Hİzmetler

MUHASEBE KAYITLARININ TUTULMASI

Muhasebe kayıtlarının tutulması için dış kaynaktan yararlanma, bir şirketin muhasebesini kusursuz bir şekilde düzenlemenin ve personel masraflarını azaltmanın ekonomik ve efektif yöntemidir. Şirketin iç ve dış raporlarının doğru bir şekilde düzenlenmesi, vergi kayıtlarının tutulması, karşı taraflarla hesap yapma doğruluğu, bir muhasebecinin veya muhasebeci ekibinin profesyonelliğine bağlıdır. Bunun dışında, bu tür faaliyetler mevzuat düzenlemelerine tabii tutularak kontrol altına alınmıştır. Dolaysıyla, muhasebe kayıtlarının gerektiği gibi tutulması çok önemlidir. Sistematik olarak hatalara yer verilmesi, şirket adına cezaların kesilmesi dahil ciddi sonuçlara yol açabilir. Şirket, belirli bir faaliyette bulunan işletmede muhasebe kayıtlarının tutulması ile ilgili bütün ince noktalarını bilen tecrübeli elemanları bünyesinde çalıştırabiliyorsa iyidir. Daha küçük şirketler ise olumsuz sonuçlara yakalanmamak için ne yapmalı? Bunun cevabı çok basit: “RosCo” Şirketine başvurup muhasebe kayıtlarının tutulması için bir sözleşme yapmalılar.

Dış uzman şirketlerin elemanları sayesinde muhasebe kayıtlarının komple olarak tutulması, çok uygun ve çağdaş bir çözümdür. Bu tür hareketlerden elde edilecek avantajlar bellidir. Muhasebecilik hizmetleri çok yüksek profesyonel düzeyde işletmenin özelliklerine göre verilecek çünkü “RosCo” uzmanları gerekli bilgilere sahip oldukları gibi kadrolu muhasebecinin hiç karşılaşmadığı en zor problemlerin çözülmesi için gerekli tecrübelere de sahiptirler. Muhasebe kayıtlarını komple olarak tutacak elemanımız için ayrıca bir iş yerini hazırlamanız gerekmeyecek, bu eleman ücretli izin vb. talep etmeyecektir.

“ROSCO” ŞİRKETİNİN MUHASEBE KAYITLARININ TUTULMASI İLE İLGİLİ HİZMETLERİ

  • Esnek yaklaşımımız sayesinde, her Müşterimize en optimal hizmet paketini teklif edebiliriz. Moskova’da ve dışında bulunan bir işletmenin, büyüklüğü ve nevi ne olursa olsun, muhasebe kayıtları RosCo uzmanları tarafından tutulabilir. Bütün çalışmalar konforlu bir ortamda gerçekleştirilir, elemanlarımız her zaman ulaşılabilir ve görevlerini zamanında yerine getirirler.
  • İsteklerinize göre, belirli iş kollarının muhasebe kayıtlarını tutabileceğimiz gibi şirketin muhasebe kayıtlarını komple olarak da tutabiliriz.

BAŞLICA UZMANLIK ALANLARIMIZ AŞAĞIDA SIRALANMIŞTIR

Bütün iş kolları için muhasebe kayıtlarının düzenli olarak tutulması
Kadro evraklarının düzenlenmesi
Maaş ücretlerinin hesaplanması
Vergi kayıtlarının tutulması
Faal olmayan bir şirket için boş raporların hazırlanması dahil öngörülen raporların hazırlanması
İlgili dönemler için vergi raporlarının devlet ve vergi organlarına sunulması

“ROSCO” TARAFINDAN MUHASEBE KAYITLARININ TUTULMASININ AVANTAJLARI

Şirketimizle muhasebe kayıtlarının tutulması için bir sözleşme imzaladığınızda,
belki daha önce hiç düşünmediğiniz bir takım avantajlara ulaşmış oluyorsunuz.

Şirketimiz tarafından verilen hizmetlerin bedeli
iyi bir muhasebecinin talep ettiği maaş ücretinden düşüktür
Her bir elemanın belirli bir faaliyet alanında uzman olduğu ve bütün
nüanslarını bilen uzmanlardan oluşan bir ekip size
hizmet verecek
Standart dışı bir durumla karşılaştığınızda
çözüm yollarını
tek başınıza aramak zorunda kalmazsınız
Muhasebe kayıtlarının tutulması ile ilgili hizmetimizden
yararlandığınız zaman bir işyerinin organize edilmesi için herhangi bir masraf üstlenmiyorsunuz
Muhasebeci maaşından herhangi bir vergi ödemezsiniz

(tasarruf %47=%13 Gerçek kişi gelir vergisi + %22 RF Emeklilik Fonu
+ %2,9 Sosyal Sigorta Fonu + %5,1 Federal Zorunlu Sigorta Fonu
+ %%0,2-1,9 Kaza riskinden federal sigorta fonu)
Muhasebe kayıtlarının dışarıdan tutulması
ile ilgili masraflar
gelir vergisinin hesaplanması sırasında dikkate alınır,
bu da %20 daha tasarruf demektir
Yıllık izin ücretini ve hasta listesini
ödemiyorsunuz
Otomatik muhasebe programları için
herhangi bir ücret ödemiyorsunuz
Personel seçimi için
vaktinizi harcamıyorsunuz
  • Muhasebede ve vergilendirmede meydana gelen standart dışı durumlarda, “RosCo” Şirketinin tecrübeli hukukçuları, mali denetçileri ve danışmanları size her zaman yardım edecekler.
  • Sözleşmemizde verilen profesyonel hizmetler için sorumluluğumuz detaylı olarak belirtilmiştir. “RosCo” nun sorumluluğu ise “Zürih” SK Ltd. Şti. tarafından sigortalanmıştır.
  • Biz, faal olmayan şirketler için boş raporların verilmesinden başlayarak Müşterimiz ile kesintisiz olarak irtibatta kalır ve muhasebe kayıtlarının tutulması ile ilgili her türlü hizmeti veririz.

Muhasebeciliğin ince noktalarını öğrenmek için vaktiniz, gerekli bilginiz ve isteğiniz yoksa, “RosCo”
Şirketi şirketinizin muhasebe kayıtlarının kusursuz bir şekilde tutulması için her türlü desteği sağlayacaktır.

NEDEN “ROSCO”?
GENİŞ İŞ TECRÜBELERİ
Muhasebecilerimiz,
büyük bir iş tecrubesine sahipler
ve devamlı olarak
eğitim programlarına katılırlar
HİZMETİN ZAMANINDA VERİLMESİ
“RosCo” muhasebecisinin nazikliği
ve dakikliği iç kontrol servisi
tarafından denetlenir
YENİ TEKNOLOJİLER
İşimizde en çağdaş muhasebe programlarını
ve diğer yeni teknolojileri
kullanıyoruz
İŞİMİZİN KALİTESİ
“RosCo” muhasebecisi tarafından yapılan
işin kalitesi iç denetim servisi tarafından
kontrol edilir
ÜCRETSİZ DANIŞMANLIK SERVİSİ
Müşterilerimiz için
günlük faaliyetleri ile ilgili
ücretsiz danışmanlık servisi verilmektedir
KESİLEN CEZALARIN TAZMİNATI
muhasebecimizin
suçundan dolayı herhangi bir cezanın kesilmesi durumunda,
bu ceza tutarını tarafınıza tazmin ederiz.
Yabancı Şube Temsilciliklerin Akreditasyonu
Yabancı Şube Temsilciliklerin Akreditasyonu
Rusya'da kendi şube yada temsilciliklerini açan birçok yabancı şirket gerekli belgeleri kendileri hazırlamakta ve bu nedenle sıklıkla red almaktadırlar, aslında bu konuda birçok nüans vardır ve bu tür hem zaman ve hemde maddi kayıplardan kaçınmak için, sadece Federal Vergi Servisinin şube ve temsilciliklerin akreditasyonuna ilişkin gerekliliklerini değil, aynı zamanda belge hazırlama genel ilkelerini de dikkate almak gerekir. Başvuru için gerekli evraklar; 1. Orijinal veya Kopya Başvuru Evrakları 2. Akreditasyon Belgeleri Nereden Alınır 3. Başvuru Süresi 4. Başvurunun Değerlendirilmesi 5. Başvuru Evraklarının Legalize Edilmesi 6. Başvuru Belgelerin Tercüme Edilmesi 7. Akreditasyon Başvurusu Farklı ülkelerin benzer belgelerinde önemli ölçüde farklılılar olabileceği için, yabancı temsilciliklerin akreditasyon süreci oldukça karmaşık ve zaman alıcıdır, gerekli belgelerin taleplere uygun bir şekilde konunun uzmanları tarafından hazırlanması ve gerekli özenin gosterilmesi başarılı akreditasyonun anahtarıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Yurtdışı Teşvik Destekleri
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı yurtdışında iş yapan yada yapmaya niyetli firmalara iş seyahati, fuar katılım masraflarına desteğin yanı sıra yurtdışında birimi olan firmalarada bir cok konuda destekte bulunmaktadır, bunlar; 1. Mağaza, ofis, depo, showroom kira desteği 2. Reklam tanıtım desteği 3. Marka tescil desteği Dünyanın herhangi bir yerinde kiralanan ofis, mağaza, showroom, depo veya reyonunun kira giderlerinin önemli bir kısmı en fazla 25 birim için, her bir ülke başına 4 yıl boyunca bakanlık tarafından karşılanmaktadır. Mesela 5 mağazası olan bir üretici firma olduğunuzu ve her mağazanın yıllık kira bedeli 100.000 ABD doları olduğunu varsayalim, 1 yıl içerisinde toplam ödeyeceğiniz 500 000 ABD doları nin 250 000 lik kısmi bakanlık tarafından karşılanacaktır. Diğer detaylar: Uretici firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 50 si ve yıllık 120 000 ABD dolarına kadar - Ofis\depo\showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 50 si ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar Ticari Firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar - Ofis-depo-showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 75 000 ABD dolarına kadar destek almaktadırlar. Önemli! - Uretici yada ticari firmalar birimlerini hedef veya öncelikli ülkelerden birinde açar ise, destek oranı üretici firmalar için %60, ticari firmalar için ise %50 olmaktadir. - Hem firmanın merkezi 4. 5. ve 6. teşvik bölgesindeyse, hem de hedef veya öncelikli ülkelerde birim açılmış ise; destek oranı üretici firmalar için %70, ticari firmalar için %60 olmaktadir. Tanıtım ve marka tescil destekleri ile ilgili bilinmesi gerekenler; Yurtdışında iş yapan firmaların reklam – tanıtım giderlerinin firmanın yurtdışı kira desteğinden faydalanan bir birimi yoksa ise % 60'ını ve yıllık 250.000 ABD dolarına kadar, kira desteğinden faydalanan bir birim varsa ise oran yine %60 fakat yıllık 150.000 ABD dolarına kadar ki kısmı karşilanmaktadır. Önemli! - Firmaniz reklam – tanıtımını hedef veya öncelikli ülkelerden birinde yapar ise, destek oranı %70 olmaktadır. - Hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. teşvik bölgesinde ve hem de hedef veya öncelikli ülkelerde reklam – tanıtım yapılıyor ise destek oranı %80 olmaktadır. Bu destekte yine 4 yıl süresince ve istenilen sayıda ülkede yapılacak olan katalog bastırma, sosyal medya, dergi, gazete, televizyon reklamları ve pop-up mağazacılık harcamaları içindir. Yurtdışında iş yapan firmaların marka tescil giderlerinin ise % 50 si ve 50.000 ABD Dolarına kadar ki kısmı bakanlıkça karşılanmaktadır. Marka tescili öncelikli ülkelerden birinde yapılıyor yada firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesindeyse %60, hatta hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesinde hem de hedef veya öncelikli ülkelerde yapılıyor ise destek oranı %70 olmaktadir. Içinde Rusyanin da bulunduğu hedef veya öncelikli ülkeler ile teşvik bölgeleri listelerini Ticaret Bakanlığının websitesinden detaylı olarak bulabilirsiniz. Önemli! - Satışı yada pazarlaması yapılan ürünün Türkiye’de üretiliyor olması ve ilgili birim açıldıktan sonra 6 ay içinde üyesi olunan ihracatçı birliğine başvurulması gerekmektedir ve yurt dışındaki birimin bir yabancı ortağının olması halinde destek ortaklık oranında yapılmaktadır mesela bir yabancı firma ile %50 ortak olarak açılan bir mağaza için normalde 100.000 ABD doları destek alacakken, firmanın yarısı yabancılara ait olacağı için 50.000 ABD doları destek alınacaktır. Teşvik desteği asağıdaki adımlardan oluşmaktadır. - Kira şözleşmesinin imzalanması - Ilgili ödemenin yapılması - Ilgili ülkedeki ticaret müşavirliğine sözleşme ve ödeme belgelerinin verilmesi - Müşavirliğin gerekli incelemeleri yapması - Müşavirlikçe onaylanan belgelerin alınması - Bu belgelerle üyesi olunan ihracatçılar birliğine başvurulması - Ödemenin alınması Rosco Consulting teşvik başvuruları konusunda da Rusya ayağında sizlere gerekli tüm desteği sağlamaktadır, müşavirlikçe talep edilen evrakların hazırlanması, ilgili talep formlarının doldurulması, gerekli evrakların düzenlenmesi, başvuruların yapılması, yerinizin müşavirlikçe incelenmesinin organize edilmesi, evrakların müşavirliğe onaylatılması ve alınması işlemlerinizi yapıyoruz. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Rusya Federasyonun da yabancı sahipli şirketler KOBİ olarak kabul edilmekte midir?
Rusya Federasyonun da tamamen yabancı sermayeli olan yada yabancı ortağı bulunan şirketler KOBİ yani Küçük ve Orta Büyüklükteki işletmeler grubuna dahil edilmekte midir, koşulları ve bilinmesi gerekenler nelerdir? Tüm dünya da olduğu gibi Rusya da da koronavirüsten dolayı iş hacimlerinin düşmesi yada tamamen durması sebebiyle maaş, vergi, kira gibi giderlerin ödenmesinde ortaya çıkan zorluklardan dolayı devlet desteklerinin can simidi olduğu bu dönemde çok önemli olan bu konuyu tüm detayları ile sizler için işliyoruz. 24 Temmuz 2007 tarihli 209-FZ sayılı Federal Yasa'nın 4. Maddesin de “Rusya Federasyonu'ndaki Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin tanımı yapılmakta, nitelikleri belirtilmektedir ve ofd.nalog.ru isimli Federal Vergi Servisinin resmi web sitesinde vergi makamları tarafından oluşturulan KOBİ'lerin listesini bulmak ve listeye dahil olunup olunmadığı bilgisini almak mümkündür. - Personel sayısi 100 kişiden fazla olmayan ve geliri 800 milyon rublenin altinda olan firmalar küçük ölçekli - Personel sayısi 250 kişiden fazla olmayan ve geliri 2 milyar rublenin altinda olan firmalar ise orta ölçekli işletmeler olarak kabul edilmektedir. Işte yabancı sermayeli ortaği bulunan şirketlerin KOBİ olarak kabul edilmesine ilişkin koşullar. 1 Aralık 2018 tarihli 209-FZ sayılı Kanun'da yapılan değişiklik ile yabancı sermaye payı % 49'u aşan Rus şirketlerinin yabancı ortaklarının: - Bir önceki yılda gelirlerinin 2 milyar ruble'yi aşmaması - Bir önceki yılda çalışan sayısının 250 kişiyi geçmemesi ve - Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen offşore bölgesine kayıtlı olmaması halinde KOBİ statüsünde kabul edilmektedirler , 13 Kasım 2007 tarihli 108n numaralı karar gereği Rus şirketinde yabancı ortak payı % 49'u geçmez ise bu şart aranmamaktadır. KOBİ statüsünde olmak neden önemli, KOBİ lere sağlanan ayrıcalıkların bir kısmı: - Denetlemelerin ertelenmesi - Farkli vergi türlerinin seçilebilmesi - Basitleştirilmiş vergi ve muhasebe kuralları - Basitleştirilmiş vergi beyannameleri - Nakit işlemleri için basitleştirilmiş prosedür - Özelleştirilen devlet ve belediye mülkleri için tercihli ödeme prosedürü Koronavirüs pandemisi sırasında, şirketlerin KOBİ olarak değerlendirilmesinin önemi artmıştır, orneğin firmaların maaş yardımı alabilmesi yada vergi muafıyeti veya erteleme avantajlarından faydalanabilmesi için KOBİ olarak değerlendirilme şartı aranmıştır. Nasil KOBİ li olunur? Yabancı sermaye payı % 49'u aşan Rus şirketlerinin KOBİ grubuna dahil olabilmeleri için az önce belirttiğimiz kriterlere uygun olmanin yanı sıra bu kriterlere uygunluğun yetkilendirilmiş mali denetim firmaları tarafından raporlandırılması ve bu rapor ile gerekli başvuruların yapılması gerekmektedir. Rusya da kurulu sahibi yabancı şahıs olan firmalar için herhangi bir şart aranmayıp belirlenen kriterlere uygun olmaları halinde KOBİ olarak değerlendirilmektedirler. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "MUHASEBE KAYITLARININ TUTULMASI"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)