Hİzmetler

VARLIKLARIN ENVANTERİ

Şirketler belirli varlıklara sahiptir. Bu varlıklar, ofiste, depoda ve şirketin birimlerinde bulunabilir. Şirketin sahip olduğu bütün varlıklarla ilgili bilgiler muhasebe kayıtlarında belirlenir. Muhasebe kayıtları ise gerçeğe uygun olmalıdır. Bunun kontrol edilmesi için envanterler yapılır. Envanter, binaları, maddi olmayan varlıkları, malzeme stoklarını vb. kapsar.

DENETİMLERİN AMAÇLARI VE SIKLIĞI

Envanter sayesinde:

  • Şirketin bilançosunda gösterilen varlıkların gerçekten mevcut olduğu doğrulanır.
  • Baştaki niteliklerini kaybeden varlıklar ve malzemeler tespit edilir.
  • Mal ve malzeme depolama şartlarının uygunluğu kontrol edilir.
  • Mevcut olan varlıkların muhasebe kayıtlarında belirtilenlerle karşılaştırılması
    sayesinde varlıkların fazlalığı veya eksikliği tespit edilir.
  • Varlıkların fiyat özelliklerinin tamlığı ve doğruluğu değerlendirilir.

Şirket yönetimi, bu tür denetimlerin ne zaman yapılması gerektiği, bunun tek başına veya dışarıdan getirilen eksperler yardımıyla yapılması konusunda kendi karar verir. İkinci olarak belirtilen durumda, envanter için ödenecek bedel, hizmetin kalitesi, hızlılığı ve hata yapmama garantisi sayesinde telafi edilir. Süreci ve ince noktalarını çok iyi bilen ve konuya tarafsız bir şekilde yaklaşabilen elemanları çalıştıran bir şirketi bulmak oldukça zordur. RosCo, objektif ve düzgün envanter hizmetleri sunar.

Genellikle, envanter 31 Aralık’tan sonra yapılır. Belirtilen güne kadar muhasebeci bütün gerekli belgeleri hazırlar ve yıllık bilanço raporunun sunulmasından önce gerekli düzeltmeleri yapabilir. Envanter düzeni, şirketin muhasebe politikasında belirlenir. Yönetimin talimatlarına bağlı olarak, denetim kapsamlı veya kısmi (sadece belirli kısımların analizi yapılır) olabilir. RosCo uzmanları, bu bilgilere dayanarak hizmetlerini sunarlar.

Bazı durumlarda envanter gönüllü olarak yapılan bir işlemden yanısıra yapılması
zorunlu olan bir işlem haline gelir. Bu durumlar aşağıda sıralanmıştır:

  • Varlıkların kiraya verilmesi, satılması, satın alınması.
  • Maddi sorumluluk taşıyan elemanların değişmesi.
  • Şirketin yeniden yapılandırılması kapsamında şirket sahiplerinin değişmesi,
    şirket yapısı değişikliği, şirketlerin birleşmesi.
  • Şirketin tasfiyesi.
  • Hırsızlık, hasar, görevi kötüye kullanma olaylarının tespiti.
  • Yangınlar, doğal afetler.

ENVANTER SÜRECİ

Envanter süreci bir komisyonun oluşturulmasını gerektirir.
Komisyon aşağıdakilerden oluşturulur:

  • Başkan – şirket müdürü veya müdür vekilidir.

  • Baş muhasebeci.

  • Bölüm yöneticileri.

  • Toplum temsilcileri.

Sürekli envanter komisyonu dışında çalışma komisyonları da oluşturulur.
Çalışma komisyonları aşağıdakilerden oluşur:

  • Envanter yapılması gerektiği konusunda karar alan
    yöneticinin temsilcisi.

  • Çeşitli alanlarda uzman olan kişiler: muhasebeci,
    mal sorumlusu, teknisyen, depo sorumlusu vb.

Envanterin tecrübeli ve denetlenen malları iyi bilen elemanların katılımıyla sürecin ince noktalarını bilen vasıflı uzmanlar tarafından yürütülmesi önemlidir. Bu hizmeti RosCo uygun bir fiyata verir.

Kapsamlı veya kısmi bir envanterin yapıldığı komisyonların üyeleri, şirket yöneticisinin emri ile onaylanır. Bu belgede ayrıca işlerin başlama ve bitiş tarihleri de belirtilir. Denetim başlamadan önce bütün birincil tahsilat ve tediye evrakları ile ilgili kayıt işlemleri bitmiş olmalı, analitik ve kontrol hesaplarında gerekli kayıtlar yapılmış olmalı, varlıkların listesi hazırlanmalıdır. Denetim sırasında en azından bir komisyon üyesinin olmadığı durumlarda, envanter sonuçları geçersiz sayılabilir.

Envanter planlı olarak yapıldığı durumlarda, mal ve malzemeler önceden hazırlanır, olağanüstü denetimlerde ise mal ve malzemeler envanteri yapan görevliler huzurunda hazırlanır. Envanter tamamlanmadan önce tüm depo işlemleri durdurulur. Depo sorumlusu, malların listesini hazırlayıp mallarla ilgili kayıtlarının yapıldığı ve belgelerin muhasebeye teslim edildiği konusunda bir beyanname imzalar. Karşılaştırma, yerinde malın sayılması, ölçülmesi, tartılması yoluyla gerçekleştirilir (varlıkların türüne ve hesaplama birimine bağlı olarak).

RosCo uzmanları bu durumda yardımcı olabilir. Hizmetlerimizin bedeli, profesyonel olmayan yaklaşımla
işlerin yürütülmesi sonucu olarak ortaya çıkabilen masraflardan çok daha düşüktür.

ENVANTERİN BELGELENDİRİLMESİ

Envanter, maddi sorumluluk taşıyan görevliler katılımıyla gerçekleştirilir ve her türlü listelerin ve tutanakların iki nüsha olarak düzenlenmesini gerektirir. Belgede, denetlenen malların sıra numaralarının toplamını ifade eden bir rakam ve her sayfada bulunan ayni göstergelerin sayısı yazıyla belirtilir. Son sayfa üzerinde fiyatların, sonuçların kontrol edildiğine dair notlar yazılır ve maddi sorumluluğu taşıyan görevlilerin imzaları atılır.

Bu görevliler, listede bulunan bütün malların emaneten depolamaya teslim alındığı ve herhangi bir şikayetin olmadığı konusunda bir belge imzalarlar. Denetim sonunda listeler muhasebeye teslim edilir. Bölüm elemanları, bu listeleri kontrol ederler, muhasebe kayıtları ile karşılaştırırlar ve uygunluğu/eksikliği/fazlalığı tespit ederler.

Karşılaştırma sonuçları, karşılaştırma listelerinde kaydedilir. Burada, tutarsızlık tespit edilen mallar belirtilir. Fiili ve kayıtlı değerlerin tutması durumunda, listede sadece malların toplam bedeli belirtilir. Tespit edilen fazlalık, finansal sonuçlara veya fon arttırılmasına kaydedilerek işlenir (bütçe işletmeleri için).

Gerçekte bulunan mallarla muhasebe kayıtlarına göre mevcut olan mallar arasında herhangi bir tutarsızlığın tespit edilmesi durumunda, envanter komisyonu, ilgili tutarsızlığın nedenlerini araştırır. Eksikliğe veya fazlalığa yol açan nedenlerin tespiti ve sonuçları bir tutanak şeklide kağıt üzerinde yazılı olarak düzenlenir. Bu tutanakta oluşan durumun çözüm yolları da belirtilir. Kısmi envanter sonucunda, denetim sırasında tespit edilen fiili tutarların ve sayıların, ve tutarsızlıkların (olumlu ve olumsuz değerler) belirtildiği bir tutanak düzenlenir. Bu tutanak, envanteri yapan görevliler, komisyon başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır. Kiralık mallarla ilgili ayrı bir liste düzenlenir.

Olağan ara denetimlerin sonuçları, yapıldığı ayın raporlarında belirtilir. Bir şirkette yıllık envanterin yapılması durumunda, bu envanterin sonuçları yıllık muhasebe tablolarında gösterilir.

Mal ve varlık sayısı çok olan bir işletmede kapsamlı envanterler arasında malların işlendiği ve depolandığı yerlerde ara denetimlerin yapılması gerekmektedir.

Listelerde ve kayıtlarda bilgilerin doğru bir şekilde gösterilmesi çok önemlidir. Bu işin yapılması
için profesyonel uzmanları görevlendirmek lazım. Gerekli olduğunda, RosCo şirketinden dış
uzmanların yardımından yararlanılabilir.

Denetim sonucunda listelerde herhangi bir hata tespit edilirse, bunun hakkında komisyon başkanı
derhal bilgilendirilip gereken düzeltmeler yapılmalıdır.

Çocuk için oturma izni nasıl alınır
Çocuk için oturma izni nasıl alınır
Bir yabancı, çocuğuna nasıl oturma izni alabilir? Bir çocuğa oturma izni almak için hangi belgeleri ve ne zaman hazırlanmanız gerekir? Oturma izni Rusya'da yasal olarak ikamet etme hakkı veren bir belgedir. Çocuklar için bu, Rusya'da okumak, tıbbi bakım ve tüm sosyal yardımları kullanma hakkıdır. Bir çocuk için oturma izni, ebeveynin kendisinin yabancı olmasına veya kendisi için basvuru yapip yapmayacağına bakılmaksızın alınabilir yani bir çocuk için oturma izni, ebeveynlerle aynı anda veya ayrı olarak alınabilir. Bir çocuk için oturma izni nasıl alınır? Reşit olmayan bir çocuk, ebeveynleri veya diğer yasal temsilcileri için oturma izni alınabilmektedir. Hem ayrı hem de ebeveynlerle eş zamanlı olarak bir çocuk için oturma izni almak için talep edilen belgeler aynıdır. Oturma izni alma prosedürü, Rusya İçişleri Bakanlığı'nın 06.11.2020 tarihli ve 417 sayılı emirde kurallarda açıkça belirtilmiştir. Çocuk Rusya'da doğmuşsa, o zaman çocuğun oturma izni alması çok daha kolaydır bu durumda daha az evrak talep edilmektedir, örneğin tıbbi muayene sertifikası verilmesine gerek yoktur. İçişleri Bakanlığına çocuğun ebeveynlerinden biri veya yasal temsilcisi özel bir başvuru formu doldurularak başvuru yapar. Önemli! Moskova'da çocuk için oturum izni Moskova daki hemen hemen her yabancının yolunun düstüğü Sakharova bölgesindeki Çok Fonksiyonlu Göç Merkezi'nden alınabilmektedir. Tamamlanan başvuru formuna şu belgeler eklenmelidir: - 3.5 x 4.5 cm ebatlarinda 4 adet fotoğraf - Başvuru sahibinin kimlik belgesi - Çocuğun doğum belgesi - Uyuşturucu bağımlılığı ve bulaşıcı hastalıkların olmadığını doğrulayan sağlık raporu -HIV enfeksiyonunun bulunmadığına dair sağlık raporu - Devlet yardımına başvurmaksızın başvuranın kendisini ve Rusya Federasyonu'ndaki aile üyelerini geçindirebileceğini teyit eden maas bordrosu yada banka dekontu. - Mülkiyeti veya diğer konut haklarını ispat eden bir belge - Çalışamayan bir başvuru sahibi söz konusu ise engelini doğrulayan bir belge sunulmalıdır Belirtmiş olduğumuz evraklar haricinde İçişleri Bakanlığına bağlı farklı bölgeler ek belgeler talep edebilmektedirler, orneğin 'den itibaren koronavirüs testi ibraz etmek gerekmektedir ve yabancı dilde hazırlanmış tüm belgelerin ve kopyalarının Rusça'ya çevrilmiş olması gerekir. tercümanın imzası ve muhrüde noter tarafından tasdik edilmelidir. Rusya da doğan bir çocuğa oturma izni alma prosedürü biraz daha karmaşıktı, 1 Kasım 2019 'a kadar sürekli oturma izni almak için geçici oturma izni almak ve Rusya'da en az bir yıl ikamet etmek gerekiyordu, 1 Kasım 2019'dan sonra böyle bir zorunluluk ortadan kaldırıldı. Oturma izni basvurusu icin Devlet harci ödemesi 5.000 rubledir. Oturma izni ne kadar süreyle verilir? 1 Kasım 2019 tarihinden itibaren oturumlar VKS li personeller ve aile üyelerine verilen oturumlar hariç süresiz olarak verilmektedir, VSK li uzmana verilen oturum çalışma izni süresi kadar düzenlenir. Çocuk için ikamet izni almak başvurusun kabul edildiği günden itibaren yaklaşık 4 ay sürer. Ebeveynler oturma izninin hazır olup olmadığını şu web sitesinde kontrol edebilirler. Değerlendirme süresi sona ermiş ise ve İçişleri Bakanlığı'nın web sitesinde veri olmaması durumunda, belgelerin sunulduğu departmanın aranması gerekmektedir. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
İşçilerin COVID testi için sigorta primi ödemenin nüansları
Çalışanların COVID-19 için test edilmesi, müteakip tazminat ile şirket veya çalışanın kendisi tarafından finanse edilebilir. Böyle durumlarda sigorta primleri ödenmeli midir? Konumuz işçilerin COVID testi için sigorta primi ödemenin nüansları. Tüketici Haklarının Korunması ve İnsan Refahı Federal Denetim Servisinin RIA Novosti gazetesinde yayinlanan açıklamasına gore COVID-19 a yakalanan bir kişi, semptomlar ortaya çıkmadan üç - dört gün önce ve nadir durumlarda yedi gün önce başkalarına bulaştırmaya başlar. Koronavirüslü hastaların zamanında tespit etmek için test gereklidir, COVID-19 için test yaptırmak ise ucrete tabii olup her çalışan masrafları kendisine ait olmasi halinde test yaptırmak istemeyebilmektedir. İşverenler, çalışanlarını test etmek zorunda mıdır? Koronavirüsle mücadele tedbirleri ile ilgili yazılmış makalelere ve Tüketici Haklarının Korunması ve İnsan Refahı Federal Denetim Servisi Rospotrebnadzor un koronavirüsün yayılmasını önlemeye yönelik tavsiyelerini sizler için araştırdık, örneğin, işten önce çalışanların vucüt sıcaklığını ölçmek, maske ve eldivenler temin etmek, binaları dezenfekte etmek ve bazı durumlarda, işçilerin test edilmesi gerekmektedir. Önemli! Moskova da yetkililer tarafından COVID-19 için işçilerin test edilmesinin şartları belirlendi. www.vesti.ru nun verilerine gore bugün yaklaşık 200 000 Moskovalı uzaktan calışıyor, bu çalışanlar için test ucretleri işverenlerin takdirine bırakılmıştır. 05.03.2010 tarihli Moskova Belediye Başkanı kararı ile doğrudan işyerinde bulunan çalışanlar için, işverenler personellerin en az % 10'una böyle bir çalışma yapması gerekmektedir ve 1 Haziran 2020'den itibaren, bu tür kontrollerin her 15 günde bir tekrarlanması şartı getirilmiştir. Şirketler çalışanlarının test maliyetlerini planlayabilmek için test edilmesi gereken gerekli çalışan sayısını hesaplaması gerekir. Çalışanların% 10 payının hesaplanmasını resmileştiren belge herhangi bir şekilde düzenlenebilmektedir, istenirse şirket tüm çalışanlarını test edebilmektedir. Daha sonra işveren, belirli kamu veya özel sağlık kuruluşlarıyla ücretli tıbbi hizmetlerin sağlanması için bir anlaşma yapmalıdır. Analizlerin ücretleri işveren tarafından karşılanır fakat çalışanın bir sigorta poliçesi varsa, COVID-19 test maliyetleri zorunlu sağlık sigortası fonlarından karsilanmaktadır. Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı'nın 07.07.2020 tarihli kararına göre sigorta primi ödeme ihtiyacı, COVID-19 testi için ödeme yöntemine bağlıdır. Örneğin İşveren, sağlık hizmeti sağlayıcısı ile bir sözleşme yapar ve test işçilerinin masraflarını karşılar ise sigorta primi ödenmez. Çalışan, masrafları kendisine ait olacak şekilde test edilir ve ardından işveren, çalışana geri ödeme yapar, giderlerin sonradan tazmin edilmesi durumunda, kontrolörlerin görüşüne göre, işveren sigorta primlerini ödemekle yükümlüdür. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
2021'de sosyal sigorta yardımlarının ödenmesi ile ilgili değişiklikler
2012 yılında, Rusya'da, sosyal sigorta yoluyla yardımların işveren ve sigortacıları atlanarak doğrudan ilgili fondan ödenmesini sağlayan bir uygulama başlatıldı, pilot projenin ilk olarak Astrakhan, Kurgan, Novgorod, Novosibirsk, Nizhny Novgorod, Habarovsk Bölgesi ve Karaçay-Çerkes Cumhuriyetinde uygunlandı ve her yıl ülkenin diğer bölgeleri de bu uygulamaya katıldı. Uygulamadan etkilenmeyen bu bölgeler, sözde kredi planına göre sosyal güvenlik yardımları ödemiştir. Bu, muhasebe departmanının kendi çalışanlarına faydaları hesapladığı ve aktardığı anlamına gelir. Daha sonra, işveren sosyal sigorta fonu ile iletişime geçerek masraflarını geri ödeyebilmektedir. Bir çalışanın hastalığı veya benzeri sigortalı bir olayın meydana gelmesi durumunda işveren ona hastalık izni öder ve Rusya Federasyonu Sosyal Sigorta Fonu sigorta primleri eksi olan çalışana yardımların ödenmesi için yapılan masrafları karşılar. Uzun zamandır hayatımızda olan bu şemada işveren sigortalı, işçi ve ilgili fon arasında bir çeşit aracıdır. Bunun başlıca dezavantajı, umursamaz yada mali durumu zor olan işverenlerin ödemeleri ertelemeleri veya hiç ödeme yapmamalarıdır. Bu tarz durumlarda, mahkemede haklarını savunmak zorunda kalan çalışanlar çeşitli zorluklar çekmekte ve esas olarak "çocuk" yardımlarından bahsettiğimizi düşünürsek, ödemesizlik sosyal gerilim yaratmaktadır. Doğrudan ödemeler, aracıları ortadan kaldırmakta ve ödemelerin gecikmesi sorununu çözdüğü kabul edilir, bu nedenle, bu ödeme mekanizmasının başlangıçta Rusya'nın tüm bölgelerine yayılması planlanmıştır. Ancak doğrudan ödemelere geçişle birlikte, Sosyal Sigortalar bütçesinde ek fonlara ihtiyaç vardır, çünkü paranın çalışanlara derhal ödenmesi gerekmektedir ve aynı zamanda Koronavirüs ile ilgili durumun daha fazla sürmesi halinde Sosyal Sigorta Fonu bütçesine konulan para yeterli olmayabilir ve bu durumda, maalesef yine ödeme gecikmeleriyle karşı karşıya kalınmasına sebep olabilecektir. Vergilendirme ve muhasebe konusunda tavsiyeye mi ihtiyacınız var? ... https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "VARLIKLARIN ENVANTERİ"

 
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)