklarının, katılımcı bilgilerinin ve benzer detayların noterleştirmesi gerektiği belirtilmiş ise buna uyulur. YILLIK OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTISININ YAPILMAMASININ SONUCLARI, GENEL KURUL TOPLANTISINA ILISKIN USUL VE ESASLARIN IHLALI Yıllık genel kurul toplantının yapılmamması, prosedurlerinin ve toplantıya ilişkin şartların ihlali nedeniyle firma, firma yetkililier ve sahipleri para cezasına çarptırılabilir, bu cezalar: - Tüzel kişilik yani firmanin kendisi için 500 000 – 700 000 ruble arası - Firma yetkilileri için kişi başı 20 000 – 30 000 ruble arasıdır. Şirketin kendisi, yöneticileri, yönetim kurulu üyeleri veya denetim komitesi idari açıdan sorumludurlar. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Limited Şirketlerin Yıllık Genel Kurul Toplantıları
Rusya Federasyonunda limited şirketlerin olağan genel kurul toplantılarının zorunlu olup olmadığı, ne zaman ve nasıl tertip edilmesi gerektiği, toplantı öncesinde nasıl bir hazırlık yapılması gerekeceği, toplantıya kimlerin katılımının gerekeceği gibi temel soruların cevapları videomuzda. Şirket genel kurulu şirketin belli bir yetkinliğe sahip üst yönetim organıdır ve genel kurul toplantılari düzenli veya olağanüstü olabilir ve bazı durumlarda devamsız oylama yani elektronik veya diğer teknik yollarla oylama dahil olmak üzere katılımcıların ortak varlığı olmadan da yapılabilmektedir. Genel kurul toplantısı yürütme organı tarafından toplanır ve firma tüzüğünde belirlenen süre içerisinde yapılır, bunun dışında şartların öngördüğü hallerde yada şirketin veya katılımcıların menfaatleri için gerekli olması halinde olağanüstü toplantı yapılabilir.Yasanın gereklerine uygun olarak, katılımcıların yıllık genel toplantısını yapmak ilk bakışta basit olan zorunlu bir prosedürdür ve ilgili mevzuatın ihlali idari sorumluluk önlemlerini gerektirir ve önemli para cezalarına yol açabilmektedir. Genel olarak, katılımcıların yıllık genel toplantısını düzenleme prosedürü nasıldır? - Genel kurul üyelerinin toplantı hakkında bilgilendirilmesi - Genel kurul üyelerinin hazırlanması ve toplanması - Genel kurul toplantısının yapılması - Genel kurul kararlarının belgelendirilmesi şeklinde birkaç aşamaya ayrılabilir. Toplantı ne zaman yapılmalıdır? Genel kurul toplantısı firma tüzüğünde belirlenen süre içerisinde ve yılda en az bir defa yapılmalıdır, bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli şey yıllık genel kurul toplantısının mali yılın bitiminden sonra en geç 30 Nisan tarihine kadar mutlaka yapılması gerektiğidir. Yani en gec 30 nisana kadar genel kurul toplantısının mutlaka yapılmasının hukuki bir zorunluluk olduğunu özellille tekrar belirtmek isteriz. Peki genel kurulu kim toplar? - Genel kurulu yürütme organı ve yönetim kurulu üyeleri toplar. Katılımcıların yıllık toplantılarını düzenlemek ve hazırlamak için ne yapılması gerekir? - Herşeyden önce toplantının genel kurul üyelerine en geç 30 gün önce bildirilmesi gerekir, bu süre firma tüzüğünde ayrıca belirtilmiş ise tüzükte belirtilen süreye uyulur. - Kurul üyelerine bildirim resmi mektub ile belirttikleri adreslerine yada firma tüzüğünde ayrıca belirtilmiş ise tüzükte belirtildiği gibi yapılır. - Bildirim; toplantının zamanı, yeri ve önerilen gündem bilgilerini içermelidir Kurul üyelerine gönderilen bildirimle birlikte aşağıdaki bilgiler gönderilir 1. Yıllık rapor 2. Yıllık faaliyet raporlarının ve yıllık bilançoların denetim raporu 3. Şirketin yürütme organlarına, yönetim kuruluna ve şirketin denetim komisyonuna aday olanlar ile ilgili bilgi 4. Şirket tüzüğüne ilişkin taslak değişiklikler ve eklemeler 5. Şirket iç belgeleri ile ilgili projeler 6. Şirket tüzüğünde belirtilen diğer bilgiler Yıllık kurul toplantısı gündeminde hangi konular yer alır? Yasalar veya tüzük tarafından aksi belirtilmedikçe, öncelikli iş alanlarının dikkate alınması, sirket sözleşmesinin onayı, değişiklik ve ilavelerin yapılması, standart sözleşmenin uygulanması, ana sermayenin değiştirilesi ve benzeri konular toplantı gündeminde yer alabilir. Alınan kararlarının noter tasdikli hale getirilmesi şartı, şirketin üst yönetim organı tarafından alınan kararların tahrif edilmesini ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Buna ek olarak, mevzuatta tek katılımcının noterlik sertifikasının gerekliliği ile ilgili kararlarının yerine getirilmesine ilişkin bir istisna bulunmamaktadır. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "İNSAN KAYNAKLARI DENETİMİ"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)