Hİzmetler

İNSAN KAYNAKLARI DENETİMİ

Her işveren, çalışanları ile iş ilişkilerini kurarken, bir çok riskle karşı karşıya kalır. Sürekli değişen mevzuat yüzünden şirkette insan kaynakları denetimin yapılması için bir dış uzmanın yüksek vasıflı hizmetlerinden yararlanma fikri giderek yaygınlaşıyor (bu uzman tarafından verilen hizmetlerin bedeli bir şirket için nispeten düşüktür).

RosCo uzmanları, zamanınızı ve paranızı tasarruf etmek için yardımcı olur ve şirketinizi insan kaynakları ile ilgili olan aşağıdaki risklerden korur:

ÇALIŞMA

Personel ile ilişkiler mevzuatta çok net bir şekilde düzenlenmiştir. Bu alanda ihlali cezalandırılan bir çok nüans ve taleple karşılaşmak mümkündür.

VERGİ

Nispeten düşük fiyata gerçekleştirilen insan kaynakları denetimi, bütün vergilerin, ödeneklerin ve kesintilerin muhasebeciniz tarafından doğru bir şekilde hesaplandığı ve devlet nezdindeki vergi yükümlülüklerinin şirketçe tam olarak yerine getirildiği konusunda emin olmanızı sağlar.

GÖÇ

Moskova’da personel evraklarının denetimi, özellikle yabancı işçi çalıştıran şirketler için gündemdedir. Bu durumda, her türlü göç evraklarının doğru bir şekilde doldurulması ve muhasebe kayıtları ile tutarlığının sağlanması önemlidir. Aksi taktirde, şirkete karşı büyük miktarlı cezalar uygulanabilir.

Bilgi ve geniş tecrübelerimiz sayesinde biz insan kaynakları denetimini kaliteli bir
şekilde yaparız ve şirketinizi finansal kayıplardan koruruz.

ROSCO’DAN GENİŞ HİZMET YELPAZESİ

Uzmanlarımız, personel evraklarının (çalışma defteri ve iş sözleşmesi, dilekçeler, emirler vb.)
denetimini; personel bölümü iç evraklarının (yıllık izin çizelgesi, prim verme düzeni, personel
bordrosu vb.) denetimini yaparlar. Organizasyon ve insan kaynakları denetimi kapsamında hasta
listelerinin doğru bir şekilde düzenlenmesi, gerçek kişisel gelir vergisinin, maaşların ve diğer
ödeneklerin doğru bir şekilde hesaplanması da kontrol edilir. Denetim sırasında biz vergi ve
harçların zamanında ödenip ödenmediğini kontrol ederiz, şirket çalışanlarına insan kaynakları
evraklarının düzenlenmesi ile ilgili tavsiye veririz.

İnsan kaynakları denetiminin bedeli, şirketin büyüklüğüne ve planlanan denetim sayısına bağlıdır.
Denetimin yapılması sayesinde, şirket yönetimi tespit edilen hatalar ve tutarsızlıklar hakkında bilgi
sahibi olur ve eksikliklerin giderilmesi için tavsiye alır. Aşırı sayıda hata tespit ettiğimizde,
evrak akışını yeniden düzenleriz, revize edilen beyannameleri hazırlarız.

İnsan kaynakları denetimine ihtiyacınız varsa, bu tür önemli konuyu profesyonellere bırakmanızda
fayda var. RosCo uzmanları, insan kaynakları evraklarını denetleyerek, yürürlükte olan mevzuat
çerçevesinde karlı bir iş geliştirmeniz için yardımcı olurlar.

İNSAN KAYNAKLARI EVRAK TAKİBİ İÇİN DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMANIN AVANTAJLARI

Bu tür işi şirket bünyesinde çalışan elemanlara yaptırmak her zaman doğru olmayabilir. İnsan kaynakları denetimi,
kapsamlı ve etraflı bir denetim olarak, genelikle bu elemanların bilgisini ve yetkisini aşar. Burada, iş mevzuatı
konularında bilgi sahibi olmak, eksper raporlarını doğru bir şekilde düzenlemek, oluşan sorunların optimal bir şekilde
çözülmesi için çözüm yollarını geliştirmek lazım. İnsan kaynakları denetimini, çıkabilecek her türlü sorunları başarılı
bir şekilde çözmek için geniş pratik tecrübelere sahip olan elemanlar yapmalıdır.

RosCo uzmanları, profesyonel seviyesini sürekli olarak yükseltirler ve standart dışı durumlara her zaman hazırlar.
İnsan kaynakları denetimini şirketimize yaptırmanızın diğer avantajları arasında aşağıdakiler sıralanabilir:

  • Çalışmaların istikrarlı ve kesintisiz olarak yürütülmesi – şirket bünyesinde çalışan elemanlardan farklı
    olarak bizimle işbirliği yapan bir işveren görevlendirdiği kişinin hastalanması, yıllık izne ayrılması veya
    işten çıkması konusunda endişe etmeyecektir.
  • İnsan kaynakları denetimi kapsamında yapılması gereken konuların tam olarak incelenmesi — hiç bir detay
    uzmanlarımızdan kaçmaz.
  • Müşterimizin faaliyet özelliklerinin, elemanları ile kurduğu resmi ilişki modelinin dikkate alınması.
  • İş anlaşmazlıkları, olası cezalar ile ilgili risklerin minimize edilmesi.
  • En güncel mevzuat şartlarının uygulanması — personel kayıtları hukuki konular açısından en çok emek gerektiren
    faaliyet alanlarından biridir. Burada, düzenlemelerin en ince noktalarının dikkate alınması çok önemlidir.
  • Danışmanlık servisini verebilecek elemanlarımıza her zaman erişebilirsiniz vb.

ROSCO İLE İŞBİRLİĞİ: NET VE DÜZENLİ BİR SÜREÇ

Düzgün olarak yapılan bir denetim sayesinde personelle çalışmalar optimal bir şekilde organize edilir,
personel etkinliği ve verimliliği arttırılır, her türlü düzenlemelere uygunluğu sağlanır. RosCo ile
işbirliği kuran müşteriler, en zor durumlarda bile yardım alırlar. Çalışmaların yürütülmesi sırasında
şirketimizin uzmanları müşterimizin elemanlarının yardımından minimum düzeyde yararlanırlar ve şirket
elemanları günlük işlerini rahatça yürütebilirler. İnsan kaynakları denetimi, standartize edilmiş bir
süreç değil – bütün işlemler şirkete bağlı olarak organize edilir.
Ancak, bazı temel unsurları sıralanabilir:

  • İnsan kaynakları politikasının, amaca uygunluğunun, işveren hedeflerine uygunluğunun analizi;

  • Personel yönetiminin sistemliğinin ve verimliliğin incelenmesi – elemanların
    işe alımı ve adaptasyonu, maaş ücretlerinin belirlenmesi, kariyer planlaması.

  • İş sözleşmeleri ile ilgili olarak yasallığın ve doğruluğunun analizi, personel
    evraklarının, çalışan dosyalarının, dijital kayıtlarının denetlenmesi.

  • Maddi sorumluluk anlaşmalarının, düzenleme şeklinin ve doğruluğunun denetlenmesi.

  • Mesai dışı çalışmanın analizi (hafta sonu, bayramlar, gece saatleri),
    ek ödeme analizi – insan kaynakları evraklarının denetimi sırasında saatlerin
    toplanma doğruluğu kontrol edilmelidir.

  • İş/hizmet sözleşmelerinin doğruluk kontrolü.

  • Personel evraklarının tamlığı, muhafaza düzenine ve sürelerine uygunluğu,
    arşivlenmesi, imha edilmesi gibi konuların analizi vb.

Oturma izni (Vid Na Jitelstvo)
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo)
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo) nasıl alınır? Rusya da oturma izni ile ilgili ikinci videomuza hoşgeldiniz, ilk videomuzda sizlere Rusya da süresiz oturma izni (Vid Na Jitelstvo) ile ilgili son degişiklikler, kimlerin başvurabilecegi ve benzeri konularda bilgi vermiştik ve bu devam videomuzda ise oturma izni nasıl alınır, Rusya'da oturma izni başvurusu nasıl yapılır, oturma izni almak için bir yabancının hangi adımları atması gerekiyor gibi çok sik sorulan sorulariniza cevap verecegiz Rusya'da oturma izni (Vid Na Jitelstvo) alma prosedürleri nelerdir? Vid Na Jitelstvo yani oturum izni alma prosedürü 4 etaptan oluşmaktadir bunlar kisaca: 1. Gerekli evraklarin hazirlanmasi 2. Ilgili kuruma başvurunun yapilmasi 3. Başvurunun ilgili kurumca karara baglanmasi 4. Ve oturma izninin alinmasi şeklidedir Gerekli evraklar nelerdir? Oncelikle işlemler için ilgili başvuru formunun doldurulmasi gerekir, başvuru formlarini içişleri bakanligina ait websitelerden, kamu hizmet portalindan ve içişleri bakanligina ait yabancilar ile ilgili şubelerin standlarindan tedarik etmek mumkundur hatta buralarda nasil doldurulmasi gerektigi ile ilgili gerekli yonlendirmelerde bulunmaktadir, başvuru formu haricinde; • 4 fotoğraf; • Pasaportun tüm sayfalarının noter onaylı çevirisi • Gelirinizi, çalistiginiz yeri teyit eden bir belge yada banka hesap hareketleri (ki geçiminizi saglamaya yetecek derecede nakitin bulunmasi gerekmektedir) • Rus dili ve Rusya tarihini bildiginize dair ilgili kurumlardan alinmiş sertifika • Uyuşturucu bağımlısi olunmadigina, tehlikeli ve bulaşıcı hastalık taşinmadigina dair saglik kurumlarindan alinan saglik raporu • Ve 5.000 ruble tutarında devlet harcinin ödendigine dair banka dekontu. Bu arada evraklara ve forma çok dikkat edildigini ve insanlarin çok küçük hatalar yüzünden defalarca düzeltilmek üzere geri yollanabildigini belirtmek isteriz Evet pratikte başvuru evraklarini inceleyen memurlarin noktalama hatalarina dahi dikkat ederek başvuru sahiplerinden duzeltmelerini isteye bilmektedirler o yüzden zaman kaybinin ve zaman kaybindan dolayi oluşan maddi kayiplari minimize etmek için hukuki destek almak, bu konudaki tecrubelerden faydalanmak çok önemli Diyelim ki bütün evraklar hazirlandi, form dolduruldu sonra ne yapilmasi gerekir? Etapta hazirlanan belgeler ve doldurulan form ile içisşeri bakanligina bagli goçmen burosuna başvuru yapilir bu başvurulari hem kişisel olarka hemde elektronik olarak yapmak mümkündür. Oturumu almadan once yabancilar onceki videolarimizda oldukça detayli bilgisini verdigimiz RVP yani geçici oturum izni ile kalmaktadirlar, zaman ile ilgili dikkat edilmesi gereken bir konu var midir? Tabii en çok dikkat edilmesi gereken konu başvurunun geçici oturma izninin sona ermesinden en geç 4 ay önce yapılmasidir ve RVP dedigimiz oturma izninin alınmasinin uzerinden sekiz ayın geçmiş olmasi gerekmektedir. Başvuru yapildi, evraklar incelendi ve Kabul edildi, sonraki aşamalar nelerdir? Pratikte bu kadar hizli olmasada ilk iki etap gecçldikten sonra başvurunun degerlendirilip 4 ay içinde sonucun belirlenmesi beklenir yani başvurumuzun kabul edilmiş olmasi oturum iznini garanti etmez, evraklardaki herhangi bir aldatmaca, alinmiş olan idari cezalar vs burda karşimiza bir red sebebi olarak çikabilmektedir, burda önemli bir konuda 1 Kasım 2019’a kadar altı ay degerlendirme suresinin 2 ay kisaltilmiş olmasidir, VKS li dedigimiz kalifiye yabanci personeller için bekleme süresi ise 3 aydir. Bekleme süresi sonunda olumlu yada olumsuz karari başvuru yapilan ilgili goçmen burolarindan yada internet üzerinden almak mümkündür, onay çikmasi halinde başvuru sahibi oturma iznini almak için bizzat Goçmen Ofisine gitmektedir. RosCo Consulting olarak Rusya da oturum başvurusu ile ilgili en çok sorulan sorulari burdan sizler icin cevaplamaya çaliştik, bilgi sahibi olmak ve güncel kalmak içın bizleri takip etmeyi unutmayin. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Audit Hizmeti | Rusya vlog RosCo
Rusya Federasyonunda özellikle yabancı sermayeli yada sahipli firmaların en büyük problemlerinden biri muhasebenin ne kadar düzenli tutulduğu ve mali tabloların güvenilirliği, konumuz audit yani mali denetim. Audit nedir, ne icin yapilir, yarararı nelerdir ve benzeri soruların cevaplarını bu videomuzda bulabilirsiniz. Audit Nedir? Audit finansal tabloların standartlara uygunluğu ve doğruluğunun defter, kayıt ve belgeler üzerinden denetlenerek raporlanmasının ilgili kurumlar tarafından yetkilendirilmiş kişi veya kuruluşlarca yapılmasıdır. Auditin amacı nedir? Auditin amacı beyan edilmiş olan finansal tabloların gerçeği dürüst bir şekilde yansıtıp yansıtmadığının ortaya konmasının yanı sıra Şirket Yönetimi, Hissedarlar, Çalışanlar, Kredi Verenler, Yatırımcılar, Kamu kurumlarına doğru ve güvenilir bilgi sağlamaktır. Audit yaptırmanın yararları nelerdir, firmanızın zarar görmesi mümkün müdür? Auditin en önemli amacı düzeltme yapmaya fırsat vermesidir yani firmanızda geçmiş dönemde yada dönemlerde yapılan hataların tespit edilmesi ve düzeltilmesinin sağlanmasıdır. Bu durum şirketlere zarar değil tam tersine çok büyük faydalar sağlamaktadır. Bağımsız denetçilerin sır saklama yükümlülüklerinden dolayı denetim raporları şirket yönetiminin istemediği kişi ve kurumlara sunulamaz sadece denetimi yaptıran firmaya bir rapor olarak iletilmektedir. Faydaları kısaca 1. Yönetime doğru bilgi akışını sağlamak. 2. Yönetime mali tablolarla ilgili olarak tahmin ve analiz yapmasında, geleceğe ait sağlıklı kararlar almasında yardımcı olmak. 3. Finansal tabloların gerçeği yansıtıp yansıtmadığını göstermek. 4. İşletme yönetimi ve çalışanlarının hile yapmasını önlemek seklinde siralayabiliriz Audit Türleri nelerdir? Auditi zorunlu ve gönüllü olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür. Gönüllü audit firmanın firnansal tablolarının yönetime rapor olarak sunulması için yapılırken zorunlu audit ise Yıllık cirosu 400 milyonu geçen veya balansta kayıtlı aktifleri 60 milyonun üzerinde olan firmalar ve Anonim şirketler, Kredi veren kuruluşlar, Sigorta şirketleri, Tur operatorleri, Finansal organizasyonlar, Borsada işlem gören menkul kıymetler şirketlerinin denetimden geçmesidir. Sizlerde denetim hizmeti vermekte oldugumuz tüm müşterilerimiz gibi firmanızdaki hatalardan haberdar olmak veya muhtemel hataların size çok pahalıya mal olmasının önüne geçmek istiyorsanız bize ulaşın. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Tahkim (Arbitrajny) Mahkemesi – Basitleştirilmiş Yasal İşlemler
Tahkim mahkemelerinde basitleştirilmiş prosedürler nelerdir, ne gibi avantajlar sağlamaktadır ve benzeri önemli detaylara bu videomuzda açıklama getiriyoruz. Tahkim mahkemesi nedir? İş ve diğer ekonomik faaliyetler alanında adaleti idare eden resmi devlet organıdır, medeni, idari ve diğer yasal ilişkilerden kaynaklanan ekonomik anlaşmazlıkları çözerler, tahkim mahkemeleri federal mahkemeler olup Rusya Federasyonu yargı sisteminin bir parçasıdırlar. Basitleştirilmiş prosedurler sayesinde tarafların mahkemeye gitmesine gerek kalmadan elektronik imza aracılığı ile gerekli başvuruları yaparak hem avukat masraflarından hemde zamandan tasarruf yapmış olurlar. Basitleştirilmiş tahkim mahkemeleri kararlarını 2 aylık bir sürenin ardından, internet üzerinden yayınlarlar, taraflar karara itiraz edebilir, temyize gidebilmektedirler. Basitleştirilmiş prosedurlerle görülebilecek MADDİ davalar nelerdir? - Firmalar arası maddi anlaşmazlık hallerinde limited ve benzeri firmalar için rakamın 800 000 ruble ve altı, şahıs firmalari için ise 400 000 ruble altı olduğu haller - Normatif olmayan yasal işlemlere itiraz halleri - 100 000 rubleyi aşmayan idari cezalara ve idari makamlarca alınan kararlara itiraz halleri - Toplam tutarı 200 bin rubleyi aşmayan zorunlu ödeme ve yaptırımların tahsiline ilişkin davalar. - Basitleştirilmiş prosedürlerle görülebilecek MADDİ OLMAYAN davalar nelerdir? - Tarafların sözleşmelerde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmemeleri halleri - Alinan çek veya senetlerin karşılıksız çıkması ve bunların noter aracılığı ile tescil edilmesi halleri - Davalı ve davacının rızası ile davaların birleştirilmesi halleri Son olarak basitleştirilmiş prosedürlerle görülemeyen davalar nelerdir? - Devlet sırlarının ifşa edilmesine yol açabilecek haller - Dava süresince ilave koşulları açıklığa kavuşturmak, ek kanıtlar sunmak, tanıklık gerektiren haller - Üçüncü tarafların hak ve çıkarlarının ihlal halleri - İcra memurunun karar ve eylemlerine itiraz davası halleri - İflas davaları - İnsan haklarının ve meşru çıkarlarının korunmasına ilişkin davalar https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "İNSAN KAYNAKLARI DENETİMİ"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)