HAKKIMIZDA LİSANSLAR MÜŞTERİLERİMİZ HAKKIMIZDA HABERLER İLETİŞİM

VARLIKLARIN ENVANTERİ

Şirketler belirli varlıklara sahiptir. Bu varlıklar, ofiste, depoda ve şirketin birimlerinde bulunabilir. Şirketin sahip olduğu bütün varlıklarla ilgili bilgiler muhasebe kayıtlarında belirlenir. Muhasebe kayıtları ise gerçeğe uygun olmalıdır. Bunun kontrol edilmesi için envanterler yapılır. Envanter, binaları, maddi olmayan varlıkları, malzeme stoklarını vb. kapsar.

Deneti̇mleri̇n amaçlari ve sikliği

Envanter sayesinde:

  • Şirketin bilançosunda gösterilen varlıkların gerçekten mevcut olduğu doğrulanır.
  • Baştaki niteliklerini kaybeden varlıklar ve malzemeler tespit edilir.
  • Mal ve malzeme depolama şartlarının uygunluğu kontrol edilir.
  • Mevcut olan varlıkların muhasebe kayıtlarında belirtilenlerle karşılaştırılması sayesinde varlıkların fazlalığı veya eksikliği tespit edilir.
  • Varlıkların fiyat özelliklerinin tamlığı ve doğruluğu değerlendirilir.

Şirket yönetimi, bu tür denetimlerin ne zaman yapılması gerektiği, bunun tek başına veya dışarıdan getirilen eksperler yardımıyla yapılması konusunda kendi karar verir. İkinci olarak belirtilen durumda, envanter için ödenecek bedel, hizmetin kalitesi, hızlılığı ve hata yapmama garantisi sayesinde telafi edilir. Süreci ve ince noktalarını çok iyi bilen ve konuya tarafsız bir şekilde yaklaşabilen elemanları çalıştıran bir şirketi bulmak oldukça zordur.«RosСo» , objektif ve düzgün envanter hizmetleri sunar.

Genellikle, envanter 31 Aralık’tan sonra yapılır. Belirtilen güne kadar muhasebeci bütün gerekli belgeleri hazırlar ve yıllık bilanço raporunun sunulmasından önce gerekli düzeltmeleri yapabilir. Envanter düzeni, şirketin muhasebe politikasında belirlenir. Yönetimin talimatlarına bağlı olarak, denetim kapsamlı veya kısmi (sadece belirli kısımların analizi yapılır) olabilir.«RosСo» uzmanları, bu bilgilere dayanarak hizmetlerini sunarlar.

Bazı durumlarda envanter gönüllü olarak yapılan bir işlemden yanısıra yapılması zorunlu olan bir işlem haline gelir. Bu durumlar aşağıda sıralanmıştır:

  • Varlıkların kiraya verilmesi, satılması, satın alınması.
  • Maddi sorumluluk taşıyan elemanların değişmesi.
  • Şirketin yeniden yapılandırılması kapsamında şirket sahiplerinin değişmesi, şirket yapısı değişikliği, şirketlerin birleşmesi.
  • Şirketin tasfiyesi.
  • Hırsızlık, hasar, görevi kötüye kullanma olaylarının tespiti.
  • Yangınlar, doğal afetler.

Envanter süreci̇

Envanter süreci bir komisyonun oluşturulmasını gerektirir.

Komisyon aşağıdakilerden oluşturulur:

  • -

    Başkan – şirket müdürü veya müdür vekilidir.

  • -

    Baş muhasebeci.

  • -

    Bölüm yöneticileri.

  • -

    Toplum temsilcileri.

Sürekli envanter komisyonu dışında çalışma komisyonları da oluşturulur.

Çalışma komisyonları aşağıdakilerden oluşur:

  • -

    Envanter yapılması gerektiği konusunda karar alan yöneticinin temsilcisi.

  • -

    Çeşitli alanlarda uzman olan kişiler: muhasebeci, mal sorumlusu, teknisyen, depo sorumlusu vb.

Envanterin tecrübeli ve denetlenen malları iyi bilen elemanların katılımıyla sürecin ince noktalarını bilen vasıflı uzmanlar tarafından yürütülmesi önemlidir. Bu hizmeti«RosСo» uygun bir fiyata verir.

Kapsamlı veya kısmi bir envanterin yapıldığı komisyonların üyeleri, şirket yöneticisinin emri ile onaylanır. Bu belgede ayrıca işlerin başlama ve bitiş tarihleri de belirtilir. Denetim başlamadan önce bütün birincil tahsilat ve tediye evrakları ile ilgili kayıt işlemleri bitmiş olmalı, analitik ve kontrol hesaplarında gerekli kayıtlar yapılmış olmalı, varlıkların listesi hazırlanmalıdır. Denetim sırasında en azından bir komisyon üyesinin olmadığı durumlarda, envanter sonuçları geçersiz sayılabilir.

Envanter planlı olarak yapıldığı durumlarda, mal ve malzemeler önceden hazırlanır, olağanüstü denetimlerde ise mal ve malzemeler envanteri yapan görevliler huzurunda hazırlanır. Envanter tamamlanmadan önce tüm depo işlemleri durdurulur. Depo sorumlusu, malların listesini hazırlayıp mallarla ilgili kayıtlarının yapıldığı ve belgelerin muhasebeye teslim edildiği konusunda bir beyanname imzalar. Karşılaştırma, yerinde malın sayılması, ölçülmesi, tartılması yoluyla gerçekleştirilir (varlıkların türüne ve hesaplama birimine bağlı olarak).

«RosCo» uzmanları bu durumda yardımcı olabilir. Hizmetlerimizin bedeli, profesyonel olmayan yaklaşımla işlerin yürütülmesi sonucu olarak ortaya çıkabilen masraflardan çok daha düşüktür.

Envanteri̇n belgelendi̇ri̇lmesi̇

Envanter, maddi sorumluluk taşıyan görevliler katılımıyla gerçekleştirilir ve her türlü listelerin ve tutanakların iki nüsha olarak düzenlenmesini gerektirir. Belgede, denetlenen malların sıra numaralarının toplamını ifade eden bir rakam ve her sayfada bulunan ayni göstergelerin sayısı yazıyla belirtilir. Son sayfa üzerinde fiyatların, sonuçların kontrol edildiğine dair notlar yazılır ve maddi sorumluluğu taşıyan görevlilerin imzaları atılır.

-

Bu görevliler, listede bulunan bütün malların emaneten depolamaya teslim alındığı ve herhangi bir şikayetin olmadığı konusunda bir belge imzalarlar. Denetim sonunda listeler muhasebeye teslim edilir. Bölüm elemanları, bu listeleri kontrol ederler, muhasebe kayıtları ile karşılaştırırlar ve uygunluğu/eksikliği/fazlalığı tespit ederler.

Karşılaştırma sonuçları, karşılaştırma listelerinde kaydedilir. Burada, tutarsızlık tespit edilen mallar belirtilir. Fiili ve kayıtlı değerlerin tutması durumunda, listede sadece malların toplam bedeli belirtilir. Tespit edilen fazlalık, finansal sonuçlara veya fon arttırılmasına kaydedilerek işlenir (bütçe işletmeleri için).

-

Gerçekte bulunan mallarla muhasebe kayıtlarına göre mevcut olan mallar arasında herhangi bir tutarsızlığın tespit edilmesi durumunda, envanter komisyonu, ilgili tutarsızlığın nedenlerini araştırır. Eksikliğe veya fazlalığa yol açan nedenlerin tespiti ve sonuçları bir tutanak şeklide kağıt üzerinde yazılı olarak düzenlenir. Bu tutanakta oluşan durumun çözüm yolları da belirtilir. Kısmi envanter sonucunda, denetim sırasında tespit edilen fiili tutarların ve sayıların, ve tutarsızlıkların (olumlu ve olumsuz değerler) belirtildiği bir tutanak düzenlenir. Bu tutanak, envanteri yapan görevliler, komisyon başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır. Kiralık mallarla ilgili ayrı bir liste düzenlenir.

Olağan ara denetimlerin sonuçları, yapıldığı ayın raporlarında belirtilir. Bir şirkette yıllık envanterin yapılması durumunda, bu envanterin sonuçları yıllık muhasebe tablolarında gösterilir.

Mal ve varlık sayısı çok olan bir işletmede kapsamlı envanterler arasında malların işlendiği ve depolandığı yerlerde ara denetimlerin yapılması gerekmektedir.

Listelerde ve kayıtlarda bilgilerin doğru bir şekilde gösterilmesi çok önemlidir. Bu işin yapılması için profesyonel uzmanları görevlendirmek lazım. Gerekli olduğunda,«RosСo» şirketinden dış uzmanların yardımından yararlanılabilir.

Denetim sonucunda listelerde herhangi bir hata tespit edilirse, bunun hakkında komisyon başkanı derhal bilgilendirilip gereken düzeltmeler yapılmalıdır.

Serbest meslek sahibi bir kişi nasıl sorumlu tutulur 2
Serbest meslek sahibi bir kişi nasıl sorumlu tutulur 2
Bir talep nasıl düzgün bir şekilde gönderilir? İddia beyanı nasıl yapılır? Serbest meslek sahibi bir kişiden ne tahsil edilebilir? Serbest meslek sahipleri nasıl sorumlu tutulur konulu videonun ikinci kısmında bundan bahsedelim. Bir talep nasıl gönderilir? - posta ile; -Kişisel olarak veya bir temsilci aracılığıyla. Mahkeme davaları Sorunu barışçıl bir şekilde çözmenin mümkün olmaması durumunda, mahkemeye başvurmanız gerekecektir. İlk önce bir talep beyanı hazırlamanız gerekir. Bir talep hazırlarken, Rusya Federasyonu Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 131. ve 132. maddelerinde belirtilen kurallara uymanız gerekir. Talep beyanının "doldurulması" şöyle görünür: -mahkeme belirtilir; - davacı ve davalı hakkında bilgi belirtilir. Başvuru sahibi, serbest meslek sahibi kişinin tam adını, ikamet yerini, Vergi numarasini belirtmelidir. - Serbest meslek sahibi çalışanlar için gereksinimlerin açıklaması; - anlaşmazlığın mahkeme öncesi çözümüne yönelik bir girişim hakkında bilgi; - geri kazanılan para miktarlarının hesaplanması; - ekli belgelerin listesi. Talep beyanında, sözleşme kapsamında veya kanun gereği yaptırımların detaylı bir hesaplamasını yapmanız gerekmektedir. Diğer kişilerin fonlarının kullanımı için geri alınan, kaybedilen veya faizin hesaplanmasını talepte belirtmek çok önemlidir. Bireysel bir girişimci veya bir şirket bunu yapmayı unutursa, hakim bu tutarları ödenmek üzere tayin etmeyecek ve gereksinimleri karşılamayı reddedecektir. Yaptırımları hesaplarken, davacı, hepsinin aynı anda tahsil edilemeyeceğini anlamalıdır. Böylece, ceza kapsamına girmeyen kısımda kayıplar geri alınır. Ayrıca, bir başkasının parasını ve cezasını kullanmak için aynı anda faiz tahsil edemezsiniz. Bu nedenle, önce serbest meslek sahibinden tahsil etmek için neyin daha karlı olduğunu hesaplamanız gerekir: faiz veya kayıp. Davayı uzatmamak için başvuru sahibi, hakimin tüm yorumlarını öngörülen süre içinde ortadan kaldırmalıdır. Aksi takdirde dava açılmamış sayılır ve kendisine tüm belgelerle birlikte iade edilir. Çoğu zaman, davalıya gönderildiklerini doğrulayan bir hizmet bildirimi veya diğer belgeler talep beyanına eklenmemişse, talepler iade edilir. Mahkeme, devlet vergisinin ödenmesi için orijinal ödeme emri, davacının yetkilerini teyit eden bir vekaletname eklenmemişse talebi iade edebilir. Şahıslarla olan anlaşmazlıklarda, şirket veya bireysel girişimci, genel yargı mahkemelerine başvurmalıdır. Kural olarak, bunlar sulh, bölge veya şehir mahkemesinin yargıçlarıdır. Talebin miktarı 100 bin ruble'den fazla değilse, dava bir sulh hakimi tarafından değerlendirilecektir. Üç yoldan biriyle dava açabilirsiniz: - eklerin listesi ile kayıtlı posta ile; - mahkeme ofisindeki başvuruya bir işaret koyarak şahsen veya bir temsilci aracılığıyla mahkemeye götürmek; - elektronik olarak. Serbest meslek sahibi bir kişiden ne tahsil edilebilir? Mahkemede kazansaniz bile, başvuranın rahatlaması için henüz çok erken. Serbest meslek sahibi bir kişiden borç tahsilatı için belgeler, icra takibi başlatan ve borç tahsilat prosedürünü başlatan icra dairesine gönderilir. Serbest meslek sahibi, kural olarak, hizmet sunumundan elde edilen gelirlerin kredilendirildiği bir hesaba sahiptir. Ancak bu hesabı kapatmamış olsa bile, büyük ihtimalle hesabında parası yoktur. Serbest meslek sahibi bir banka kartıyla alınan diğer ödemeler de dokunulmazlığa sahiptir ve başvuru sahibi lehine borçlandırılmamalıdır. O zaman icra memurları serbest meslek sahiplerinin mülküne haciz getirmelidir. Ancak burada da sorunlar ortaya çıkabilir. Gerçek şu ki, tek konut, ev eşyaları, kişisel eşyalar ele geçirilemezler. Ne yazık ki, icra memuru herhangi bir arama faaliyeti yürütmek için her zaman istekli değildir. Ve borçlu boş boş oturmaz, malını saklamaya çalışır ve hatta ikamet adresini değiştirir. Bu nedenle, davacının kendisi inisiyatif almalıdır. https://rosco.com.tr/​​​​ info@rosco.com.tr Cep +7 (925) 585-49-90 Ofis +7(499)444-00-00
İflas durumunda hangi borçlar silinmez
6 yıldır, bireylerin iflas ilan etmesine izin veren bir yasa yürürlüktedir. İflas her zaman tüm borçları silmek anlamına mı gelir? İflas prosedürü sona erdikten sonra bile bir vatandaş hangi borçlardan kurtulamayacak? Çok fazla borç olduğunda, vatandaşlar iflas ilan etmenin tüm borçları silmek ve hayata sıfırdan başlama fırsatı olduğuna inanarak kişisel iflasa karar verirler. Ancak öyle değil. Önemli! İflas işlemleri hem adli hem de mahkeme dışında başlatılabilir. İkinci durumda, MFC aracılığıyla iflas edebilirsiniz. İflas işlemlerine ne zaman başlayabilirsiniz? Yeni bir iPhone satın almak ve bunun için ödeme yapamamak, şanslı sahibinin iflas ettiğini ilan etmek için gerekçe değildir. İflas prosedürü, bir vatandaşın toplam borcunun en az 500 bin ruble olması ve ödenmesi gereken tarihten itibaren 3 ay içinde geri ödememesi durumunda başlar (127-FZ sayılı Kanun'un 213.3 maddesinin 2. fıkrası). İflasta hangi borçlar silinemez "Kime borçluyum - herkesi affediyorum" ilkesi her zaman işe yaramaz. İflas prosedürünün sona ermesinden sonra bile bir bireyin sorumluluğunda hangi borçlar kalır? Borcun vatandaşa "askıda kalmaya" devam ettiği davaların listesi, "İflas (iflas)" Kanununun 213.28. maddesinin 4. ve 5. fıkralarında belirtilmiştir. Önemli! Borçlu kötü niyetle hareket etmişse borçlar affedilemez. Bu grup, borçlunun aşağıdaki yasadışı eylemlerini içerir. 1) Borçlu, yasa dışı eylemler, hayali iflas nedeniyle mahkeme kararı ile cezai veya idari sorumluluğa getirildi. Örneğin, borçlu belgeleri "çizir" - iflastan 3 yıl önce yapılan işlemlerin yokluğu hakkında kendisine sertifikalar verir. 2) borçlu, mali yöneticiye veya mahkemeye yanlış bilgi verdi veya gizledi. Mali durumları, kazanç miktarı hakkındaki verilerin tahrif edilmesinden bahsediyoruz. Örneğin iflas sürecinde borçlu sessizce çalıştı, gelir elde etti ancak bu bilgiyi finans yöneticisinden sakladı. Ayrıca borçlu, bazı mülklerin mülkiyeti hakkında bilgi vermeyi "unutmuştur". 3) borçlu dolandırıcılık yapmış, alacaklılara olan borçlarını ödemekten, vergi ödemekten kötü niyetli olarak kaçınmış ve kredi alırken alacaklıya bilerek yanlış bilgi vermiştir. ... https://rosco.com.tr/​​​​ info@rosco.com.tr Cep +7 (925) 585-49-90 Ofis +7(499)444-00-00
Serbest meslek sahibi bir kişi nasıl sorumlu tutulur
Bir şirket veya bireysel girişimci, temerrüt durumunda serbest çalışan bir kişiyi nasıl sorumlu tutabilir? Serbest meslek sahibi kişilerle çalışmanın artıları ve eksileri, uzmanlarımız tarafından defalarca vurgulanmıştır. Şimdi sözleşme şartlarını ihlal ettiği için serbest meslek sahibinin sorumluluğundan bahsedelim. 1. Bir sözleşme imzalarken nelere dikkat edilmelidir? Şirket veya bireysel girişimci, doğrudan yasa gereği nedeniyle serbest meslek sahiplerinin sağlayamadığı "yasaklanmış" faaliyet türlerine dikkat etmelidir. Bu önemlidir, çünkü örneğin serbest meslek sahibi bir arabanın satışı için aracılık hizmetlerinin sağlanması için bir sözleşme akdetmekle, işlemin tarafı ek vergi ve sigorta primlerini riske eder. Serbest meslek sahipleri ayrıca vergiye tabi malları ve etiketlemeye tabi malları satamaz, malların yeniden satışı, mülkiyet hakları ile uğraşamazlar. Serbest meslek sahibi bir kişi başka işçi çalıştıramaz. Bununla birlikte, hiç kimse sözleşme kapsamında ortak çalışanları çekmelerini yasaklamıyor. 1.1. Sözleşmede hangi koşullar belirtilmelidir? Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmemesiyle ilişkili serbest meslek sahibi ek maliyetlerden daha sonra sorunsuz bir şekilde geri kazanabilmek için, aşağıdaki yaptırımların miktarını belirlemek gerekir: - yükümlülüğün ihlali nedeniyle kayıplar - diğer insanların fonlarının kullanımı için faiz - ceza Sözleşmeden doğan ceza, para cezası veya yerine getirilmeyen yükümlülüğün yüzdesi olarak belirlenebilir. Verilen hizmetlerin belgesel onayını unutmamalıyız. Serbest meslek sahiplerinin belirli bir belge paketini gerekli zamanda sağlama yükümlülüğünün belirlenmesi gerekmektedir. Örneğin, tamamlanmış bir iş eylemi. Şirket veya bireysel girişimcinin, serbest meslek erbabının yaptığı işte kusurları keşfetmesi halinde, sözleşmede eksikliklerin giderilmesine koşul olması faydalı olacaktır. Serbest meslek sahibi gelir miktarındaki sınırlamanın özelliklerini dikkate alarak, müşteriyi statüsünün kaybı hakkında bilgilendirme prosedürüne ve buna bağlı olarak bu prosedüre uyulmaması durumunda yaptırımlara ilişkin bir koşul belirlemek gerekir. 2. Serbest meslek sahibi bir kişi nasıl yargılanır? Serbest Meslek Sahipleri Yasası, bu vatandaş kategorisiyle yapılan sözleşmelerin herhangi bir özelliğini şart koşmamaktadır. Bu nedenle, bir anlaşma imzalanırken, Rusya Federasyonu Medeni Kanununun genel hükümlerine rehberlik edilmelidir. Kural olarak, bir hizmet sözleşmesinin yapısı serbest meslek sahibine uygulanır. Bu nedenle, serbest meslek sahibi vatandaşlar tarafından yükümlülüklerin yerine getirilmemesinin sonuçları, Rusya Federasyonu Medeni Kanunu'nun aynı normları ile düzenlenir. 2.1. Mehkeme öncesi şikayet dilekçesi Yükümlülüklerin yerine getirilmemesi durumunda, serbest meslek sahibine hak talebinde bulunmanız gerekir. Bir şikayet dilekçesi her zaman gerekli midir? Serbest meslek sahipleri ile ilişkilerin Rusya Federasyonu Medeni Kanunu normlarına tabi olduğunu daha önce belirtmiştik. Bu nedenle, mehkeme öncesi prosedür, bireysel bir girişimci veya bir şirketle yapılan herhangi bir medeni sözleşmede olduğu gibi aynı durumlarda gözlenir. Örneğin, bir şirket veya bireysel girişimci, serbest meslek sahibi bir kişiyle bir kira sözleşmesi yaptıysa, o zaman yasal savaşlardan önce, anlaşmazlığı çözmek için talep prosedürüne uymak gerekir. Yinede, her zaman bir şikayet dilekçesinde bulunmanız tavsiye edilir. Karşı tarafın niyetlerinin ciddiyetini gören serbest meslek sahibi bir vatandaş parayı kendi özgür iradesiyle iade edebilir. Ayrıca, herhangi bir vergi "sorunu" olmayacak. Vergi makamlarının açıkladığı gibi, parayı alıcıya iade ederken, serbest meslek sahibi bir kişi ödeme tutarını ayarlayabilir. Bunu yapmak için, "Vergim" uygulamasında "Çeki iptal et" seçeneğini seçmeniz gerekir. 2.1.1. Serbest meslek sahibine Şikayet dilekçesi nasıl yazılır? ... https://rosco.com.tr/​​​​ info@rosco.com.tr Cep +7 (925) 585-49-90 Ofis +7(499)444-00-00
«RosCo - Consulting and audit TR»
* - required for filling