HAKKIMIZDA LİSANSLAR MÜŞTERİLERİMİZ HAKKIMIZDA HABERLER İLETİŞİM

Akreditasyon hizmetleri

Ülkenin dışında bir iş açmak, her şirketin çalışmalarında önemli bir adımdır ve bu sürecin tam anlamıyla ev sahibi ülke yasalarının normlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekir. Bir işi kapatmak için de aynı şey geçerli: tüm hukuksal incelikleri ve nüansları hesaba katmaksızın prosedürü sonuna kadar takip etmeme ve daha sonra sıkıntılarla karşılaşma riski büyüktür.

Moskova’da yabancı şirket temsilcilik bürosunun tescili gibi kapsamlı bir işlemi tek başınıza yapmaya karar verdiğinizde, ihlallerin veya hataların bedeli kritik olabilir. 'RosCo' şirketi, müşterilerini sadece bu risklerden değil, aynı zamanda kendi zaman ve kaynaklarınızı bürokratik bir rutine harcama ihtiyacından kurtaracak.

Şube ve temsilcilik bürolarını açmaya karar veren yabancı firmalar, öncellikle akreditasyon yolunda başvurulması gereken devlet organlarının sayısından kaynaklanan oldukça büyük sıkıntılarla karşılaşmaktadır. Aynı şey yabancı şirket temsilciliğinin tasfiyesi durumunda da geçerlidir. Uzmanlarımız, kontrol eden organlarla etkileşim özelliklerini anlamanıza yardımcı olacakları gibi işlemin ön aşamalarında sorularınıza cevap vererek süreci nasıl optimize edebileceğiniz konusunda tavsiye verecekler.

«RosСo» i̇le i̇şbi̇rli̇ği̇: geni̇ş hi̇zmet yelpazesi̇

Şirketinizin türüne bağlı olarak, gerekli belgeleri toplamanıza ve Rusya Bankası'na, Ticaret ve Sanayi Odası'na, Adalet Bakanlığı'nın kayıt makamlarına ve benzeri kurumlara sunmanıza yardımcı oluruz. Hizmetlerimiz; vergi akreditasyonu, Tüzüğün hazırlanmasında yardım, yeniden akreditasyona (süresiz akreditasyon elde etme) destek gibi işlemleri kapsamaktadır. Ayrıca, 'RosCo', muhasebe raporlarınızı bütün gereken makamlara sunma görevini de üstlenebilir (bunun her üç ayda bir yapılması lazım).

Moskova'da yabancı bir şirketin temsilcilik bürosunun kaydettirilmesini gerektiren hizmetler için şirketimize başvurabilirsiniz.

Moskova'da yabancı bir şirketin temsilcilik bürosunun tescil ettirilmesi gibi hizmetlerimizden yararlanmak üzere şirketimize başvurduğunuzda, bu hizmetlerin bedeli aşağıdakileri kapsamaktadır:

  • Çalışanlarınıza vize ve diğer konularda destek.
  • Mühür imalatı.
  • Banka hesaplarının açılması (gerektiğinde).
  • Gerekli olan her türlü belgelerle ilgili danışmanlık servisi (tüzük, ticari sicil örnekleri, vergi mükellefiyet statüsünün doğrulanması, Ticaret ve Sanayi Odası’nda akreditasyon için gereli olan başka belgeler).
  • Gerekli olan başvuruların ve yazıların mevzuatla öngörülen formlara göre düzenlenmesi.

Yabancı şirket şubesinin tescili durumunda, yönetici imzalarının noterde tasdik ettirilmesi ve belgelerin Rusça’ya tercüme ettirilmesi gerekecektir.

Uzmanlarımız, her başvuruyu ayrı ayrı inceleyerek işlemi başından sonuna kadar takip edecekleri sayesinde müşterimiz zaman ve enerjiyi boşuna harcamadan çalışmaya başlayabilecektir.

AKREDİTASYONDA DESTEK

Uzmanlarımız, geniş kapsamlı pratik tecrübelere sahip oldukları sayesinde bir çok müşterimize işlemi başarılı bir şekilde sonuçlandırmaya yardımcı olmuştur. Akreditasyon konusunda bütün yenilikler konusunda bilgi sahibiyiz ve her zaman tavsiye vermeye hazırız.

«RosСo» umanları yardımıyla müşterilerimiz aşağıdakileri kolayca yapabilecekler:

Toplayip legali̇ze edebi̇lecekler İşlemi tamamlamak için gerekli olan her türlü belgeyi ulusal alanda

Alabi̇leceklerVergi makamlarından izinleri

Bi̇ldi̇ri̇ gönderebi̇leceklerBütçe dışı ve istatistik organlarına

Kurabi̇leceklerBanka ile işbirliği

«RosCo» i̇le i̇şbi̇rli̇ği̇ avantajlari

«RosСo» elemanları müşteri adına vergi dairesinde hareket edecekler – mevzuat uyarınca bunun vekaleten yapılması mümkündür. Temsilcilik ve şube açılması için uygulanan kurallar ve talep edilen belgeler hemen hemen aynıdır.

Her ne olursa olsun, akreditasyon işlemi hiç bir detayı kaçırmayan yetkili uzmanlar tarafından yapılacaktır.

A «RosCo» ile işbirliği avantajları arasında aşağıdakiler de sıralanabilir:

  • -

    Akredi̇tasyonun sonuçlandirma hizliliği

  • -

    Esnek fi̇yat poli̇ti̇kasi

  • -

    Veri̇mli̇ ve etki̇li̇ bi̇r i̇şbi̇rli̇ği̇ kurulmasi üzeri̇nde çalişmalarin organi̇ze edi̇lmesi̇

  • -

    Vergi̇ organlari i̇le çalişmalarin beceri̇kli̇ bi̇r şeki̇lde yürütülmesi̇ ve i̇şlemleri̇n gerçekten nasil yapildiği konusunda bi̇lgi̇ sahi̇bi̇ olunmasi

Ayrıca müşterimiz adına vergi dairesi tarafından talep edilen harçların ödemesini de yaparız.

Bizimle çalışma, sonucun garantisidir ve belirlenen hedeflere hızla ulaşılması için bir fırsattır.

Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu, her şeyden önce, Rusya Federasyonun da bir mukim ile mukim olmayan arasında döviz işlemleri yapılırken açılmakta idi fakat 03/01/2018 tarihinden sonra bu sistemin degistirilmesi ve 03/01/2018 tarihinden önce açılan döviz işlem pasaportlarının banka tarafından döviz kontrol dosyasında saklanması kararlaştırılmıştır. Döviz işlem pasaportu yerine ihracat sözleşmelerinin kayıt edilmesiMerkez bankasının 181-I sayılı talimat, işlem pasaportu düzenlemek yerine, yabancı ekonomik sözleşmelerin bankalarca muhasebeleştirilmesini sağlar yani, bankaların sözleşmeyi kendilerinin kaydettirmesi gerekecektir. Banka, ihracat veya ithalat sözleşmesini bir iş günü içinde sözlesmeye özel bir numara ile kaydetmelidir. Ancak, tüm sözleşmelerin kaydedilmesi gerekmez, kayıt zorunluluğu, kredi sözleşmelerinin yanı sıra ihracat ve ithalat sözleşmeleri için geçerlidir ve aşağıdakileri sağlar: -ürun ithalatı veya ihracatı -ürun satışı ve satın alınması -taşınır veya taşınmaz malların kiralanması, leasingi -hizmetlerin sağlanması, işin yerine getirilmesi, bilgi aktarımı ve fikri faaliyetin sonuçları, bunlara ilişkin münhasır haklar. Sözleşme türlerine ek olarak fiyat limitini de göz önunde bulundurmak gerekir, bir ithalat sözleşmesi veya bir kredi sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 3 milyon ruble ve üzeri ise, bir ihracat sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 6 milyon ruble ve üzeri ise kayıt altına alınmalıdır. Sözleşmeler ve kredi anlaşmalarındaki ruble değeri, anlaşma tarihinde veya son değişiklik tarihinde belirlenir. Sözleşmeleri kaydetmek için hangi belgelere ihtiyaç vardır? Bir ihracat, ithalat veya kredi sözleşmesini kaydettirmek için, ilgili bankaya şu evraklar sunulmalıdır: -ihracat sözleşmesi -ihracat sözleşmesi hakkında genel bilgiler -sözleşme taslak olarak sunulmuşsa, ihracat sözleşmesinin kendisinin belirlenen tarihten itibaren en geç 15 iş günü içerisinde yerleşik -ihracatçı tarafından bankaya ibraz edilmelidir.Bu belirtilen sartlarin tamami ayni zamanda ithalat sözleşmesi içinde gecerlidir.Sözleşmelerin kaydının ihlali için para cezalarıSözleşmelerin banlara kaydının ihlal edilmesi hallerinde su para cezalari ön görulmektedir. - bireysel girişimciler ve şirketler için - 40 bin ila 50 bin ruble arasi- şirket yetkilisi için - 4 bin ila 5 bin ruble.Tekrarlanan bir ihlal olmasi halinde daha ağır bir şekilde cezalandırılır. Girişimciler ve şirketler için tekrarlanan para cezası 120 bin ila 150 bin ruble ve bir şirket yetkilisi için - 12 bin ila 15 bin ruble şeklindedir.Konu ile alakali sorularinizi bize yazmayi ve kanalimiza abone olmayi unutmayin. Dikkatli olun, RosCo ile olun!
Nakit işlemleri üzerindeki kontroller sıkılaşıyor
Önceki videolarımızda detaylı olarak bilgisini verdiğimiz gelir vergisi oranlarının artırılması bireyler üzerindeki vergi yükünün ağırlaştırılmasına ek olarak 1 milyon ruble üzerindeki mevduatlar üzerinden gelir vergisi getirilmesi 2021'de nakit kontrollerini de sıkılaştırıldı. Aslında nakit üzerinde tam kontrol, ne vatandaşlar ne de şirketler için sürpriz olmadı zira Kara Para Aklamayı Önleme ile ilgili 13 Temmuz 2020 tarihli 208-FZ sayılı Federal Yasada yapılan değişiklikler kısa bir süre önce kabul edilmişti, değişikliklerin özü, şüphe uyandıran ve beyan edilmemiş gelir üzerinden vergi kaçakçılığına neden olan para dolaşımı üzerindeki devlet kontrolünün arttırılmasıdır. Zorunlu kontrole neler tabidir? 08/07/2001 tarihli 115-FZ sayılı Federal Yasasının 6. Maddesine göre 10 Ocak 2021'den itibaren, ilk kez, aşağıdaki işlemler için kontrol mekanizması çalışacaktır. - 600 bin ruble ve bu tutarı aşan bir işlem için şirketin hesabından para çekme veya kredilendirme işlemleri; Bu kontrol, daha öncede olduğu gibi şirketin faaliyetlerinin niteliğine bakılmaksızın yürütüleceği belirtilmektedir. Uygulama bir şirketin 600 bin ruble'den fazla nakit çekmesi durumunda, bankaların bu işlemi Rosfinmonitoring'e bildirmek zorunda olduğu anlamına gelir. Bir yasaktan değil kontrol sisteminden bahsettiğimiz unutulmamalıdır. Örneğin, 600 bin ruble üzerinde nakit çekilmesi bir yasaklamaya değil kontrole tabidir. 600 bin ruble'den fazla olmayan bir miktarı farkli günlerde çekerseniz böyle bir kontrole takılmamış olursunuz - Firmaların yada tüzel kişilik olmayan yabancı yapıların banka hesabı açılısında sonraki 3 aylık süre içerisinde firma hesaplarına yapılan para yatırma ve çekme işlemleri. Daha önce, bu tür bir kontrol yalnızca tüzel kişilerle ilgiliydi yabancı ortaklıklar için geçerli değildi.- Bir bireyin kumar oynaması için olan para işlemleri ve kumar sonucu yada piyangodan gelen kazançlarınbir bireye aktarılması veya ödenmesi; - Bir gayrimenkul işleminde nakit ve (veya) gayri nakdi fonlarla işlemler, işlem tutarı 3 milyon ruble veya eşdeğer döviz cinsindeyse veya bu tutarı aşıyorsa; yani 3 milyon ruble üzerindeki herhangi bir gayrimenkul işlemi kontrol sisteminden izlenecektir. Önemli!2021 öncesi Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı tarafından imzalanan 30 Aralık 2020 tarihli 515-FZ sayılı Federal Yasa ile adli, kolluk kuvvetleri, düzenleyici makam ve askeri makamların çalışanlarının ve yakınlarına ait mülklerin gizli tutulmasına izin verilmiştir. Bu, "sıradan" insanların, yetkililerin yolsuzluğuna ilişkin soruşturmalarını görmesini engelleyecektir. Bu kişiler aleyhine bir ceza davası açıldığında bu tür bilgiler açıklanabilecektir. Federal Vergi Servisi sıradan vatandaşların tüm para hareketlerini tam kontrol altına almak istemektedir, mesela, 30 bin ruble resmi geliri olan bir kişi, birkaç milyon ruble değerinde bir evi nasıl alabilmektedir? Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı'nın girişimi desteklenirse, böyle bir kişinin ayrıca gelirinin kaynağını belgesel olarak kanıtlaması gerekecektir.Ayrica 100 bin ruble üzerindeki cep telefonu havaleleri ve nakit çekimleri kontrol edilecek, dolayısıyla, "İkinci petrol halktır"siyasi metaforu bir kez daha doğrulanmis olacak. https://rosco.com.tr/​​​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanları işe alırken nelerden tasarruf edebilirsiniz
Ekonomideki mevcut durum, şirketleri maliyetlerini kısmaya zorlamaktadır, bu gibi durumlarda, insan kaynaklari genellikle optimize edilecek ilk önceliklerden biridir. İstatistiklere göre, bu yıl şirketlerin neredeyse % 60'ı işe alım bütçelerini gözden geçirecek. Bu makalede, işe almanın verimliliğini ve kalitesini korurken işe alma maliyetlerini nasıl azaltabileceğinizi konuşacağız.Harcamalarınızı doğru hesaplayınİlk önemli kural, çalışanları işe alma maliyetini doğru bir şekilde hesaplamaktır. Pratikte çok az insan bunu doğru yapar. Örneğin, bir şirketin personel arama için genel bir bütçesi vardır, maliyetler ayrıntılıdırve hatta cezbedilen bir adayın maliyetide tahmin edilir, ancak hesaba katılmayan nüanslar vardır.Genellikle, bir iş ilanı ve insan kaynakları departmanı maliyetleri dikkate alınır, ancak iletişimin maliyeti, iş yeri ve sürece dahil olan üst yönetim çalışanlarının harcadıkları süreler dikkate alınmaz. Tüm göstergeleri özetlediğimizde, bir işletmenin bağımsız olarak personel seçmesinin pahalı ve verimsiz olduğu ortaya çıkmaktadır, sürece cok daha fazla hakim olduğu için ve tecrubesinden dolayi personel bulma hizmeti veren ajanslarla iletişim kurmak cok daha avantajlıdır.Örneğin, bir firmanin insan kaynakları yöneticisi bir saat içinde 10 adayı arayacakken ve profesyonel ajans personeli 100 arayabilecektir, sonuç olarak, personel bulma hizmeti veren firma ile calışmak çok daha karlı olacaktır.İşe alma sürecini kolaylaştırın Bütçeleme yapılırken genellikle dikkate alınmayan ikinci önemli kriter, aday detaylarıdır, bundan kasıt; mülakata başvuru sahiplerinden kaçının geldigi adadayların kaçının güvenlik kriterlerine uygun ve onerilen isin ne kadarını yapamaya haiz olduklarıdır.Buradaki asli zorluk, başarılı bir görüşme sureci ile başvuru sahibinin işe alınmadan önceki zorunlu prosedürlerden geçmek için çok zaman harcanıyor olmasıdır. Bu nedenle potansiyel çalışanlar finale kalamayabilir veya farklı bir yeri tercih edebilirler, bu süreçleri paralel çalıştırarak bu tür riskleri azaltmakmümkündür. Aynı iş gereksinimlerine ve istihdam aşamalarına sahip iki perakendeci olduğunu varsayalım, mülakat ve ise alma surecini hizli gecen taraf en uygun adayi ise alirken ikinci şirket bir adayı işe alma maliyetini iki katına çıkaracaktir. Bu sekilde bir calisma sistemi bir çalışanı işe almayı pahalı hale getirmektedir. İnternet pazarlamacılığını kullanınÜçüncü ipucu - İnternet pazarlamasını kullanın. Farklı şehirlerde düzenli personel alımı ile iyi planlanmış bir çevrimiçi pazarlama kampanyası etkili olacaktır. Üstelik normal iş sitelerinden daha iyi sonuç verebilecektir.Adayları noktasal olarak seçinDördüncü ipucu standart arama yöntemlerini kullanmaktır. Belirli bir şehirden hedeflenmiş bir çalışan veya personel seçimine ihtiyacınız varsa, iş arama sitelerinde bir iş ilanı yayınlamak veya yerel bir işe alma kurumunun hizmetlerini kullanmak daha kârlıdır. Rusya da genellikle bölgelerde, sosyal ağ gruplarındaki reklamlar iyi işlemektedir, buralara kendi başınıza gönderiler yerleştirebilirsiniz.Bütçenize uyacak araçları kullanınBeşinci ipucu - bütçenizi önceden tahmin edin. Elbette İnternet teknolojileri konuyla ilgilidir. Küçük işletmeler bile organizasyon içindeki süreçlerini dijitalleştirmeye çalışıyor. Ancak her durumda, yararlı olmasa da modern eğilimleri takip etmeye değer. Işe alım için dijital pazarlama araçlarını kullanırken, personel aradiginiz bölgenin nin bu tür formatlara hazır olup olmadığını da göz önünde bulundurmak gerekir.
Si̇pari̇ş hi̇zmeti̇
* - required for filling