Hİzmetler

YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİKLERİ VE ŞUBELERİ İLE İLGİLİ BİLGİLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI. NE? NEREDE? NE ZAMAN?

Dinamik bir şekilde gelişen herhangi bir şirkette değişikliklerin oluşması kaçınılmazdır. Belki bugüne kadar bu konu üzerinde hiç durmamışsınız, ama yabancı şirket temsilciliğinin (şubesinin) Rusya pazarında yasal bir şekilde faaliyet göstermesi için yeni bilgilerin devlet siciline zamanında kaydettirilmesi gerekmektedir. Onun için bu işlemin ne zaman ve nasıl gerçekleştirildiği konusunu aşağıda ele alacağız.

UNUTMAYIN! Sizin için tasarruf ettiğimiz zaman içinde hizmetlerimizin
bedelini ödemek için gereken çok daha fazla parayı kazanabilirsiniz.

NE?

Rusya’da yürürlükte olan mevzuat, bir çok durumda yabancı şirket temsilcilikleri
(şubeleri) ile ilgili belgelerde değişikliklerin yapılmasını gerektirmektedir.

Bunlar, hem ana şirkette yapılan değişiklikleri hem de temsicilik (şube) içinde yapılan değişiklikleri kapsamaktadır:

Yabancı tüzel kişi ile ilgili
bilgilerin değişmesi;
Temsilcilik (şube)
müdürünün değişmesi;
Tescil olunan ülkede banka
bilgilerinin değişmesi;
RF sınırları içinde ekonomik
faaliyetlerinin türleri ile
ilgili bilgilerin değişmesi;
Temsilcilik (şube)
isminin değişmesi;
Temsilcilikte (şubede) çalışan
yabancı uyruklu vatandaşların
sayısının değişmesi.
Temsilcilik (şube)
adresinin değişmesi;

NEREDE?

Yabancı şirket temsilcilikleri (şubeleri) ile ilgili bilgilerin değişmesi süreci
Federal Vergi Servisi’nde başlar. Burada akreditasyonlu temsilciliklerin ve şubelerin devlet siciline
ilgili değişiklikler girilir.



Bundan sonra Sosyal Sigorta Fonuna, Emeklilik Fonuna, Devlet İstatistik
Kurumlarına başvurulur.



Her devlet organında süreci tamamladıktan sonra yabancı şirket temsilciliği
(şubesi) ile ilgili bilgilerin değiştirildiğine dair bir belge elinize verilir..

NE ZAMAN?

Belgeler, ilgili değişikliğinin yapıldığı andan itibaren
15 takvim günü içerisinde yetkili vergi organına sunulmalıdır.

Daha sonra, belgelerin sunulduğu andan itibaren 10 iş günü içerisinde vergi organı tarafından sicilde ilgili kayıtlar değiştirilir.

NEDEN “ROSCO”?

Yabancı şirket temsilcilikleri ve şubeleri ile ilgili bilgilerin değiştirilmesi süreci oldukça
karmaşıktır. Bu süreçte bürokratik sürüncemelerle ve başka engellerle kolayca karşılaşabilirsiniz.



Fakat, bu konu için “RosCo”ya başvurduğunuzda tecrübeli uzmanlarımızın devlet organı tarafından
belgelerin reddedilmesi veya başka herhangi bir sorun gibi en zor durumda bile çıkış yolu bulabileceklerinden emin olabilirsiniz.

Buna ek olarak, uzmanlarımızın tecrübesi ve profesyonelliği sayesinde şirketiniz ile ilgili
bir kaç değişikliği aynı anda yapılabilecektir. Gerekli olan tüm belgeler zamanında ve düzgün bir şekilde hazırlanacaktır.



Bu arada, zaman konusuna gelince. Önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlanacaktır. Her devlet organına
belirli belgelerin noter tasdikli kopyalarından oluşan bir dosyanın sunulması gerekmektedir. Bunları notere
gitmek için zamanınızı harcamadan direk bizde yaptırabilirsiniz.

Bunun dışında, “RosCo” uzmanları belgelerin hazır olup olmadığını bütün devlet organlarında sürekli
takip ederler, bu da vakit kaybını önleyecektir.



Belirtilenler dışında, hukuksal konuları hallettikten sonra temsilciliğinizin veya şubenizin muhasebe
kayıtlarının tutulması için de“RosCo”nun profilli uzmanlarını görevlendirebilirsiniz.

Böylece, tecrübeli muhasebecı aramanıza gerek kalmaz ve verilen hizmetlerin kalitesinden emin olabilirsiniz.

BU KONUDA ROSCO’YA BAŞVURDUĞUNUZDA NELERİ
ELDE ETMİŞ OLUYORSUNUZ

Değişikliklerin yapılması için gerekli
olan tüm belgelerin hazırlanması
Yeni istatistik kodlarının
alınması (gerektiğinde)
İlgili bütçe dışı fonlara şubeniz veya
temsilciliğiniz ile ilgili değişiklikler
hakkında bilgi verildiğinden emin
olabilirsiniz – ileride raporların sunulması
ile ilgili hiç bir problem çıkmaz.
Rusya’nın Federal Vergi Servisi’ne belge
teslim edildiğinde veya teslim alındığında
zamanınızı tasarruf edersiniz – bütün işi
uzmanımız noter tasdikli vekaletname ile yapar
En fazla 18 iş günü
içerisinde konu ile ilgili bütün işlemlerin tamamlanması
Birim – Yabancı Şube Akreditasyonu
Birim – Yabancı Şube Akreditasyonu
Rusya Federasyonun'da temsil edilen birçok yabancı kuruluş, ülkenin farklı bölgelerindeki etki alanlarını genişletebilmektedirler, genellikle bu amaçlar için Rus şirketleri ayrı bölümler oluşturur ancak yabancılar bu konuda bazı zorluklar yaşamaktadırlar. Bu vergi dairesi yabancı şirketlerin ayrı bölümlerini kaydederken ortaya çıkmaktadır. Önemli! Maliye Bakanlığı'nın emriyle, hem Rus hem de yabancı tüzel kişilerin kaydı için koşullar, yasal statüleri ve pratik kullanımları aynıdır fakat işin tamamlanmasından sonra gereksiz hale gelmelerinden dolayı şubenin akreditasyonun bir takım dezavantajları vardır. Bu dezavantajlar nelerdir? 1. Yabancı tüzel kişiliklerin ayrı bölümlerinin kurulması için ayrı ayrı akreditasyon gereklidir, bu gerekli belgelerin tekrar gönderilmesinden sonra tüzel kişilik veri doğrulamasını geçtikten sonra olur. 2. Yeni oluşturulan her bir şubenin akreditasyon prosedürü için her defasında bir devlet harcı ücreti ödemesi gerekmektedir ve Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukca maliyetlidir. 3. Kurallara göre, akreditasyon süresi şirket veya temsilcilik ile ilgili tüm bilgiler kayıtlara geçildiğinden 25 ila 30 iş günü sürebilmektedir bu Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukça uzun bir süredir. Bu konuda 2018 yılında Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı 293n sayılı yeni bir emir çıkararak vergi muhasebesinde bazı değişiklikler yapmıştır. 1. Yabancı şirketlerin akredite edilmemiş ayrı bölümlerinin iş yapmalarına izin verilmemektedir. 2. Akredite olmayan ayrı birimler aracılığıyla faaliyet gösteren yabancı bir kuruluş,vergi numarası tayin belgesi vermeme hakkına sahiptir, aynı hak, bir şirket Rusya'da bir banka hesabı açtığında da görülür. 3. Bir vergi dairesine kayıt olmak için, yabancı bir kuruluş, başvuru formu, faaliyet belgesi, vergi numarası gibi resmi belgeler sunmalıdır, vergi numarası faaliyet belgesinde belirtiliyor ise ayrı olarak sağlamak gerekli değildir. 4. Yabancı bir şirketin biriminin kapanması halinde vergi dairesi kayıtlarından çıkarılır, akredite bir şube aracılığıyla çalışması durumunda, yeniden yapılanma halinde akreditasyonun sona erdirilmesine ilişkin belgeler vergi dairesine sunulmalıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Yabancı Şube Temsilciliklerin Akreditasyonu
Rusya'da kendi şube yada temsilciliklerini açan birçok yabancı şirket gerekli belgeleri kendileri hazırlamakta ve bu nedenle sıklıkla red almaktadırlar, aslında bu konuda birçok nüans vardır ve bu tür hem zaman ve hemde maddi kayıplardan kaçınmak için, sadece Federal Vergi Servisinin şube ve temsilciliklerin akreditasyonuna ilişkin gerekliliklerini değil, aynı zamanda belge hazırlama genel ilkelerini de dikkate almak gerekir. Başvuru için gerekli evraklar; 1. Orijinal veya Kopya Başvuru Evrakları 2. Akreditasyon Belgeleri Nereden Alınır 3. Başvuru Süresi 4. Başvurunun Değerlendirilmesi 5. Başvuru Evraklarının Legalize Edilmesi 6. Başvuru Belgelerin Tercüme Edilmesi 7. Akreditasyon Başvurusu Farklı ülkelerin benzer belgelerinde önemli ölçüde farklılılar olabileceği için, yabancı temsilciliklerin akreditasyon süreci oldukça karmaşık ve zaman alıcıdır, gerekli belgelerin taleplere uygun bir şekilde konunun uzmanları tarafından hazırlanması ve gerekli özenin gosterilmesi başarılı akreditasyonun anahtarıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Yurtdışı Teşvik Destekleri
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı yurtdışında iş yapan yada yapmaya niyetli firmalara iş seyahati, fuar katılım masraflarına desteğin yanı sıra yurtdışında birimi olan firmalarada bir cok konuda destekte bulunmaktadır, bunlar; 1. Mağaza, ofis, depo, showroom kira desteği 2. Reklam tanıtım desteği 3. Marka tescil desteği Dünyanın herhangi bir yerinde kiralanan ofis, mağaza, showroom, depo veya reyonunun kira giderlerinin önemli bir kısmı en fazla 25 birim için, her bir ülke başına 4 yıl boyunca bakanlık tarafından karşılanmaktadır. Mesela 5 mağazası olan bir üretici firma olduğunuzu ve her mağazanın yıllık kira bedeli 100.000 ABD doları olduğunu varsayalim, 1 yıl içerisinde toplam ödeyeceğiniz 500 000 ABD doları nin 250 000 lik kısmi bakanlık tarafından karşılanacaktır. Diğer detaylar: Uretici firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 50 si ve yıllık 120 000 ABD dolarına kadar - Ofis\depo\showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 50 si ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar Ticari Firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar - Ofis-depo-showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 75 000 ABD dolarına kadar destek almaktadırlar. Önemli! - Uretici yada ticari firmalar birimlerini hedef veya öncelikli ülkelerden birinde açar ise, destek oranı üretici firmalar için %60, ticari firmalar için ise %50 olmaktadir. - Hem firmanın merkezi 4. 5. ve 6. teşvik bölgesindeyse, hem de hedef veya öncelikli ülkelerde birim açılmış ise; destek oranı üretici firmalar için %70, ticari firmalar için %60 olmaktadir. Tanıtım ve marka tescil destekleri ile ilgili bilinmesi gerekenler; Yurtdışında iş yapan firmaların reklam – tanıtım giderlerinin firmanın yurtdışı kira desteğinden faydalanan bir birimi yoksa ise % 60'ını ve yıllık 250.000 ABD dolarına kadar, kira desteğinden faydalanan bir birim varsa ise oran yine %60 fakat yıllık 150.000 ABD dolarına kadar ki kısmı karşilanmaktadır. Önemli! - Firmaniz reklam – tanıtımını hedef veya öncelikli ülkelerden birinde yapar ise, destek oranı %70 olmaktadır. - Hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. teşvik bölgesinde ve hem de hedef veya öncelikli ülkelerde reklam – tanıtım yapılıyor ise destek oranı %80 olmaktadır. Bu destekte yine 4 yıl süresince ve istenilen sayıda ülkede yapılacak olan katalog bastırma, sosyal medya, dergi, gazete, televizyon reklamları ve pop-up mağazacılık harcamaları içindir. Yurtdışında iş yapan firmaların marka tescil giderlerinin ise % 50 si ve 50.000 ABD Dolarına kadar ki kısmı bakanlıkça karşılanmaktadır. Marka tescili öncelikli ülkelerden birinde yapılıyor yada firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesindeyse %60, hatta hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesinde hem de hedef veya öncelikli ülkelerde yapılıyor ise destek oranı %70 olmaktadir. Içinde Rusyanin da bulunduğu hedef veya öncelikli ülkeler ile teşvik bölgeleri listelerini Ticaret Bakanlığının websitesinden detaylı olarak bulabilirsiniz. Önemli! - Satışı yada pazarlaması yapılan ürünün Türkiye’de üretiliyor olması ve ilgili birim açıldıktan sonra 6 ay içinde üyesi olunan ihracatçı birliğine başvurulması gerekmektedir ve yurt dışındaki birimin bir yabancı ortağının olması halinde destek ortaklık oranında yapılmaktadır mesela bir yabancı firma ile %50 ortak olarak açılan bir mağaza için normalde 100.000 ABD doları destek alacakken, firmanın yarısı yabancılara ait olacağı için 50.000 ABD doları destek alınacaktır. Teşvik desteği asağıdaki adımlardan oluşmaktadır. - Kira şözleşmesinin imzalanması - Ilgili ödemenin yapılması - Ilgili ülkedeki ticaret müşavirliğine sözleşme ve ödeme belgelerinin verilmesi - Müşavirliğin gerekli incelemeleri yapması - Müşavirlikçe onaylanan belgelerin alınması - Bu belgelerle üyesi olunan ihracatçılar birliğine başvurulması - Ödemenin alınması Rosco Consulting teşvik başvuruları konusunda da Rusya ayağında sizlere gerekli tüm desteği sağlamaktadır, müşavirlikçe talep edilen evrakların hazırlanması, ilgili talep formlarının doldurulması, gerekli evrakların düzenlenmesi, başvuruların yapılması, yerinizin müşavirlikçe incelenmesinin organize edilmesi, evrakların müşavirliğe onaylatılması ve alınması işlemlerinizi yapıyoruz. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "YABANCI ŞİRKET TEMSİLCİLİKLERİ VE ŞUBELERİ İLE İLGİLİ BİLGİLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI. NE? NEREDE? NE ZAMAN?"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)