Hİzmetler

YABANCI BİR ŞİRKET İÇİN ŞUBE VE TEMSİLCİLİK AKREDİYASYONU

Bürokratik sürüncemeye yakalanmadan Rusya’da yabancı bir şirket için hızlı başlangıç fırsatı. “RosCo” şirketine başvurulmasından işlemin sadece 30 gün içinde sonuçlandırılması!

Yabancı bir şirket için Rusya pazarına giriş büyük gelişme perspektiflerine yol açacağından stratejik olarak çok önemlidir. Yeni pazarı kazanma yolundaki ilk adım ise yabancı bir şirket için temsilcilik (şube) bürosunun akreditasyonudur.

Dış ülkede şube açan bir şirket için devlet kurumları ile etkileşim özelliklerini ve inceliklerini anlaması oldukça zor olabilir. Bunların talepleri ülkenizin taleplerinden çok farklı olabilir. Yabancı şirket temsilciğinin (şubesinin) akreditasyonu ise tanımadığınız formlara göre bir çok belgenin düzenlenmesini gerektirir. Bunun dışında, tercüme doğruluğuna ve uygunluğuna, yabancı bir ülkede düzenlenen belgelerin tasdik uygunluğuna özellikle dikkat edilmesi gerekmektedir.

ROSCO İLE YABANCI ŞİRKET İÇİN AKREDİTASYON İŞLEMİ

Yabancı şirket, Rusya pazarına şube veya temsilcilik olarak girebilir.
Şube açılması ile temsilcilik bürosunun açılması arasında fiyat açısından
hiç bir farkı yoktur. Ancak bunlar faaliyet şekli açısından farklıdır.

Moskova’da şube akreditasyonu, bu alanda uzman değilseniz çok zahmetli bir iş haline gelebilir.
“RosCo” Şirketi, akreditasyon yapılması ile ilgili bütün ayrıntıları anlamanıza yardımcı olur.

Akreditasyon sürecı, akreditasyon şekli (şube veya temsilcilik) olduğuna bağlı olmaksızın bir kaç aşamadan oluşur:

  • RF Ticaret ve Sanayi Odası’nda tescil harcının ödenmesi – aynı şekilde buraya şube veya
    temsilcilik bürosunda çalışan yabancı uyruklu vatandaşların sayısı ile ilgili bilgiler de sunulacaktır.
  • RF Federal Vergi Servisi sicilinde kaydının yaptırılması için bu kuruma başvurulması
    ve ilgili harcın öndenmesi.
  • Sicilde kaydının yapılmasından sonra, istatistik kodlarının alınması
    ve bütçe dışı fonlarda kaydının yaptırılması gerekmektedir.

Bütün bu aşamalarda “RosCo” uzmanları gereken evrakları hazırlarlar, sürecin
başarıyla tamamlanması için sizi yönlendirirler.

YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİĞİNİN AKREDİTASYONU İLE İLGİLİ
HİZMETLERİMİZİN BEDELİ AŞAĞIDAKİLERDEN OLUŞMAKTADIR:

  • Bütün aşamalarda danışmanlık servisi;

  • Kabul gören örneklere uygun olarak belgelerin hazırlanması;

  • Belge paketlerinin ilgili makamlara zamanında sunulması;

  • Müşterimizin isteğine bağlı olarak, ülkenin en büyük
    bankalarda hesap açma hizmetini de verebiliriz.

ROSCO’YA BAŞVURDUĞUNUZDA AŞAĞIDAKİLERİ ELDE EDERSİNİZ:

  • Büyük bir zaman tasarrufu

  • Tercümelerin doğru olarak
    yapıldığının garantisi

  • Tüm önemli noktalar
    hakkında tam bilgi

  • İşlemin tamamlanması için
    minimum zaman

    Moskova’da şube akreditasyonu
    sadece 30 gün içinde!

  • Şirketiniz için özel olarak
    düzenlenen belge paketi

Gerekli olduğu durumlarda, uzmanlarımız tüm gereken belgeleri sizi uğraştırmadan
vekaleten teslim edip alabilirler.

Unutmayın, belgelerin işlenmesinde ve belgelerin tercümesinde en ufak hatalar
bile akreditasyon reddi ile sonuçlanabilir ve bundan dolayı ödenen tüm harçlar kaybolabilir.
Bunun için yabancı şirket temsilciliğinin açılması için profesyonel hizmetlerinden
yararlanıldığında risklerin azaltılması sayesinde hizmetlerin bedeli gayet manıklı gözükmektedir.

BELGESEL DESTEK

Yabancı şirketlerin temsilcilikleri, tüm gerekli izinleri almak için belgelerini vergi
organlarına sunarlar. Akreditasyonun başarılı bir şekilde sonuçlandırılması
için aşağıdaki belgelerin sunulması gerekmektedir:

  • Temsilcilik veya şube açan yabancı bir şirketin kuruluş evrakları, vergi
    kodları, ticari sicil örnekleri;

  • Federal Vergi Servisi için başvuru formu, ana şirketin yönetim organları
    tarafından alınan birimin açılmasına dair karar;

  • Yabancı şirket temsilciliklerinin ve şubelerinin başında olacak şaıhslar
    adına vekaletnameler;

  • Resmi harçların ödendiğine dair makbuzlar.

Yabancı şirket temsilciliklerinin ve şubelerinin akreditasyonu, belgelerin düzenlendiği günden itibaren
12 aylık süre içerisinde tamamlanmalıdır. Aksi taktirde, belgeler geçerliliğini yitirir. Bunun dışında,
banka kurumlarından adayın finansal istikrarını doğrulayan bir referans mektubunun alınması gerekmektedir.

RosCo tüm işlemleri hızlı ve doğru bir şekilde tamamlamanıza ve işinizi başarı
ile yürütmenize yardımcı olacaktır.

Geçici oturum izni (RVP) yıllık bildirimi nasıl yapılır?
Geçici oturum izni (RVP) yıllık bildirimi nasıl yapılır?
Her yıl milyonlarca yabancı, Rusya'nın farklı bölgelerine gelir ve bu yabancıların bir kısmı geçici oturma izni başvurusu yaparak pasaport veya başka bir kimlik belgelerine geçici oturma izni damgasını vurdurmaya hak kazanırlar. Geçici oturma izni bir yabancıya yasal olarak çalışma ve okuma hakkı verir ve bu izin sayesinde bir yabancı tıbbi yardım alabilir, geçici olarak ikamet etmesine izin verilen bölge dışında ikamet yerini gönüllü olarak seçme hakkına sahip değildir, Rus vatandaşlığı elde etmenin ilk adımıdır. Geçici oturma izni üç yıl geçerlidir fakar Rusya Federasyonu mevzuatı bu iznin uzatılmasına imkan sağlamamaktadır bu durum ise daimi ikamet statüsününde kazanılması için bir aşamadır. Mevzuat vize gerektiren ülke vatandaşları ile gerektirmeyenler için farklı bir prosedür öngörmektedir. Önemli! Geçici ikamet izni verme prosedürü 08.06.2020 tarihli ve 407 sayılı Rusya Federasyonu İçişleri Bakanlığı'nın emriyle onaylanan idari düzenlemeler kısmında belirtilmiştir. Kanuni olarak geçici ikamet izni alan yabancılar bu izni akdıkları tarihten sonraki bir yılı takip eden ilk iki ay içinde Rusya'da geçici olarak ikamet ettiğini onaylayan bir bildirimde bulunmak zorundadırlar, bu bildirim, belirtilen yıl için tutar ve gelir kaynağını teyit eden belgelerle birlikte yapılmalıdır. Geçici ikamet izni damgalı pasaportu, yeterli gelir düzeyine sahip olunduğunu kanıtlamak için banka hesabı dokumu veya maaş bordrosu belgelerini içeren bir bildirim, Rusya Federasyonu İçişleri Bakanlığı'nın ilgili departmanına sunulur. Bu gereklilik, Rusya'daki yabancılar için temel kanun olan "Rusya Federasyonu'ndaki yabancı vatandaşların yasal statüsü hakkında" 115-FZ sayılı Kanunun 6. maddesinin 9. fıkrasında belirtilmiştir. Peki ya 3 yıllık geçici ikamet izni sona eren ve herhangi başka bir başvuruda bulunamayan yabancıya ne yapar? Yabancıların birkaç seçeneği var. Yabancı herhangi başka bir başvuruda bulunmamış ise tek çıkış yolu memleketine dönmektir, nitekim, daha önce de belirttiğimiz gibi, pandemi beya benzeri olağan dışı durumlar hariç geçici ikamet iznini uzatmak imkansızdır. Geçici ikamet iznine sahip bir yabancı gelecekte Rusya'da yaşamayı ve çalışmayı planlıyorsa, ikamet izni süresi sona ermeden önce sürekli oturma izni alması veya vatandaşlık başvurusu yapması gerekir ve bunu mutlaka izin süresinin dolmasından en az altı ay önce yapması gerekmektedir. Geçici ikamet izni için gerekli olan bildirimlerin yapılmaması veya geç yapılması yabancıya pahalıya mal olacaktır, Moskova, St. Petersburg ve ilgili bölgelerde işlenen bu suçun maliyetinin daha fazla olduğu unutulmamalıdır. Önemli! 23 Eylül 2020 tarihli, 580 sayılı Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı Kararı ile göçmenlerin vizelerinin geçerlilik süreleri, 15 Mart 2020-15 Aralık 2020 için geçici olarak askıya alınmıştır. bu durum, verilen geçici oturma izni içinde geçerlidir. Bu, geçici oturma izninin sona erme tarihinin ertelendiği anlamına gelir, 15 Mart 2020 tarihinden önce sona ermis geçici oturma izni nedeniyle kanun ihalali olması halinde yabancı ve yabancıyı işe alan şirketin cezalandırılacağı bilinmelidir. Konu ile alakalı benzer açıklamaları, linkini acıklamalar kısmında bulabileceğiniz İçişleri Bakanlığı'nın resmi web sitesinde, Rusya Cumhurbaşkanı kararnamelerinin uygulanmasına ilişkin sorular ve cevaplar bölümünde bulabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Borçlu sigorta odemesi nasıl iade edebilir
1 Eylül 2020'den itibaren, kredinin erken geri ödenmesi durumunda borçluya, bankaya veya sigorta şirketine ödenen sigortanın bir kısmı iade edilecektir. "Düşünme süresi" sırasında sigortanın iadesi. 1 Eylül 2020 kararı ile neler değişti? 1 Eylül 2020'den sonra alınan kredilere ilişkin ödenen sigorta primini iade almak için borçluların bilmesi gerekenler nelerdir? Kredinin erken geri ödenmesi durumunda sigorta priminin ne kadarı iade edilir? Önemli! Sigorta primi, borçlunun başvurusunun alındığı tarihten itibaren yedi iş günü içinde iade edilir. Ve sonuç olarak bu kanun ile birlikte bankaya olan borçlarını planlanandan önce geri ödeyen yada ödemeyi planlayan borçlular, sigorta için yaptıkları ödemenin bir kısmını mahkemelere gerek olmadan iade alabileceklerdir. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanlar hakkında boş beyanname raporlarının verilmesi
Boş beyanname verilmesinin nedeni bireysel girişimcilerin ve firmalarin mali zorlukları, gelirin olmamasi ve işlerin durmuş olmasıdır. Bu gibi durumlarda çalışanlara ücret ödenmedigi için sigorta ödemelerinin hesaplanması için bir gereklilik yoktur ve raporlar boş olarak verilmektedir. Raporlama döneminde çalışanlara iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı zorunlu sigortaya tabi diğer kişiler için herhangi bir tahakkuk olmamış olsa bile, şirket Sosyal Sigorta Fonuna mutlaka sıfır beyanname sunmalıdır. Ortalama kişi sayısı 25 veya daha az olan poliçe sahiplerinin hesaplamaları elektronik belge şeklinde sunmaları gerekmez. Genel bir kural olarak, kağıt üzerindeki hesaplamalar, raporlama dönemini takip eden ayın 20 sine elektronik bir belge şeklinde ise en geç 25 ine kadar sunulmalıdır Şirket veya bireysel girişimcinin işe alınan işçileri yok ise, iş adamı Emeklilik Fonuna herhangi bir rapor sunmaz, işveren bireysel girişimci is ve faaliyetlerini geçici olarak askıya almışsa ve çalışanlara ücret ödemiyorsa, sigortalılar hakkında bilgi vermekle yükümlüdür, ancak verilecek olan beyanname formu çalışanlar hala sigortalı oldukları için boş olmayacaktır... 1. Konu ile alakalı hala tartışılan önemli konulardan biride iş sözleşmesi bulunmayan firma sahipleri ve kurucu müdür için bildirimde bulunmak gerekiyor mu? 2. Sıfır kişisel gelir vergisi raporları hakkında da ortaya birçok soru çıkmaktadır mesela bireylere maas ödenmediyse gelir vergisi için sıfır hesaplama yapmak gerekli midir? Kural olarak, sıfır beyanname raporlarının asıl sebebu banka hesabının bloke edilmesi korkusudur, ancak şirket veya bireysel girişimci çalışanlara maaş ödemediyse kişisel gelir vergisi raporlarını sunmaya gerek yoktur. Firmaniz için beyannamelerin verilmesi veya muhasebenizi eksiksiz olarak tutmanız gerekiyorsa, 2004 yılından beri yerli ve yabancı firmalarla çalışan "RosCo" şirketiyle iletişime geçmekten çekinmeyin. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "YABANCI BİR ŞİRKET İÇİN ŞUBE VE TEMSİLCİLİK AKREDİYASYONU"

 
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)