Hİzmetler

İNSAN KAYNAKLARI DENETİMİ

Her işveren, çalışanları ile iş ilişkilerini kurarken, bir çok riskle karşı karşıya kalır. Sürekli değişen mevzuat yüzünden şirkette insan kaynakları denetimin yapılması için bir dış uzmanın yüksek vasıflı hizmetlerinden yararlanma fikri giderek yaygınlaşıyor (bu uzman tarafından verilen hizmetlerin bedeli bir şirket için nispeten düşüktür).

RosCo uzmanları, zamanınızı ve paranızı tasarruf etmek için yardımcı olur ve şirketinizi insan kaynakları ile ilgili olan aşağıdaki risklerden korur:

ÇALIŞMA

Personel ile ilişkiler mevzuatta çok net bir şekilde düzenlenmiştir. Bu alanda ihlali cezalandırılan bir çok nüans ve taleple karşılaşmak mümkündür.

VERGİ

Nispeten düşük fiyata gerçekleştirilen insan kaynakları denetimi, bütün vergilerin, ödeneklerin ve kesintilerin muhasebeciniz tarafından doğru bir şekilde hesaplandığı ve devlet nezdindeki vergi yükümlülüklerinin şirketçe tam olarak yerine getirildiği konusunda emin olmanızı sağlar.

GÖÇ

Moskova’da personel evraklarının denetimi, özellikle yabancı işçi çalıştıran şirketler için gündemdedir. Bu durumda, her türlü göç evraklarının doğru bir şekilde doldurulması ve muhasebe kayıtları ile tutarlığının sağlanması önemlidir. Aksi taktirde, şirkete karşı büyük miktarlı cezalar uygulanabilir.

Bilgi ve geniş tecrübelerimiz sayesinde biz insan kaynakları denetimini kaliteli bir
şekilde yaparız ve şirketinizi finansal kayıplardan koruruz.

ROSCO’DAN GENİŞ HİZMET YELPAZESİ

Uzmanlarımız, personel evraklarının (çalışma defteri ve iş sözleşmesi, dilekçeler, emirler vb.)
denetimini; personel bölümü iç evraklarının (yıllık izin çizelgesi, prim verme düzeni, personel
bordrosu vb.) denetimini yaparlar. Organizasyon ve insan kaynakları denetimi kapsamında hasta
listelerinin doğru bir şekilde düzenlenmesi, gerçek kişisel gelir vergisinin, maaşların ve diğer
ödeneklerin doğru bir şekilde hesaplanması da kontrol edilir. Denetim sırasında biz vergi ve
harçların zamanında ödenip ödenmediğini kontrol ederiz, şirket çalışanlarına insan kaynakları
evraklarının düzenlenmesi ile ilgili tavsiye veririz.

İnsan kaynakları denetiminin bedeli, şirketin büyüklüğüne ve planlanan denetim sayısına bağlıdır.
Denetimin yapılması sayesinde, şirket yönetimi tespit edilen hatalar ve tutarsızlıklar hakkında bilgi
sahibi olur ve eksikliklerin giderilmesi için tavsiye alır. Aşırı sayıda hata tespit ettiğimizde,
evrak akışını yeniden düzenleriz, revize edilen beyannameleri hazırlarız.

İnsan kaynakları denetimine ihtiyacınız varsa, bu tür önemli konuyu profesyonellere bırakmanızda
fayda var. RosCo uzmanları, insan kaynakları evraklarını denetleyerek, yürürlükte olan mevzuat
çerçevesinde karlı bir iş geliştirmeniz için yardımcı olurlar.

İNSAN KAYNAKLARI EVRAK TAKİBİ İÇİN DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMANIN AVANTAJLARI

Bu tür işi şirket bünyesinde çalışan elemanlara yaptırmak her zaman doğru olmayabilir. İnsan kaynakları denetimi,
kapsamlı ve etraflı bir denetim olarak, genelikle bu elemanların bilgisini ve yetkisini aşar. Burada, iş mevzuatı
konularında bilgi sahibi olmak, eksper raporlarını doğru bir şekilde düzenlemek, oluşan sorunların optimal bir şekilde
çözülmesi için çözüm yollarını geliştirmek lazım. İnsan kaynakları denetimini, çıkabilecek her türlü sorunları başarılı
bir şekilde çözmek için geniş pratik tecrübelere sahip olan elemanlar yapmalıdır.

RosCo uzmanları, profesyonel seviyesini sürekli olarak yükseltirler ve standart dışı durumlara her zaman hazırlar.
İnsan kaynakları denetimini şirketimize yaptırmanızın diğer avantajları arasında aşağıdakiler sıralanabilir:

  • Çalışmaların istikrarlı ve kesintisiz olarak yürütülmesi – şirket bünyesinde çalışan elemanlardan farklı
    olarak bizimle işbirliği yapan bir işveren görevlendirdiği kişinin hastalanması, yıllık izne ayrılması veya
    işten çıkması konusunda endişe etmeyecektir.
  • İnsan kaynakları denetimi kapsamında yapılması gereken konuların tam olarak incelenmesi — hiç bir detay
    uzmanlarımızdan kaçmaz.
  • Müşterimizin faaliyet özelliklerinin, elemanları ile kurduğu resmi ilişki modelinin dikkate alınması.
  • İş anlaşmazlıkları, olası cezalar ile ilgili risklerin minimize edilmesi.
  • En güncel mevzuat şartlarının uygulanması — personel kayıtları hukuki konular açısından en çok emek gerektiren
    faaliyet alanlarından biridir. Burada, düzenlemelerin en ince noktalarının dikkate alınması çok önemlidir.
  • Danışmanlık servisini verebilecek elemanlarımıza her zaman erişebilirsiniz vb.

ROSCO İLE İŞBİRLİĞİ: NET VE DÜZENLİ BİR SÜREÇ

Düzgün olarak yapılan bir denetim sayesinde personelle çalışmalar optimal bir şekilde organize edilir,
personel etkinliği ve verimliliği arttırılır, her türlü düzenlemelere uygunluğu sağlanır. RosCo ile
işbirliği kuran müşteriler, en zor durumlarda bile yardım alırlar. Çalışmaların yürütülmesi sırasında
şirketimizin uzmanları müşterimizin elemanlarının yardımından minimum düzeyde yararlanırlar ve şirket
elemanları günlük işlerini rahatça yürütebilirler. İnsan kaynakları denetimi, standartize edilmiş bir
süreç değil – bütün işlemler şirkete bağlı olarak organize edilir.
Ancak, bazı temel unsurları sıralanabilir:

  • İnsan kaynakları politikasının, amaca uygunluğunun, işveren hedeflerine uygunluğunun analizi;

  • Personel yönetiminin sistemliğinin ve verimliliğin incelenmesi – elemanların
    işe alımı ve adaptasyonu, maaş ücretlerinin belirlenmesi, kariyer planlaması.

  • İş sözleşmeleri ile ilgili olarak yasallığın ve doğruluğunun analizi, personel
    evraklarının, çalışan dosyalarının, dijital kayıtlarının denetlenmesi.

  • Maddi sorumluluk anlaşmalarının, düzenleme şeklinin ve doğruluğunun denetlenmesi.

  • Mesai dışı çalışmanın analizi (hafta sonu, bayramlar, gece saatleri),
    ek ödeme analizi – insan kaynakları evraklarının denetimi sırasında saatlerin
    toplanma doğruluğu kontrol edilmelidir.

  • İş/hizmet sözleşmelerinin doğruluk kontrolü.

  • Personel evraklarının tamlığı, muhafaza düzenine ve sürelerine uygunluğu,
    arşivlenmesi, imha edilmesi gibi konuların analizi vb.

Birim – Yabancı Şube Akreditasyonu
Birim – Yabancı Şube Akreditasyonu
Rusya Federasyonun'da temsil edilen birçok yabancı kuruluş, ülkenin farklı bölgelerindeki etki alanlarını genişletebilmektedirler, genellikle bu amaçlar için Rus şirketleri ayrı bölümler oluşturur ancak yabancılar bu konuda bazı zorluklar yaşamaktadırlar. Bu vergi dairesi yabancı şirketlerin ayrı bölümlerini kaydederken ortaya çıkmaktadır. Önemli! Maliye Bakanlığı'nın emriyle, hem Rus hem de yabancı tüzel kişilerin kaydı için koşullar, yasal statüleri ve pratik kullanımları aynıdır fakat işin tamamlanmasından sonra gereksiz hale gelmelerinden dolayı şubenin akreditasyonun bir takım dezavantajları vardır. Bu dezavantajlar nelerdir? 1. Yabancı tüzel kişiliklerin ayrı bölümlerinin kurulması için ayrı ayrı akreditasyon gereklidir, bu gerekli belgelerin tekrar gönderilmesinden sonra tüzel kişilik veri doğrulamasını geçtikten sonra olur. 2. Yeni oluşturulan her bir şubenin akreditasyon prosedürü için her defasında bir devlet harcı ücreti ödemesi gerekmektedir ve Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukca maliyetlidir. 3. Kurallara göre, akreditasyon süresi şirket veya temsilcilik ile ilgili tüm bilgiler kayıtlara geçildiğinden 25 ila 30 iş günü sürebilmektedir bu Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukça uzun bir süredir. Bu konuda 2018 yılında Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı 293n sayılı yeni bir emir çıkararak vergi muhasebesinde bazı değişiklikler yapmıştır. 1. Yabancı şirketlerin akredite edilmemiş ayrı bölümlerinin iş yapmalarına izin verilmemektedir. 2. Akredite olmayan ayrı birimler aracılığıyla faaliyet gösteren yabancı bir kuruluş,vergi numarası tayin belgesi vermeme hakkına sahiptir, aynı hak, bir şirket Rusya'da bir banka hesabı açtığında da görülür. 3. Bir vergi dairesine kayıt olmak için, yabancı bir kuruluş, başvuru formu, faaliyet belgesi, vergi numarası gibi resmi belgeler sunmalıdır, vergi numarası faaliyet belgesinde belirtiliyor ise ayrı olarak sağlamak gerekli değildir. 4. Yabancı bir şirketin biriminin kapanması halinde vergi dairesi kayıtlarından çıkarılır, akredite bir şube aracılığıyla çalışması durumunda, yeniden yapılanma halinde akreditasyonun sona erdirilmesine ilişkin belgeler vergi dairesine sunulmalıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Yabancı Şube Temsilciliklerin Akreditasyonu
Rusya'da kendi şube yada temsilciliklerini açan birçok yabancı şirket gerekli belgeleri kendileri hazırlamakta ve bu nedenle sıklıkla red almaktadırlar, aslında bu konuda birçok nüans vardır ve bu tür hem zaman ve hemde maddi kayıplardan kaçınmak için, sadece Federal Vergi Servisinin şube ve temsilciliklerin akreditasyonuna ilişkin gerekliliklerini değil, aynı zamanda belge hazırlama genel ilkelerini de dikkate almak gerekir. Başvuru için gerekli evraklar; 1. Orijinal veya Kopya Başvuru Evrakları 2. Akreditasyon Belgeleri Nereden Alınır 3. Başvuru Süresi 4. Başvurunun Değerlendirilmesi 5. Başvuru Evraklarının Legalize Edilmesi 6. Başvuru Belgelerin Tercüme Edilmesi 7. Akreditasyon Başvurusu Farklı ülkelerin benzer belgelerinde önemli ölçüde farklılılar olabileceği için, yabancı temsilciliklerin akreditasyon süreci oldukça karmaşık ve zaman alıcıdır, gerekli belgelerin taleplere uygun bir şekilde konunun uzmanları tarafından hazırlanması ve gerekli özenin gosterilmesi başarılı akreditasyonun anahtarıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Yurtdışı Teşvik Destekleri
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı yurtdışında iş yapan yada yapmaya niyetli firmalara iş seyahati, fuar katılım masraflarına desteğin yanı sıra yurtdışında birimi olan firmalarada bir cok konuda destekte bulunmaktadır, bunlar; 1. Mağaza, ofis, depo, showroom kira desteği 2. Reklam tanıtım desteği 3. Marka tescil desteği Dünyanın herhangi bir yerinde kiralanan ofis, mağaza, showroom, depo veya reyonunun kira giderlerinin önemli bir kısmı en fazla 25 birim için, her bir ülke başına 4 yıl boyunca bakanlık tarafından karşılanmaktadır. Mesela 5 mağazası olan bir üretici firma olduğunuzu ve her mağazanın yıllık kira bedeli 100.000 ABD doları olduğunu varsayalim, 1 yıl içerisinde toplam ödeyeceğiniz 500 000 ABD doları nin 250 000 lik kısmi bakanlık tarafından karşılanacaktır. Diğer detaylar: Uretici firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 50 si ve yıllık 120 000 ABD dolarına kadar - Ofis\depo\showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 50 si ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar Ticari Firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar - Ofis-depo-showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 75 000 ABD dolarına kadar destek almaktadırlar. Önemli! - Uretici yada ticari firmalar birimlerini hedef veya öncelikli ülkelerden birinde açar ise, destek oranı üretici firmalar için %60, ticari firmalar için ise %50 olmaktadir. - Hem firmanın merkezi 4. 5. ve 6. teşvik bölgesindeyse, hem de hedef veya öncelikli ülkelerde birim açılmış ise; destek oranı üretici firmalar için %70, ticari firmalar için %60 olmaktadir. Tanıtım ve marka tescil destekleri ile ilgili bilinmesi gerekenler; Yurtdışında iş yapan firmaların reklam – tanıtım giderlerinin firmanın yurtdışı kira desteğinden faydalanan bir birimi yoksa ise % 60'ını ve yıllık 250.000 ABD dolarına kadar, kira desteğinden faydalanan bir birim varsa ise oran yine %60 fakat yıllık 150.000 ABD dolarına kadar ki kısmı karşilanmaktadır. Önemli! - Firmaniz reklam – tanıtımını hedef veya öncelikli ülkelerden birinde yapar ise, destek oranı %70 olmaktadır. - Hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. teşvik bölgesinde ve hem de hedef veya öncelikli ülkelerde reklam – tanıtım yapılıyor ise destek oranı %80 olmaktadır. Bu destekte yine 4 yıl süresince ve istenilen sayıda ülkede yapılacak olan katalog bastırma, sosyal medya, dergi, gazete, televizyon reklamları ve pop-up mağazacılık harcamaları içindir. Yurtdışında iş yapan firmaların marka tescil giderlerinin ise % 50 si ve 50.000 ABD Dolarına kadar ki kısmı bakanlıkça karşılanmaktadır. Marka tescili öncelikli ülkelerden birinde yapılıyor yada firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesindeyse %60, hatta hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesinde hem de hedef veya öncelikli ülkelerde yapılıyor ise destek oranı %70 olmaktadir. Içinde Rusyanin da bulunduğu hedef veya öncelikli ülkeler ile teşvik bölgeleri listelerini Ticaret Bakanlığının websitesinden detaylı olarak bulabilirsiniz. Önemli! - Satışı yada pazarlaması yapılan ürünün Türkiye’de üretiliyor olması ve ilgili birim açıldıktan sonra 6 ay içinde üyesi olunan ihracatçı birliğine başvurulması gerekmektedir ve yurt dışındaki birimin bir yabancı ortağının olması halinde destek ortaklık oranında yapılmaktadır mesela bir yabancı firma ile %50 ortak olarak açılan bir mağaza için normalde 100.000 ABD doları destek alacakken, firmanın yarısı yabancılara ait olacağı için 50.000 ABD doları destek alınacaktır. Teşvik desteği asağıdaki adımlardan oluşmaktadır. - Kira şözleşmesinin imzalanması - Ilgili ödemenin yapılması - Ilgili ülkedeki ticaret müşavirliğine sözleşme ve ödeme belgelerinin verilmesi - Müşavirliğin gerekli incelemeleri yapması - Müşavirlikçe onaylanan belgelerin alınması - Bu belgelerle üyesi olunan ihracatçılar birliğine başvurulması - Ödemenin alınması Rosco Consulting teşvik başvuruları konusunda da Rusya ayağında sizlere gerekli tüm desteği sağlamaktadır, müşavirlikçe talep edilen evrakların hazırlanması, ilgili talep formlarının doldurulması, gerekli evrakların düzenlenmesi, başvuruların yapılması, yerinizin müşavirlikçe incelenmesinin organize edilmesi, evrakların müşavirliğe onaylatılması ve alınması işlemlerinizi yapıyoruz. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "İNSAN KAYNAKLARI DENETİMİ"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)