Hİzmetler

YABANCI TEMSİLCİLİK VE ŞUBELER İÇİN MUHESEBE

Bir yabancı şirketin şubesi veya temsilciliği, faaliyetlerini sürdürmesi sırasında her zaman bir takım zorluklarla karşı karşıya kalır. Rusya’nın hukuk sisteminin, kontrol organları ile işbirliği kurma özelliklerinin çok iyi bilinmesi gerekmektedir.

Bunun dışında, muhasebe kayıtlarının tutulması, raporların sunulması için düzen ve şekil mevzuatta öngörülmüştür. Ve bunun bir takım ince noktaları vardır. Dolaysıyla, Moskova’da faaliyet gösteren yabancı şirketlerin temsilcilikleri ve şubeleri için muhasebe kayıtlarının düzgün bir şekilde tutulması ile ilgili hizmetler çok rağbet görmektedir.

YABANCI ŞUBELERİN VE TEMSİLCİLİKLERİN MUHASEBESİ

Yabancı şirket şubesinin veya temsilciliğinin muhasebe kayıtlarının tutulması, Rusya’da tescilli herhangi bir şirketin muhasebe kayıtlarının tutulması gibi aynı esaslara dayanmaktadır. Fakat buna ek olarak, yabancı dilde ve merkez ofisin bulunduğu ülkenin mevzuatına göre merkez ofis tarafından belirtilen iç raporlamanın düzenlenmesi gerekmektedir.

Ayrıca da problemlerden kaçınmak için dikkate alınması gereken bazı vergilendirme özellikleri de vardır. Bu durumda, yabancı şirket temsilciliğinin ve şubesinin muhasebe kayıtlarının profil uzmanları tarafından tutulması gayet mantıklıdır. Çoğu zaman ise bu hizmet şirketin masraflarını oldukça düşürür.

ROSCO TARAFINDAN YABANCI ŞİRKET ŞUBELERİ VE TEMSİLCİLİKLERİ İÇİN MUHASEBE KAYITLARININ TUTULMASI İLE İLGİLİ HİZMETLERİN VERİLMESİ

RosCo, Moskova’da faaliyet gösteren yabancı şirketlere hizmet vermekte geniş tecrübelere sahip olan uzman ekibidir. Şirketimiz, Moskova’daki yabancı şube ve temsilciliklere hizmet verirken her müşteri için optimal çalışma şartları teklif eder.

Bir şubenin veya temsilciliğin muhasebe kayıtlarının profil uzmanları tarafından tutulması neden çoğu zaman daha avantajlı olur?

Her şey çok açıktır: yabancı şirketlerle çalışabilmek için Rusya mevzuatı yanısıra ilgili şirketin merkez ofisinin bulunduğu ülkenin mevzuatını bilmek ve müşteri ile iletişim kurabilmek ve detaylı bilgileri operatif ve anlaşılır bir şekilde müşteriye iletebilmek için yabancı dili yüksek seviyede bilmek lazım. Her muhasebeci bu tür becerilere sahip olamaz, böyle bir muhasebeciyi bulmak çok zor ve ücreti de oldukça yüksektir. Yabancı şube ve temsilcilikler için komple muhasebecilik hizmetlerinin ücreti daha düşük olup şube ve temsilciliklerin ihtiyacı olduğu hizmetlerden daha az masrafla yararlanmalarını sağlar.


RosCo aşağıdaki hizmetleri sunar:

Maaş ücretlerinin hesaplanması, gelir ve gider kayıtlarının yapılması, merkez ofisi için dahil muhasebe raporlarının hazırlanması dahil olmak üzere bir şubenin veya temsilciliğin muhasebe kayıtlarının tam olarak tutulması.

Kadro evraklarının hazırlanması ve tutulması.

Vergi raporlarının hazırlanması ve sunulması, bütçe dışı fonlar için raporların hazırlanması ve sunulması.

İngilizce, Türkçe ve Çince dahil olmak üzere bir çok dil bilen uzmanlar ekibi.

Yabancı şube ve temsilciliklere RosCo tarafından verilen muhasebecilik hizmetlerinin ücreti, verilen hizmetlerin miktarına ve içeriğine bağlıdır.

Biz, müşteri için konforlu koşulları teklif ederek hizmetlerimizi komple olarak verebildiğimiz gibi bir kereye mahsus gerekli olan hizmeti de verebiliriz.

Teklifimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için RosCo uzmanlarına telefonla veya web sayfamızdaki online-danışman yardımıyla ulaşabilirsiniz.

NEDEN “ROSCO”?
GENİŞ İŞ TECRÜBELERİ
Muhasebecilerimiz,
büyük bir iş tecrubesine sahipler
ve devamlı olarak
eğitim programlarına katılırlar
HİZMETİN ZAMANINDA VERİLMESİ
“RosCo” muhasebecisinin nazikliği
ve dakikliği iç kontrol servisi
tarafından denetlenir
YENİ TEKNOLOJİLER
İşimizde en çağdaş muhasebe programlarını
ve diğer yeni teknolojileri
kullanıyoruz
İŞİMİZİN KALİTESİ
“RosCo” muhasebecisi tarafından yapılan
işin kalitesi iç denetim servisi tarafından
kontrol edilir
ÜCRETSİZ DANIŞMANLIK SERVİSİ
Müşterilerimiz için
günlük faaliyetleri ile ilgili
ücretsiz danışmanlık servisi verilmektedir
KESİLEN CEZALARIN TAZMİNATI
muhasebecimizin
suçundan dolayı herhangi bir cezanın kesilmesi durumunda,
bu ceza tutarını tarafınıza tazmin ederiz.
Nakit işlemleri üzerindeki kontroller sıkılaşıyo
Nakit işlemleri üzerindeki kontroller sıkılaşıyo
Önceki videolarımızda detaylı olarak bilgisini verdiğimiz gelir vergisi oranlarının artırılması bireyler üzerindeki vergi yükünün ağırlaştırılmasına ek olarak 1 milyon ruble üzerindeki mevduatlar üzerinden gelir vergisi getirilmesi 2021'de nakit kontrollerini de sıkılaştırıldı. Aslında nakit üzerinde tam kontrol, ne vatandaşlar ne de şirketler için sürpriz olmadı zira Kara Para Aklamayı Önleme ile ilgili 13 Temmuz 2020 tarihli 208-FZ sayılı Federal Yasada yapılan değişiklikler kısa bir süre önce kabul edilmişti, değişikliklerin özü, şüphe uyandıran ve beyan edilmemiş gelir üzerinden vergi kaçakçılığına neden olan para dolaşımı üzerindeki devlet kontrolünün arttırılmasıdır. Zorunlu kontrole neler tabidir? 08/07/2001 tarihli 115-FZ sayılı Federal Yasasının 6. Maddesine göre 10 Ocak 2021'den itibaren, ilk kez, aşağıdaki işlemler için kontrol mekanizması çalışacaktır. - 600 bin ruble ve bu tutarı aşan bir işlem için şirketin hesabından para çekme veya kredilendirme işlemleri; Bu kontrol, daha öncede olduğu gibi şirketin faaliyetlerinin niteliğine bakılmaksızın yürütüleceği belirtilmektedir. Uygulama bir şirketin 600 bin ruble'den fazla nakit çekmesi durumunda, bankaların bu işlemi Rosfinmonitoring'e bildirmek zorunda olduğu anlamına gelir. Bir yasaktan değil kontrol sisteminden bahsettiğimiz unutulmamalıdır. Örneğin, 600 bin ruble üzerinde nakit çekilmesi bir yasaklamaya değil kontrole tabidir. 600 bin ruble'den fazla olmayan bir miktarı farkli günlerde çekerseniz böyle bir kontrole takılmamış olursunuz - Firmaların yada tüzel kişilik olmayan yabancı yapıların banka hesabı açılısında sonraki 3 aylık süre içerisinde firma hesaplarına yapılan para yatırma ve çekme işlemleri. Daha önce, bu tür bir kontrol yalnızca tüzel kişilerle ilgiliydi yabancı ortaklıklar için geçerli değildi.- Bir bireyin kumar oynaması için olan para işlemleri ve kumar sonucu yada piyangodan gelen kazançlarınbir bireye aktarılması veya ödenmesi; - Bir gayrimenkul işleminde nakit ve (veya) gayri nakdi fonlarla işlemler, işlem tutarı 3 milyon ruble veya eşdeğer döviz cinsindeyse veya bu tutarı aşıyorsa; yani 3 milyon ruble üzerindeki herhangi bir gayrimenkul işlemi kontrol sisteminden izlenecektir. Önemli!2021 öncesi Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı tarafından imzalanan 30 Aralık 2020 tarihli 515-FZ sayılı Federal Yasa ile adli, kolluk kuvvetleri, düzenleyici makam ve askeri makamların çalışanlarının ve yakınlarına ait mülklerin gizli tutulmasına izin verilmiştir. Bu, "sıradan" insanların, yetkililerin yolsuzluğuna ilişkin soruşturmalarını görmesini engelleyecektir. Bu kişiler aleyhine bir ceza davası açıldığında bu tür bilgiler açıklanabilecektir. Federal Vergi Servisi sıradan vatandaşların tüm para hareketlerini tam kontrol altına almak istemektedir, mesela, 30 bin ruble resmi geliri olan bir kişi, birkaç milyon ruble değerinde bir evi nasıl alabilmektedir? Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı'nın girişimi desteklenirse, böyle bir kişinin ayrıca gelirinin kaynağını belgesel olarak kanıtlaması gerekecektir.Ayrica 100 bin ruble üzerindeki cep telefonu havaleleri ve nakit çekimleri kontrol edilecek, dolayısıyla, "İkinci petrol halktır"siyasi metaforu bir kez daha doğrulanmis olacak. https://rosco.com.tr/​​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Banka hesaplarının bloke edilmesi ile ilgili yeni kurallar
Bireysel girişimиciler ve şirketler banka hesaplarının bloke edilmesi ile ilgili yapılması planlanan yeni kuralları beklemektedir, değişiklikler 1 Temmuz 2021'de devreye girecek ve bu tarihten çok önce acıklanacağından işadamlarının bunlara hazırlanmaları için zamanları olacak. Vergi dairesine rapor göndermek için son başvuru tarihlerini ihlal eden tuzel kişilklere ait hesapların bloke edilmesine yönelik yeni prosedür, 09.11.2020 tarihli 368-FZ sayılı Federal Kanun tarafından onaylandı. Vergi makamları hangi durumlarda tuzel kişilklere ait bir hesabını bloke edebilir? Vergi dairesi, şirketin banka hesabını şu nedenlerle bloke etme hakkına sahiptir. - Rusya Federasyonu Vergi Kanunu'nun 76. maddesinin 2. Fıkrası gereği vergi, ceza ve para cezası ödeme şartları yerine getirilmemesi hallerinde banka hesabı ödenmemiş borçlar tutarında bloke edilir. - Personellerin gelir vergileri ile ilgili beyanname veya hesaplamaların, yasal son başvuru tarihinin sona ermesinden sonraki 10 gün içinde sunulmaması halinde bloke edilir fakat bu durumda bloke miktarına ilişkin herhangi bir kısıtlama yoktur. - Talepler yada bildirimler ile ilgili elektronik makbuzlarin vergi dairesine gönderilmemesi durumlarinda ise banka hesaplarına ve elektronik para transferlerine ilişkin işlemlerin durdurulması kararı, vergi makamları tarafından elektronik dekontun devri için vreilen son tarihin dolduğu andan itibaren 10 iş günü içinde verilebilmektedir. Banka hesaplarının bloke edilmesi ile ilgili yeni kurallar nelerdir? Şirketlerin ve bireysel girişimcilerin vergi ve katkı paylarının ödenmemesi nedeniyle banka hesaplarını bloke etmeden önce, vergi makamları şirketlere vergi ödemesi için bir talep ve tahsilat kararı gönderirler. Yani vergi mükellefi, vergi dairesinin hesabını bloke edeceğini önceden bilir ama pratikte , şirketler ve bireysel bir girişimciler, banka tarafından hesaplari bloke edildikten sonra vergi dairesinden yollanan belgeleri alırlar. Şirketin ve bireysel girişimcinin vergi raporlarının ibraz edilmemesi nedeniyle hesabın bloke olması durumunda ise vergi makamları herhangi bir karar göndermemektedir. Dahası, Rusya Federasyonu Federal Vergi Dairesine göre, "bu tarz durumlarda banka hesaplarının bloke edileceğine ilişkin ön bilgi verme önerisin, vergi disiplininin genel olarak zayıflamasına katkıda bulunacağı" ve ilgili vergi yükümlülüklerini yerine getirmeden banka hesaplarındaki fonları karşı taraflara transfer etmeleri için ek bir fırsat sağlayacaktır. Bu nedenle, vergi makamları, borcu tahsil etme haklarının, vergi mükelleflerini bilgilendirme gerçeğine bağlı olmaması gerektiğine inanılmakta idi, fakat şimdi durum tersine döndü. 1 Temmuz 2021'den itibaren, vergi makamları, geç gönderilen raporlar için gelecekte hesapların bloke edilmesi konusunda şirketi veya bireysel girişimciyi bilgilendirecekler. Maliye Bakanına göre, böyle bir kural, vergi mükelleflerinin kasıtsız ihlalleri nedeniyle hesapların beklenmedik şekilde bloke edilmesinin önlenmesini mümkün kılacaktır. Vergi makamları, hesapları bloke etme kararından en geç 14 iş günü önce şirketi ve bireysel girişimciyi bilgilendirmeleri gerekmektedir. Yeni normun pratikte nasıl çalışacağı bilinmemektedir. Sonuçta, vergi makamlarının yaklaşan hesapların bloke edilmesine ilişkin bildirim göndermeme konusunda hiçbir sorumluluğu yoktur. Kesinlikle olumlu olan bir diğer değişiklik, vergi dairesine raporların sunulmasındaki gecikme süresinin uzatılmasıyla ilgilidir, bu nedenle de hesaplar bloke edilebilir. Önemli! Artık vergi dairesine rapor göndermedeki 10 iş günü olan gecikme suresi 20 iş günü veya daha fazla olursa, şirketin ve bireysel girişimcilerin hesapları bloke edilecek, böylece, hesabın bloke edilebileceği raporların teslim edilmemesi için son tarih iki katına çıkarıldı ve bu da şirketlere ve bireysel girişimcilere "unutulmuş" raporları vergi dairesine sunmaları için ek süre tanımaktadır. https://rosco.com.tr/​​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanları işe alırken nelerden tasarruf edebilirsiniz?
Ekonomideki mevcut durum, şirketleri maliyetlerini kısmaya zorlamaktadır, bu gibi durumlarda, insan kaynaklari genellikle optimize edilecek ilk önceliklerden biridir. İstatistiklere göre, bu yıl şirketlerin neredeyse % 60'ı işe alım bütçelerini gözden geçirecek. Bu makalede, işe almanın verimliliğini ve kalitesini korurken işe alma maliyetlerini nasıl azaltabileceğinizi konuşacağız. Harcamalarınızı doğru hesaplayın İlk önemli kural, çalışanları işe alma maliyetini doğru bir şekilde hesaplamaktır. Pratikte çok az insan bunu doğru yapar. Örneğin, bir şirketin personel arama için genel bir bütçesi vardır, maliyetler ayrıntılıdır ve hatta cezbedilen bir adayın maliyetide tahmin edilir, ancak hesaba katılmayan nüanslar vardır. Genellikle, bir iş ilanı ve insan kaynakları departmanı maliyetleri dikkate alınır, ancak iletişimin maliyeti, iş yeri ve sürece dahil olan üst yönetim çalışanlarının harcadıkları süreler dikkate alınmaz. Tüm göstergeleri özetlediğimizde, bir işletmenin bağımsız olarak personel seçmesinin pahalı ve verimsiz olduğu ortaya çıkmaktadır, sürece cok daha fazla hakim olduğu için ve tecrubesinden dolayi personel bulma hizmeti veren ajanslarla iletişim kurmak cok daha avantajlıdır. Örneğin, bir firmanin insan kaynakları yöneticisi bir saat içinde 10 adayı arayacakken ve profesyonel ajans personeli 100 arayabilecektir, sonuç olarak, personel bulma hizmeti veren firma ile calışmak çok daha karlı olacaktır. İşe alma sürecini kolaylaştırın Bütçeleme yapılırken genellikle dikkate alınmayan ikinci önemli kriter, aday detaylarıdır, bundan kasıt; mülakata başvuru sahiplerinden kaçının geldigi adadayların kaçının güvenlik kriterlerine uygun ve onerilen isin ne kadarını yapamaya haiz olduklarıdır. Buradaki asli zorluk, başarılı bir görüşme sureci ile başvuru sahibinin işe alınmadan önceki zorunlu prosedürlerden geçmek için çok zaman harcanıyor olmasıdır. Bu nedenle potansiyel çalışanlar finale kalamayabilir veya farklı bir yeri tercih edebilirler, bu süreçleri paralel çalıştırarak bu tür riskleri azaltmak mümkündür. Aynı iş gereksinimlerine ve istihdam aşamalarına sahip iki perakendeci olduğunu varsayalım, mülakat ve ise alma surecini hizli gecen taraf en uygun adayi ise alirken ikinci şirket bir adayı işe alma maliyetini iki katına çıkaracaktir. Bu sekilde bir calisma sistemi bir çalışanı işe almayı pahalı hale getirmektedir. İnternet pazarlamacılığını kullanın Üçüncü ipucu - İnternet pazarlamasını kullanın. Farklı şehirlerde düzenli personel alımı ile iyi planlanmış bir çevrimiçi pazarlama kampanyası etkili olacaktır. Üstelik normal iş sitelerinden daha iyi sonuç verebilecektir. Adayları noktasal olarak seçin Dördüncü ipucu standart arama yöntemlerini kullanmaktır. Belirli bir şehirden hedeflenmiş bir çalışan veya personel seçimine ihtiyacınız varsa, iş arama sitelerinde bir iş ilanı yayınlamak veya yerel bir işe alma kurumunun hizmetlerini kullanmak daha kârlıdır. Rusya da genellikle bölgelerde, sosyal ağ gruplarındaki reklamlar iyi işlemektedir, buralara kendi başınıza gönderiler yerleştirebilirsiniz. Bütçenize uyacak araçları kullanın Beşinci ipucu - bütçenizi önceden tahmin edin. Elbette İnternet teknolojileri konuyla ilgilidir. Küçük işletmeler bile organizasyon içindeki süreçlerini dijitalleştirmeye çalışıyor. Ancak her durumda, yararlı olmasa da modern eğilimleri takip etmeye değer. Işe alım için dijital pazarlama araçlarını kullanırken, personel aradiginiz bölgenin nin bu tür formatlara hazır olup olmadığını da göz önünde bulundurmak gerekir. https://rosco.com.tr/​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "YABANCI TEMSİLCİLİK VE ŞUBELER İÇİN MUHESEBE"

 
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)