Hİzmetler

YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİKLERİ VE ŞUBELERİ İLE İLGİLİ BİLGİLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI. NE? NEREDE? NE ZAMAN?

Dinamik bir şekilde gelişen herhangi bir şirkette değişikliklerin oluşması kaçınılmazdır. Belki bugüne kadar bu konu üzerinde hiç durmamışsınız, ama yabancı şirket temsilciliğinin (şubesinin) Rusya pazarında yasal bir şekilde faaliyet göstermesi için yeni bilgilerin devlet siciline zamanında kaydettirilmesi gerekmektedir. Onun için bu işlemin ne zaman ve nasıl gerçekleştirildiği konusunu aşağıda ele alacağız.

UNUTMAYIN! Sizin için tasarruf ettiğimiz zaman içinde hizmetlerimizin
bedelini ödemek için gereken çok daha fazla parayı kazanabilirsiniz.

NE?

Rusya’da yürürlükte olan mevzuat, bir çok durumda yabancı şirket temsilcilikleri
(şubeleri) ile ilgili belgelerde değişikliklerin yapılmasını gerektirmektedir.

Bunlar, hem ana şirkette yapılan değişiklikleri hem de temsicilik (şube) içinde yapılan değişiklikleri kapsamaktadır:

Yabancı tüzel kişi ile ilgili
bilgilerin değişmesi;
Temsilcilik (şube)
müdürünün değişmesi;
Tescil olunan ülkede banka
bilgilerinin değişmesi;
RF sınırları içinde ekonomik
faaliyetlerinin türleri ile
ilgili bilgilerin değişmesi;
Temsilcilik (şube)
isminin değişmesi;
Temsilcilikte (şubede) çalışan
yabancı uyruklu vatandaşların
sayısının değişmesi.
Temsilcilik (şube)
adresinin değişmesi;

NEREDE?

Yabancı şirket temsilcilikleri (şubeleri) ile ilgili bilgilerin değişmesi süreci
Federal Vergi Servisi’nde başlar. Burada akreditasyonlu temsilciliklerin ve şubelerin devlet siciline
ilgili değişiklikler girilir.



Bundan sonra Sosyal Sigorta Fonuna, Emeklilik Fonuna, Devlet İstatistik
Kurumlarına başvurulur.



Her devlet organında süreci tamamladıktan sonra yabancı şirket temsilciliği
(şubesi) ile ilgili bilgilerin değiştirildiğine dair bir belge elinize verilir..

NE ZAMAN?

Belgeler, ilgili değişikliğinin yapıldığı andan itibaren
15 takvim günü içerisinde yetkili vergi organına sunulmalıdır.

Daha sonra, belgelerin sunulduğu andan itibaren 10 iş günü içerisinde vergi organı tarafından sicilde ilgili kayıtlar değiştirilir.

NEDEN “ROSCO”?

Yabancı şirket temsilcilikleri ve şubeleri ile ilgili bilgilerin değiştirilmesi süreci oldukça
karmaşıktır. Bu süreçte bürokratik sürüncemelerle ve başka engellerle kolayca karşılaşabilirsiniz.



Fakat, bu konu için “RosCo”ya başvurduğunuzda tecrübeli uzmanlarımızın devlet organı tarafından
belgelerin reddedilmesi veya başka herhangi bir sorun gibi en zor durumda bile çıkış yolu bulabileceklerinden emin olabilirsiniz.

Buna ek olarak, uzmanlarımızın tecrübesi ve profesyonelliği sayesinde şirketiniz ile ilgili
bir kaç değişikliği aynı anda yapılabilecektir. Gerekli olan tüm belgeler zamanında ve düzgün bir şekilde hazırlanacaktır.



Bu arada, zaman konusuna gelince. Önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlanacaktır. Her devlet organına
belirli belgelerin noter tasdikli kopyalarından oluşan bir dosyanın sunulması gerekmektedir. Bunları notere
gitmek için zamanınızı harcamadan direk bizde yaptırabilirsiniz.

Bunun dışında, “RosCo” uzmanları belgelerin hazır olup olmadığını bütün devlet organlarında sürekli
takip ederler, bu da vakit kaybını önleyecektir.



Belirtilenler dışında, hukuksal konuları hallettikten sonra temsilciliğinizin veya şubenizin muhasebe
kayıtlarının tutulması için de“RosCo”nun profilli uzmanlarını görevlendirebilirsiniz.

Böylece, tecrübeli muhasebecı aramanıza gerek kalmaz ve verilen hizmetlerin kalitesinden emin olabilirsiniz.

BU KONUDA ROSCO’YA BAŞVURDUĞUNUZDA NELERİ
ELDE ETMİŞ OLUYORSUNUZ

Değişikliklerin yapılması için gerekli
olan tüm belgelerin hazırlanması
Yeni istatistik kodlarının
alınması (gerektiğinde)
İlgili bütçe dışı fonlara şubeniz veya
temsilciliğiniz ile ilgili değişiklikler
hakkında bilgi verildiğinden emin
olabilirsiniz – ileride raporların sunulması
ile ilgili hiç bir problem çıkmaz.
Rusya’nın Federal Vergi Servisi’ne belge
teslim edildiğinde veya teslim alındığında
zamanınızı tasarruf edersiniz – bütün işi
uzmanımız noter tasdikli vekaletname ile yapar
En fazla 18 iş günü
içerisinde konu ile ilgili bütün işlemlerin tamamlanması
Geçici oturum izni (RVP) yıllık bildirimi nasıl yapılır?
Geçici oturum izni (RVP) yıllık bildirimi nasıl yapılır?
Her yıl milyonlarca yabancı, Rusya'nın farklı bölgelerine gelir ve bu yabancıların bir kısmı geçici oturma izni başvurusu yaparak pasaport veya başka bir kimlik belgelerine geçici oturma izni damgasını vurdurmaya hak kazanırlar. Geçici oturma izni bir yabancıya yasal olarak çalışma ve okuma hakkı verir ve bu izin sayesinde bir yabancı tıbbi yardım alabilir, geçici olarak ikamet etmesine izin verilen bölge dışında ikamet yerini gönüllü olarak seçme hakkına sahip değildir, Rus vatandaşlığı elde etmenin ilk adımıdır. Geçici oturma izni üç yıl geçerlidir fakar Rusya Federasyonu mevzuatı bu iznin uzatılmasına imkan sağlamamaktadır bu durum ise daimi ikamet statüsününde kazanılması için bir aşamadır. Mevzuat vize gerektiren ülke vatandaşları ile gerektirmeyenler için farklı bir prosedür öngörmektedir. Önemli! Geçici ikamet izni verme prosedürü 08.06.2020 tarihli ve 407 sayılı Rusya Federasyonu İçişleri Bakanlığı'nın emriyle onaylanan idari düzenlemeler kısmında belirtilmiştir. Kanuni olarak geçici ikamet izni alan yabancılar bu izni akdıkları tarihten sonraki bir yılı takip eden ilk iki ay içinde Rusya'da geçici olarak ikamet ettiğini onaylayan bir bildirimde bulunmak zorundadırlar, bu bildirim, belirtilen yıl için tutar ve gelir kaynağını teyit eden belgelerle birlikte yapılmalıdır. Geçici ikamet izni damgalı pasaportu, yeterli gelir düzeyine sahip olunduğunu kanıtlamak için banka hesabı dokumu veya maaş bordrosu belgelerini içeren bir bildirim, Rusya Federasyonu İçişleri Bakanlığı'nın ilgili departmanına sunulur. Bu gereklilik, Rusya'daki yabancılar için temel kanun olan "Rusya Federasyonu'ndaki yabancı vatandaşların yasal statüsü hakkında" 115-FZ sayılı Kanunun 6. maddesinin 9. fıkrasında belirtilmiştir. Peki ya 3 yıllık geçici ikamet izni sona eren ve herhangi başka bir başvuruda bulunamayan yabancıya ne yapar? Yabancıların birkaç seçeneği var. Yabancı herhangi başka bir başvuruda bulunmamış ise tek çıkış yolu memleketine dönmektir, nitekim, daha önce de belirttiğimiz gibi, pandemi beya benzeri olağan dışı durumlar hariç geçici ikamet iznini uzatmak imkansızdır. Geçici ikamet iznine sahip bir yabancı gelecekte Rusya'da yaşamayı ve çalışmayı planlıyorsa, ikamet izni süresi sona ermeden önce sürekli oturma izni alması veya vatandaşlık başvurusu yapması gerekir ve bunu mutlaka izin süresinin dolmasından en az altı ay önce yapması gerekmektedir. Geçici ikamet izni için gerekli olan bildirimlerin yapılmaması veya geç yapılması yabancıya pahalıya mal olacaktır, Moskova, St. Petersburg ve ilgili bölgelerde işlenen bu suçun maliyetinin daha fazla olduğu unutulmamalıdır. Önemli! 23 Eylül 2020 tarihli, 580 sayılı Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı Kararı ile göçmenlerin vizelerinin geçerlilik süreleri, 15 Mart 2020-15 Aralık 2020 için geçici olarak askıya alınmıştır. bu durum, verilen geçici oturma izni içinde geçerlidir. Bu, geçici oturma izninin sona erme tarihinin ertelendiği anlamına gelir, 15 Mart 2020 tarihinden önce sona ermis geçici oturma izni nedeniyle kanun ihalali olması halinde yabancı ve yabancıyı işe alan şirketin cezalandırılacağı bilinmelidir. Konu ile alakalı benzer açıklamaları, linkini acıklamalar kısmında bulabileceğiniz İçişleri Bakanlığı'nın resmi web sitesinde, Rusya Cumhurbaşkanı kararnamelerinin uygulanmasına ilişkin sorular ve cevaplar bölümünde bulabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Borçlu sigorta odemesi nasıl iade edebilir
1 Eylül 2020'den itibaren, kredinin erken geri ödenmesi durumunda borçluya, bankaya veya sigorta şirketine ödenen sigortanın bir kısmı iade edilecektir. "Düşünme süresi" sırasında sigortanın iadesi. 1 Eylül 2020 kararı ile neler değişti? 1 Eylül 2020'den sonra alınan kredilere ilişkin ödenen sigorta primini iade almak için borçluların bilmesi gerekenler nelerdir? Kredinin erken geri ödenmesi durumunda sigorta priminin ne kadarı iade edilir? Önemli! Sigorta primi, borçlunun başvurusunun alındığı tarihten itibaren yedi iş günü içinde iade edilir. Ve sonuç olarak bu kanun ile birlikte bankaya olan borçlarını planlanandan önce geri ödeyen yada ödemeyi planlayan borçlular, sigorta için yaptıkları ödemenin bir kısmını mahkemelere gerek olmadan iade alabileceklerdir. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanlar hakkında boş beyanname raporlarının verilmesi
Boş beyanname verilmesinin nedeni bireysel girişimcilerin ve firmalarin mali zorlukları, gelirin olmamasi ve işlerin durmuş olmasıdır. Bu gibi durumlarda çalışanlara ücret ödenmedigi için sigorta ödemelerinin hesaplanması için bir gereklilik yoktur ve raporlar boş olarak verilmektedir. Raporlama döneminde çalışanlara iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı zorunlu sigortaya tabi diğer kişiler için herhangi bir tahakkuk olmamış olsa bile, şirket Sosyal Sigorta Fonuna mutlaka sıfır beyanname sunmalıdır. Ortalama kişi sayısı 25 veya daha az olan poliçe sahiplerinin hesaplamaları elektronik belge şeklinde sunmaları gerekmez. Genel bir kural olarak, kağıt üzerindeki hesaplamalar, raporlama dönemini takip eden ayın 20 sine elektronik bir belge şeklinde ise en geç 25 ine kadar sunulmalıdır Şirket veya bireysel girişimcinin işe alınan işçileri yok ise, iş adamı Emeklilik Fonuna herhangi bir rapor sunmaz, işveren bireysel girişimci is ve faaliyetlerini geçici olarak askıya almışsa ve çalışanlara ücret ödemiyorsa, sigortalılar hakkında bilgi vermekle yükümlüdür, ancak verilecek olan beyanname formu çalışanlar hala sigortalı oldukları için boş olmayacaktır... 1. Konu ile alakalı hala tartışılan önemli konulardan biride iş sözleşmesi bulunmayan firma sahipleri ve kurucu müdür için bildirimde bulunmak gerekiyor mu? 2. Sıfır kişisel gelir vergisi raporları hakkında da ortaya birçok soru çıkmaktadır mesela bireylere maas ödenmediyse gelir vergisi için sıfır hesaplama yapmak gerekli midir? Kural olarak, sıfır beyanname raporlarının asıl sebebu banka hesabının bloke edilmesi korkusudur, ancak şirket veya bireysel girişimci çalışanlara maaş ödemediyse kişisel gelir vergisi raporlarını sunmaya gerek yoktur. Firmaniz için beyannamelerin verilmesi veya muhasebenizi eksiksiz olarak tutmanız gerekiyorsa, 2004 yılından beri yerli ve yabancı firmalarla çalışan "RosCo" şirketiyle iletişime geçmekten çekinmeyin. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİKLERİ VE ŞUBELERİ İLE İLGİLİ BİLGİLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI. NE? NEREDE? NE ZAMAN?"

 
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)