Hİzmetler

VARLIKLARIN ENVANTERİ

Şirketler belirli varlıklara sahiptir. Bu varlıklar, ofiste, depoda ve şirketin birimlerinde bulunabilir. Şirketin sahip olduğu bütün varlıklarla ilgili bilgiler muhasebe kayıtlarında belirlenir. Muhasebe kayıtları ise gerçeğe uygun olmalıdır. Bunun kontrol edilmesi için envanterler yapılır. Envanter, binaları, maddi olmayan varlıkları, malzeme stoklarını vb. kapsar.

DENETİMLERİN AMAÇLARI VE SIKLIĞI

Envanter sayesinde:

  • Şirketin bilançosunda gösterilen varlıkların gerçekten mevcut olduğu doğrulanır.
  • Baştaki niteliklerini kaybeden varlıklar ve malzemeler tespit edilir.
  • Mal ve malzeme depolama şartlarının uygunluğu kontrol edilir.
  • Mevcut olan varlıkların muhasebe kayıtlarında belirtilenlerle karşılaştırılması
    sayesinde varlıkların fazlalığı veya eksikliği tespit edilir.
  • Varlıkların fiyat özelliklerinin tamlığı ve doğruluğu değerlendirilir.

Şirket yönetimi, bu tür denetimlerin ne zaman yapılması gerektiği, bunun tek başına veya dışarıdan getirilen eksperler yardımıyla yapılması konusunda kendi karar verir. İkinci olarak belirtilen durumda, envanter için ödenecek bedel, hizmetin kalitesi, hızlılığı ve hata yapmama garantisi sayesinde telafi edilir. Süreci ve ince noktalarını çok iyi bilen ve konuya tarafsız bir şekilde yaklaşabilen elemanları çalıştıran bir şirketi bulmak oldukça zordur. RosCo, objektif ve düzgün envanter hizmetleri sunar.

Genellikle, envanter 31 Aralık’tan sonra yapılır. Belirtilen güne kadar muhasebeci bütün gerekli belgeleri hazırlar ve yıllık bilanço raporunun sunulmasından önce gerekli düzeltmeleri yapabilir. Envanter düzeni, şirketin muhasebe politikasında belirlenir. Yönetimin talimatlarına bağlı olarak, denetim kapsamlı veya kısmi (sadece belirli kısımların analizi yapılır) olabilir. RosCo uzmanları, bu bilgilere dayanarak hizmetlerini sunarlar.

Bazı durumlarda envanter gönüllü olarak yapılan bir işlemden yanısıra yapılması
zorunlu olan bir işlem haline gelir. Bu durumlar aşağıda sıralanmıştır:

  • Varlıkların kiraya verilmesi, satılması, satın alınması.
  • Maddi sorumluluk taşıyan elemanların değişmesi.
  • Şirketin yeniden yapılandırılması kapsamında şirket sahiplerinin değişmesi,
    şirket yapısı değişikliği, şirketlerin birleşmesi.
  • Şirketin tasfiyesi.
  • Hırsızlık, hasar, görevi kötüye kullanma olaylarının tespiti.
  • Yangınlar, doğal afetler.

ENVANTER SÜRECİ

Envanter süreci bir komisyonun oluşturulmasını gerektirir.
Komisyon aşağıdakilerden oluşturulur:

  • Başkan – şirket müdürü veya müdür vekilidir.

  • Baş muhasebeci.

  • Bölüm yöneticileri.

  • Toplum temsilcileri.

Sürekli envanter komisyonu dışında çalışma komisyonları da oluşturulur.
Çalışma komisyonları aşağıdakilerden oluşur:

  • Envanter yapılması gerektiği konusunda karar alan
    yöneticinin temsilcisi.

  • Çeşitli alanlarda uzman olan kişiler: muhasebeci,
    mal sorumlusu, teknisyen, depo sorumlusu vb.

Envanterin tecrübeli ve denetlenen malları iyi bilen elemanların katılımıyla sürecin ince noktalarını bilen vasıflı uzmanlar tarafından yürütülmesi önemlidir. Bu hizmeti RosCo uygun bir fiyata verir.

Kapsamlı veya kısmi bir envanterin yapıldığı komisyonların üyeleri, şirket yöneticisinin emri ile onaylanır. Bu belgede ayrıca işlerin başlama ve bitiş tarihleri de belirtilir. Denetim başlamadan önce bütün birincil tahsilat ve tediye evrakları ile ilgili kayıt işlemleri bitmiş olmalı, analitik ve kontrol hesaplarında gerekli kayıtlar yapılmış olmalı, varlıkların listesi hazırlanmalıdır. Denetim sırasında en azından bir komisyon üyesinin olmadığı durumlarda, envanter sonuçları geçersiz sayılabilir.

Envanter planlı olarak yapıldığı durumlarda, mal ve malzemeler önceden hazırlanır, olağanüstü denetimlerde ise mal ve malzemeler envanteri yapan görevliler huzurunda hazırlanır. Envanter tamamlanmadan önce tüm depo işlemleri durdurulur. Depo sorumlusu, malların listesini hazırlayıp mallarla ilgili kayıtlarının yapıldığı ve belgelerin muhasebeye teslim edildiği konusunda bir beyanname imzalar. Karşılaştırma, yerinde malın sayılması, ölçülmesi, tartılması yoluyla gerçekleştirilir (varlıkların türüne ve hesaplama birimine bağlı olarak).

RosCo uzmanları bu durumda yardımcı olabilir. Hizmetlerimizin bedeli, profesyonel olmayan yaklaşımla
işlerin yürütülmesi sonucu olarak ortaya çıkabilen masraflardan çok daha düşüktür.

ENVANTERİN BELGELENDİRİLMESİ

Envanter, maddi sorumluluk taşıyan görevliler katılımıyla gerçekleştirilir ve her türlü listelerin ve tutanakların iki nüsha olarak düzenlenmesini gerektirir. Belgede, denetlenen malların sıra numaralarının toplamını ifade eden bir rakam ve her sayfada bulunan ayni göstergelerin sayısı yazıyla belirtilir. Son sayfa üzerinde fiyatların, sonuçların kontrol edildiğine dair notlar yazılır ve maddi sorumluluğu taşıyan görevlilerin imzaları atılır.

Bu görevliler, listede bulunan bütün malların emaneten depolamaya teslim alındığı ve herhangi bir şikayetin olmadığı konusunda bir belge imzalarlar. Denetim sonunda listeler muhasebeye teslim edilir. Bölüm elemanları, bu listeleri kontrol ederler, muhasebe kayıtları ile karşılaştırırlar ve uygunluğu/eksikliği/fazlalığı tespit ederler.

Karşılaştırma sonuçları, karşılaştırma listelerinde kaydedilir. Burada, tutarsızlık tespit edilen mallar belirtilir. Fiili ve kayıtlı değerlerin tutması durumunda, listede sadece malların toplam bedeli belirtilir. Tespit edilen fazlalık, finansal sonuçlara veya fon arttırılmasına kaydedilerek işlenir (bütçe işletmeleri için).

Gerçekte bulunan mallarla muhasebe kayıtlarına göre mevcut olan mallar arasında herhangi bir tutarsızlığın tespit edilmesi durumunda, envanter komisyonu, ilgili tutarsızlığın nedenlerini araştırır. Eksikliğe veya fazlalığa yol açan nedenlerin tespiti ve sonuçları bir tutanak şeklide kağıt üzerinde yazılı olarak düzenlenir. Bu tutanakta oluşan durumun çözüm yolları da belirtilir. Kısmi envanter sonucunda, denetim sırasında tespit edilen fiili tutarların ve sayıların, ve tutarsızlıkların (olumlu ve olumsuz değerler) belirtildiği bir tutanak düzenlenir. Bu tutanak, envanteri yapan görevliler, komisyon başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır. Kiralık mallarla ilgili ayrı bir liste düzenlenir.

Olağan ara denetimlerin sonuçları, yapıldığı ayın raporlarında belirtilir. Bir şirkette yıllık envanterin yapılması durumunda, bu envanterin sonuçları yıllık muhasebe tablolarında gösterilir.

Mal ve varlık sayısı çok olan bir işletmede kapsamlı envanterler arasında malların işlendiği ve depolandığı yerlerde ara denetimlerin yapılması gerekmektedir.

Listelerde ve kayıtlarda bilgilerin doğru bir şekilde gösterilmesi çok önemlidir. Bu işin yapılması
için profesyonel uzmanları görevlendirmek lazım. Gerekli olduğunda, RosCo şirketinden dış
uzmanların yardımından yararlanılabilir.

Denetim sonucunda listelerde herhangi bir hata tespit edilirse, bunun hakkında komisyon başkanı
derhal bilgilendirilip gereken düzeltmeler yapılmalıdır.

Covid-19 – Coronavirus
Covid-19 – Coronavirus
Artık hemen hemen herkesin bilgi sahibi olduğu üzere Çin'in Hubei bölgesinin başkenti olan Vuhan'da ortaya çıkan ve Covid 19 olarak adlandırılan ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından küresel salgın ilan edilen coronovirüs şuanda başta avrupa olmak üzere tüm dünyada korku ve paniğe sebep olmaktadır. Bu gün itibari ile dünyada vaka sayısı 300 000 i geçmiş ve kaybedilen insan sayısı günlük binlerle ifade edilmektedir. Rusya da ise durum şimdilik bir çok ülkeye göre daha iyi olmakla birlikte vak a sayısının en fazla olduğu şehir olan Moskova'da, koronavirüsün yayılma tehdidi nedeniyle sıkı tedbirler alınmaktadır. Peki işverenler salgın tehdidine yanıt olarak ne yapmalıdırlar, hem çalışanlarını korumak hemde yasanın gerekliliklerini yerine getirmek için ne gibi önlemler almalıdırlar? Artan riskler ve tüm dünya da olduğu gibi Rusya da da hızla artan vak a sayısı nedeniyle Moskova Belediyesi 16.03.2020 tarihinde bir kararname yayınlayarak işverenlere temel koruma dezenfektanları, ilk yardım çantaları, maske, solunum maskeleri ve benzeri bu salgın için temel sağlık ihtiyacı sayılabilecek ürünleri tedarik ederek çalışanlarını koruma zorunluluğu getirmiştir. Sağlık Bakanlığıda ayrıca bu karara destek vererek hijyen kurallarına ve anti-salgın önlemlerine uyulmaması halinde işveren ve çalışanlara cezai işlem uygulayacağını belirtmiştir. Önemli! Rusya Federasyonu Ceza Kanunu'nun 236. maddesi gereği işverenler 80 000 ruble ye kadar para cezasına, çalışanlar yada idareciler maaşlarının 6 katına kadar para cezası ve hatta 1 yıla kadar hapis cezalarına çarptırılabilmektedirler. İşverenlerin atması gereken adımlar: 1. Ofis binalarinin ve ofislerin havalandırılmalarını sağlamak 2. Ofis binalarinin ve ofislerin temizlenmesi ve dezenfekte edilmesini sağlamak (dezenfekte işlemleri için yapılan harcamalar vergiden düşürülebilmektedir) 3. Çalışanların ülke içindeki yada dışındaki riskli olarak kategorilendirilen bölgelere yada ülkelere yapacağı planlanmış yada sonradan ihtiyac duyulan iş gezilerini ertelemek yada iptal etmek (Rusya Federasyonu artan risk nedeniyle zaten bir çok ülkeye ulaşımı askıya almıştır) 4. Planlanmış yada sonradan ihtiyac duyulan toplantı ve benzeri organizasyonları iptal etmek, yerine gerekirse video konferans veya benzeri çevrimiçi toplantılar düzenlemek. 5. Mümkünse, çalışanları uzaktan çalıştırmak, fakat koronovirus etkisinde olan ülkelerle çalışılıyor ve bu hastalik nedeniyle firma çalışamaz durumda ise bu durumda personele maasinin en az 3 te ikisini ödemek koşulu ile ücretli izne çıkarmak, uzaktan çalıştırılan durumlarda ise maaşın tamamı ödenir. 6. Özellikle Çin, İtalya, İran gibi ülke vatandaşları ile temas halinde olma ihtimali olan çalışanların 2 haftalik işe gelmemesi, kendilerinden bilgi alinamaması hallerinde disiplin işlemi uygulanmamalı personellerin durumu ile ilgili bilgi edinilmelidir. 7. Çalışanların günlük olarak sağlık durumlarının takip edilmesi yani Moskova da faaliyet gösteren tüm işverenler, çalışanlarının vücut sıcaklığının ölçülmesini sağlamak, ateşi bulunan çalışanların evlerinde dinlendirilmesi ve kendi kendine tecrit kuralına uymalarını sağlamak . Bu konu ile ilgili şu 3 konuyu bilmenizde yarar vardır: a. İşveren çalışanlar ve şirket ziyaretçilerini sıcaklık ölçümleri hakkında gerektiği şekilde bilgilendirilmelidir. b. Bireysel verilerin kişinin rızası olmadan alınmasına yalnızca iş mevzuatına uygun olarak gerçekleştirilmesi durumunda izin verilir, Rusya Federasyonu Dijital Kalkınma, İletişim ve Kitle İletişim Bakanlığı bir hastalığı tanımlamak için alınan önlemler, işgücü işlevlerini yerine getirme olasılığını belirlemekle ilgili olduğundan, çalışandan sıcaklık ölçümü için rızasını almak zorunda değildir. c. psikiyatrik olmayan bir durum dışında bir insanın rızası dışında hastaneye yatırılmasının işveren tarafından sağlanmasının kanuni olarak mümkün değildir. 8. Çalışanlara ihtiyac doğması halinde iki hafta olan tanı donemi için kendi kendini izole etmek durumu dahil ücretli koronovirus hastalık izni vermek, video nun başında bahsetmiş olduğumuz Moskoava Belediyesinin yayinlamış olduğu genelgede koronovirus riski nedeniyle kendini izole eden insanlar herhangi bir kliniğe dahi gitmeye gerek duymadan Sağlık Bakanlığını aramaları halinde ilgili hastalık izin belgesi adreslerine kurye ile yollanacaktır. Şirketin kendisi, yöneticileri, yönetim kurulu üyeleri veya denetim komitesi idari açıdan sorumludurlar. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Limited Şirketlerin Yillik Genel Kurul Toplantıları 2
Rusya Federasyonunda limited şirketlerin olağan genel kurul toplantıları ile ilgili sizleri bilgilendirmeye ikinci videomuz ile devam ediyoruz, sorumuz yıllık genel kurul toplantıları nasıl yapılır, prosedurleri kaça ayrılır? Yıllık genel kurul toplantı prosedurlerini üçe ayırmak mümkündür. 1. Katılımcıların Kaydı Kayıtlı olmayan katılımcıların oylamada bulunma hakkına sahip olamamaktadır, firma sahipleri noter tasdikli vekaletname veya yasal statüsünü teyit eden diğer belgeler sunarak yasal temsilcileri aracılığıyla katılma hakkına sahiptir, firma sahipleri, genel mudur veya tuzukte belirtilen kişiler vekaletname ye ihtiyac duymadan işlem yapabilmektedirler, firma tüzüğünde yıllık genel kurul toplantılarının notere onaylatılma şartı belirtilmiş ise buna uyulur. 2. Toplantının açılması ve başkanın seçimi Toplantı, şirketin genel müdürü yada başkanı tarafından veya yönetici olarak atanan tüzel kişiliğin imza yetkilisi tarafından yönetilir. 3. Gündemin tartışılması ve karar verilmesi Şirket kurucularının genel kurul toplantısında, yalnızca genel kurul toplantısında bildirilen gündem maddelerinin yanı sıra kurucuların önerileri ile ilgili gündemde yapılan değişikliklerin bildirilmesinde de karar verme hakkı vardır, toplantı firma sahiplerinin tamamının katılımı ile yapılıyor ise herhangi bir konuda karar verilebilmektedir, genel kurul kararları şirket tüzüğünde aksi belirtilmediği taktirde açık oyla alınır. Genel bir kural olarak, tüzükte veya kanuni olarak aksi belirtilmemiş ise kararlar şirketin kurucularının toplam oylarının çoğunluğu ile alınır. Genel kurul toplantı sonuçları nasıl belgelenir? Genel kurul kararları, toplantıya başkanlık eden kişi ve toplantı sekreteri tarafından imzalanması gereken yazılı bir protokol ile düzenlenir. Kural olarak yapılanlar: - toplantının tarihi, saati ve yerinin kaydı; - toplantıya katılan kişiler hakkında bilgilerin kaydı; - gündemdeki her madde için oylama sonuçlarının kaydı; - oy sayımı yapan kişiler hakkında bilgilerin kaydı; - Karara karşı oy kullanan kişiler hakkında bilgilerin kaydı. Genel kurul kararları sonrası hazırlanan protokolün sonraki 10 gün içinde katılımcıların belirttikleri adreslerine yada firma tüzüğünde ayrıca belirtilmiş ise tüzükte belirtildiği gibi resmi mektup ile göndermelidir, genel kurul toplantı protokolu, yonetim kurulu üyelerine ve firma kurucularına talep etmesi halinde sunulmak üzere ilgili protokoller defterine kaydedilir, Şirket'in tüzüğünde, genel kurul toplantı tutanaklarının, katılımcı bilgilerinin ve benzer detayların noterleştirmesi gerektiği belirtilmiş ise buna uyulur. YILLIK OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTISININ YAPILMAMASININ SONUCLARI, GENEL KURUL TOPLANTISINA ILISKIN USUL VE ESASLARIN IHLALI Yıllık genel kurul toplantının yapılmamması, prosedurlerinin ve toplantıya ilişkin şartların ihlali nedeniyle firma, firma yetkililier ve sahipleri para cezasına çarptırılabilir, bu cezalar: - Tüzel kişilik yani firmanin kendisi için 500 000 – 700 000 ruble arası - Firma yetkilileri için kişi başı 20 000 – 30 000 ruble arasıdır. Şirketin kendisi, yöneticileri, yönetim kurulu üyeleri veya denetim komitesi idari açıdan sorumludurlar. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Limited Şirketlerin Yıllık Genel Kurul Toplantıları
Rusya Federasyonunda limited şirketlerin olağan genel kurul toplantılarının zorunlu olup olmadığı, ne zaman ve nasıl tertip edilmesi gerektiği, toplantı öncesinde nasıl bir hazırlık yapılması gerekeceği, toplantıya kimlerin katılımının gerekeceği gibi temel soruların cevapları videomuzda. Şirket genel kurulu şirketin belli bir yetkinliğe sahip üst yönetim organıdır ve genel kurul toplantılari düzenli veya olağanüstü olabilir ve bazı durumlarda devamsız oylama yani elektronik veya diğer teknik yollarla oylama dahil olmak üzere katılımcıların ortak varlığı olmadan da yapılabilmektedir. Genel kurul toplantısı yürütme organı tarafından toplanır ve firma tüzüğünde belirlenen süre içerisinde yapılır, bunun dışında şartların öngördüğü hallerde yada şirketin veya katılımcıların menfaatleri için gerekli olması halinde olağanüstü toplantı yapılabilir.Yasanın gereklerine uygun olarak, katılımcıların yıllık genel toplantısını yapmak ilk bakışta basit olan zorunlu bir prosedürdür ve ilgili mevzuatın ihlali idari sorumluluk önlemlerini gerektirir ve önemli para cezalarına yol açabilmektedir. Genel olarak, katılımcıların yıllık genel toplantısını düzenleme prosedürü nasıldır? - Genel kurul üyelerinin toplantı hakkında bilgilendirilmesi - Genel kurul üyelerinin hazırlanması ve toplanması - Genel kurul toplantısının yapılması - Genel kurul kararlarının belgelendirilmesi şeklinde birkaç aşamaya ayrılabilir. Toplantı ne zaman yapılmalıdır? Genel kurul toplantısı firma tüzüğünde belirlenen süre içerisinde ve yılda en az bir defa yapılmalıdır, bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli şey yıllık genel kurul toplantısının mali yılın bitiminden sonra en geç 30 Nisan tarihine kadar mutlaka yapılması gerektiğidir. Yani en gec 30 nisana kadar genel kurul toplantısının mutlaka yapılmasının hukuki bir zorunluluk olduğunu özellille tekrar belirtmek isteriz. Peki genel kurulu kim toplar? - Genel kurulu yürütme organı ve yönetim kurulu üyeleri toplar. Katılımcıların yıllık toplantılarını düzenlemek ve hazırlamak için ne yapılması gerekir? - Herşeyden önce toplantının genel kurul üyelerine en geç 30 gün önce bildirilmesi gerekir, bu süre firma tüzüğünde ayrıca belirtilmiş ise tüzükte belirtilen süreye uyulur. - Kurul üyelerine bildirim resmi mektub ile belirttikleri adreslerine yada firma tüzüğünde ayrıca belirtilmiş ise tüzükte belirtildiği gibi yapılır. - Bildirim; toplantının zamanı, yeri ve önerilen gündem bilgilerini içermelidir Kurul üyelerine gönderilen bildirimle birlikte aşağıdaki bilgiler gönderilir 1. Yıllık rapor 2. Yıllık faaliyet raporlarının ve yıllık bilançoların denetim raporu 3. Şirketin yürütme organlarına, yönetim kuruluna ve şirketin denetim komisyonuna aday olanlar ile ilgili bilgi 4. Şirket tüzüğüne ilişkin taslak değişiklikler ve eklemeler 5. Şirket iç belgeleri ile ilgili projeler 6. Şirket tüzüğünde belirtilen diğer bilgiler Yıllık kurul toplantısı gündeminde hangi konular yer alır? Yasalar veya tüzük tarafından aksi belirtilmedikçe, öncelikli iş alanlarının dikkate alınması, sirket sözleşmesinin onayı, değişiklik ve ilavelerin yapılması, standart sözleşmenin uygulanması, ana sermayenin değiştirilesi ve benzeri konular toplantı gündeminde yer alabilir. Alınan kararlarının noter tasdikli hale getirilmesi şartı, şirketin üst yönetim organı tarafından alınan kararların tahrif edilmesini ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Buna ek olarak, mevzuatta tek katılımcının noterlik sertifikasının gerekliliği ile ilgili kararlarının yerine getirilmesine ilişkin bir istisna bulunmamaktadır. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "VARLIKLARIN ENVANTERİ"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)