HAKKIMIZDA LİSANSLAR MÜŞTERİLERİMİZ HAKKIMIZDA HABERLER İLETİŞİM

Muhasebenin yeniden yapılandırılması

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, şirketteki evrak işlerinin sistemleştirilmesi, kar kaybının oluşmasının önlenmesi, konrol organları tarafından herhangi bir ceza kesilmesinin önlenmesi için muhasebe kayıtlarının düzenlenmesine yönelik işlemlerin tümüdür.

Her şirket ve girişimci muhasebe kayıtlarının kusursuz yani kesintisiz, tam ve etraflı olduğunu söyleyemez. Bununla birlikte, Rf mevzuatı uyarınca, muhasebe bir işletmenin faaliyetlerini devamlı olarak kaydetmeli, vergi organları ise vergi mükellefleri tarafından sunulan bilgilere karşı çok talepkar davranırlar. Bilgi eksikliği ve uygunsuzluğu için cezalar kesilir, cezaların ödenmesi için ise kontrol organları şirketin banka hesaplarını bloke edebilir. Muhasebe ve vergi kayıtlarının düzgün olmaması, cezai sorumluluğa bile yol açabilir. Örneğin, üç yıl boyunca ödenmeyen büyük miktarlı bir ceza için öngörülen cezai sorumluluk. Bazen problemler şirketin yeniden yapılandırılması, satılması, yeni bir faaliyet alanına girmesi gibi en uygunsuz anda ortaya çıkar. Olumsuz sonuçların oluşmasını önlemek için şirketin muhasebe kayıtlarının düzgün bir şekilde tutulmasına özen gösterilmelidir. Problem çıktıysa da muhasebe kayıtlarının eksiksiz bir şekilde yeniden düzenlenmesi organize edilmelidir.

Muhasebe kayitlarinin yeni̇den düzenlenmesi̇ i̇çi̇n ki̇m görevlendi̇ri̇lebi̇li̇r?

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, çok iyi organize edilen bir işletmede bile gerekli olabilir. Dikkatsizlik veya sorumlu görevlilerin olmaması (hastalanması, çocuk bakımı iznine ayrılması vb.), sürekli personel değişmesi, birincil kaynaklara dayanarak karşı taraflardan gelen bilgilerin kayda alınmaması gibi sebepler problemlere yol açabilir.

Bazen bilgileri zamanında iletmeyen tedarikçilerin ihmalleri muhasebe kayıtlarında hatalara yol açabilir. Hata oluşmasının bir başka sebebi, norm ve kurallarının, vergi hesaplama düzeninin, kar oranının yanlış yorumlanmasıdır. Bunlar sistematik ve kalıcı ihlallere yol açabilir. Bu durumda, şirket içi elemanların gücü ile düzenin yeniden kurulması mümkün olmayabilir. İhtisas şirketlerin uzmanlarının hizmetlerinden yararlanan iş sahipleri operatif ve vasıflı desteğinden yararlanmış olur ve önemli iç bölümlerinin çalışmasını düzenler.

RosCo: muhasebe kayitlarinin yeni̇den düzenlenmesi̇nde profesyonel bi̇r destek

  • «RosCo» Danışmanlık Şirketi, muhasebe kayıtlarının tutulması ile ilgili her türlü hizmeti vermektedir. Tecrübeli elemanlarımız, ihlalleri ve eksiklikleri çok hızlı bir şekilde tespit ederek ödenmesi gereken vergi miktarlarını revize ederler, bütün birincil kayıtları normlara uygun bir şekilde düzenlerler ve diğer işlemleri yaparlar.
  • Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, komple olarak yapılabildiği gibi kısmen de yapılabilir, hem kağıt üzerindeki bilgileri hem de elektronik kayıtları kapsayabilir.
  • Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, çok emek gerektiren bir işlem olup, uzmanların dikkatli ve vasıflı olmasını gerektirir.
  • Bütün bu işler şirketimiz tarafından maksimum düzeyde operatif bir şekilde müşterimize ait olduğu bilgilerin gizliliği korunarak gerçekleştirilir.
  • Hizmetlerimizin ücreti, muhasebe kayıtlarının mevcut durumuna ve ulaşılması gereken hedeflere bağlıdır.
  • Faaliyet türüne ve karmaşıklığına bakılmaksızın, işverenimizin kaliteli ve eksiksiz çalışmasını organize etmesi için yardımcı oluruz.

RosCo elemanları, muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesini aşağıdaki düzene göre gerçekleştirirler:

  • evrakların tam olmasının kontrolü ve ön değerlendirilmesi yapılır, elektronik veritabanları (varsa) analize edilir, problemlerin ciddiyeti ve yapılacak işin hacmi tespit edilir
  • muhasebe kayıtlarının durumu etraflı olarak değerlendirilir, yapılacak işler detaylandırılır, işverenle sorumluluk paylaştırılır, hedefler belirlenir
  • gerekli belgeler toplanır, düzenlenir veya yeniden düzenlenir: partnerlerle hesaplaşma durumunun mutabakatı yapılır, banka ekstreleri alınır, elektronik veritabanları oluşturulur
  • muhasebe ve vergi kayıtları düzeltilir
  • vergi, ceza, eksik ödenen vergilerle ilgili miktarlar onaylatılır, muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi sonucu sunulması gerekli olan beyannameler ve düzeltme raporları düzenlenir.
  • yeni ve tam raporlar düzenlenir, düzeltilen bilgiler ilgili makamlara sunulur
  • cezalar ve geciktirme cezaları ödenir
  • işverene sonuçların kaydedilmesi ile tamamlanan işlere dair rapor sunulur

Muhasebe kayitlarinin yeni̇den düzenlenmesi̇ hi̇zmeti̇nde özel yaklaşim

Her RosCo müşterisine karşı özel bir yaklaşım uygulanır ve hizmetlerin ücretleri detaylı olarak belirtilir.

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesinin ücreti, belirli bir durumun ön analizinden sonra yapılan kesin analiz sonuçlarına bağlı olarak hesaplanır.

Ücret aşağıdakilere bağlıdır:

  • Yapılacak işin hacmine ve işlerin genel olarak “haraplığına” bağlı olarak yeni bir sistemin “sıfırdan” oluşturulma veya işin ufak bir kısmının (kasa, borçlular vb.) düzeltilme ihtiyacı.
  • Fatura, tutanak, irsaliye ve diğer birincil evrakların yeniden düzenlenme ihtiyacı.
  • Düzeltilecek yıl sayısı.
  • İşlem yapılacak operasyon ve ödeme sayısı; bu sayı banka ekstrelerine göre tespit edilebilir.
  • Sunulacak düzeltme raporlarının sayısı; üç aylık, yıllık raporlar, kadro kayıtlarını yeniden düzenleme ihtiyacı.
  • Düzeltilen evrakların sunulacağı makam sayısı ve diğer faktörler.

İşverenlerin muhasebecilik hizmetleri için yaptığı masraflar, sağlanan desteğin tam olması sayesinde tazmin edilir. «RosСo» elemanları, kontrol makamları ile iletişim kuracaklar, işveren adına bütün gereken cezaları ödeyecekler, işveren adına fonlarda ve vergi organlarında hareket edecekler. Ayrıca, şirketimiz muhasebe kayıtlarını düzettikten sonra şirketin muhasebesini tutmaya devam edebilir. Bu durumda, işverenlere bütün süreçlerin kesintisiz olarak devam ettirileceği, muhasebe kayıtlarının da zamanında ve düzgün bir şekilde yapılacağı garanti edilir.

RosCo aşağıdaki işlemlerin yürütülmesini üstlenecektir:

  • Yeniden düzenlenen kayıtlara göre brincil evrakların ve genel kayıtların düzenlenmesi;
  • Tüzel kişinin raporlarının denetim organlarına eksiksiz olarak sunulması;
  • Muhasebe kayıtlarındaki ihlallerden ve devamsızlığından ve diğer sebeplerden dolayı yapılan vergi denetimi sırasında müşteri için desteğin saplanması.

RosCo desteği ile kadrolu muhasebe servisi tecrübeli uzmanların profesyonel hizmetlerinden yararlanmış olur. Gerekli olduğu durumlarda, işveren şirketindeki bütün çalışma süreçlerini üstlenebiliriz. Ayrıca, yeni bir faaliyet türüne geçilmesi sırasında veya şirketin uzun süreden beri gayrifaal döneminden sonra faaliyete başlamasında, veya muhasebe kayıtlarının tam olarak tutulmamasında muhasebecilik hizmetlerimizi sunarız. Şirketimiz, gerekli olan her türlü danışmanlığı sağlar ve öngörülmeyen olayların ortaya çıkması durumunda, derhal müdahale ederiz.

RosCo uzmanları, sorularınıza profesyonelce ve en ince ayrısına kadar cevap vermeye ve zor durumlardan çıkışın bulunması için optimal çözüm yollarını teklif etmeye hazırlar.

Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu yerine sözleşmelerinin kayıt edilmesi
Döviz işlem pasaportu, her şeyden önce, Rusya Federasyonun da bir mukim ile mukim olmayan arasında döviz işlemleri yapılırken açılmakta idi fakat 03/01/2018 tarihinden sonra bu sistemin degistirilmesi ve 03/01/2018 tarihinden önce açılan döviz işlem pasaportlarının banka tarafından döviz kontrol dosyasında saklanması kararlaştırılmıştır. Döviz işlem pasaportu yerine ihracat sözleşmelerinin kayıt edilmesiMerkez bankasının 181-I sayılı talimat, işlem pasaportu düzenlemek yerine, yabancı ekonomik sözleşmelerin bankalarca muhasebeleştirilmesini sağlar yani, bankaların sözleşmeyi kendilerinin kaydettirmesi gerekecektir. Banka, ihracat veya ithalat sözleşmesini bir iş günü içinde sözlesmeye özel bir numara ile kaydetmelidir. Ancak, tüm sözleşmelerin kaydedilmesi gerekmez, kayıt zorunluluğu, kredi sözleşmelerinin yanı sıra ihracat ve ithalat sözleşmeleri için geçerlidir ve aşağıdakileri sağlar: -ürun ithalatı veya ihracatı -ürun satışı ve satın alınması -taşınır veya taşınmaz malların kiralanması, leasingi -hizmetlerin sağlanması, işin yerine getirilmesi, bilgi aktarımı ve fikri faaliyetin sonuçları, bunlara ilişkin münhasır haklar. Sözleşme türlerine ek olarak fiyat limitini de göz önunde bulundurmak gerekir, bir ithalat sözleşmesi veya bir kredi sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 3 milyon ruble ve üzeri ise, bir ihracat sözleşmesinden bahsediyorsak, kapsamındaki yükümlülüklerin miktarı 6 milyon ruble ve üzeri ise kayıt altına alınmalıdır. Sözleşmeler ve kredi anlaşmalarındaki ruble değeri, anlaşma tarihinde veya son değişiklik tarihinde belirlenir. Sözleşmeleri kaydetmek için hangi belgelere ihtiyaç vardır? Bir ihracat, ithalat veya kredi sözleşmesini kaydettirmek için, ilgili bankaya şu evraklar sunulmalıdır: -ihracat sözleşmesi -ihracat sözleşmesi hakkında genel bilgiler -sözleşme taslak olarak sunulmuşsa, ihracat sözleşmesinin kendisinin belirlenen tarihten itibaren en geç 15 iş günü içerisinde yerleşik -ihracatçı tarafından bankaya ibraz edilmelidir.Bu belirtilen sartlarin tamami ayni zamanda ithalat sözleşmesi içinde gecerlidir.Sözleşmelerin kaydının ihlali için para cezalarıSözleşmelerin banlara kaydının ihlal edilmesi hallerinde su para cezalari ön görulmektedir. - bireysel girişimciler ve şirketler için - 40 bin ila 50 bin ruble arasi- şirket yetkilisi için - 4 bin ila 5 bin ruble.Tekrarlanan bir ihlal olmasi halinde daha ağır bir şekilde cezalandırılır. Girişimciler ve şirketler için tekrarlanan para cezası 120 bin ila 150 bin ruble ve bir şirket yetkilisi için - 12 bin ila 15 bin ruble şeklindedir.Konu ile alakali sorularinizi bize yazmayi ve kanalimiza abone olmayi unutmayin. Dikkatli olun, RosCo ile olun!
Nakit işlemleri üzerindeki kontroller sıkılaşıyor
Önceki videolarımızda detaylı olarak bilgisini verdiğimiz gelir vergisi oranlarının artırılması bireyler üzerindeki vergi yükünün ağırlaştırılmasına ek olarak 1 milyon ruble üzerindeki mevduatlar üzerinden gelir vergisi getirilmesi 2021'de nakit kontrollerini de sıkılaştırıldı. Aslında nakit üzerinde tam kontrol, ne vatandaşlar ne de şirketler için sürpriz olmadı zira Kara Para Aklamayı Önleme ile ilgili 13 Temmuz 2020 tarihli 208-FZ sayılı Federal Yasada yapılan değişiklikler kısa bir süre önce kabul edilmişti, değişikliklerin özü, şüphe uyandıran ve beyan edilmemiş gelir üzerinden vergi kaçakçılığına neden olan para dolaşımı üzerindeki devlet kontrolünün arttırılmasıdır. Zorunlu kontrole neler tabidir? 08/07/2001 tarihli 115-FZ sayılı Federal Yasasının 6. Maddesine göre 10 Ocak 2021'den itibaren, ilk kez, aşağıdaki işlemler için kontrol mekanizması çalışacaktır. - 600 bin ruble ve bu tutarı aşan bir işlem için şirketin hesabından para çekme veya kredilendirme işlemleri; Bu kontrol, daha öncede olduğu gibi şirketin faaliyetlerinin niteliğine bakılmaksızın yürütüleceği belirtilmektedir. Uygulama bir şirketin 600 bin ruble'den fazla nakit çekmesi durumunda, bankaların bu işlemi Rosfinmonitoring'e bildirmek zorunda olduğu anlamına gelir. Bir yasaktan değil kontrol sisteminden bahsettiğimiz unutulmamalıdır. Örneğin, 600 bin ruble üzerinde nakit çekilmesi bir yasaklamaya değil kontrole tabidir. 600 bin ruble'den fazla olmayan bir miktarı farkli günlerde çekerseniz böyle bir kontrole takılmamış olursunuz - Firmaların yada tüzel kişilik olmayan yabancı yapıların banka hesabı açılısında sonraki 3 aylık süre içerisinde firma hesaplarına yapılan para yatırma ve çekme işlemleri. Daha önce, bu tür bir kontrol yalnızca tüzel kişilerle ilgiliydi yabancı ortaklıklar için geçerli değildi.- Bir bireyin kumar oynaması için olan para işlemleri ve kumar sonucu yada piyangodan gelen kazançlarınbir bireye aktarılması veya ödenmesi; - Bir gayrimenkul işleminde nakit ve (veya) gayri nakdi fonlarla işlemler, işlem tutarı 3 milyon ruble veya eşdeğer döviz cinsindeyse veya bu tutarı aşıyorsa; yani 3 milyon ruble üzerindeki herhangi bir gayrimenkul işlemi kontrol sisteminden izlenecektir. Önemli!2021 öncesi Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı tarafından imzalanan 30 Aralık 2020 tarihli 515-FZ sayılı Federal Yasa ile adli, kolluk kuvvetleri, düzenleyici makam ve askeri makamların çalışanlarının ve yakınlarına ait mülklerin gizli tutulmasına izin verilmiştir. Bu, "sıradan" insanların, yetkililerin yolsuzluğuna ilişkin soruşturmalarını görmesini engelleyecektir. Bu kişiler aleyhine bir ceza davası açıldığında bu tür bilgiler açıklanabilecektir. Federal Vergi Servisi sıradan vatandaşların tüm para hareketlerini tam kontrol altına almak istemektedir, mesela, 30 bin ruble resmi geliri olan bir kişi, birkaç milyon ruble değerinde bir evi nasıl alabilmektedir? Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı'nın girişimi desteklenirse, böyle bir kişinin ayrıca gelirinin kaynağını belgesel olarak kanıtlaması gerekecektir.Ayrica 100 bin ruble üzerindeki cep telefonu havaleleri ve nakit çekimleri kontrol edilecek, dolayısıyla, "İkinci petrol halktır"siyasi metaforu bir kez daha doğrulanmis olacak. https://rosco.com.tr/​​​​​ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Çalışanları işe alırken nelerden tasarruf edebilirsiniz
Ekonomideki mevcut durum, şirketleri maliyetlerini kısmaya zorlamaktadır, bu gibi durumlarda, insan kaynaklari genellikle optimize edilecek ilk önceliklerden biridir. İstatistiklere göre, bu yıl şirketlerin neredeyse % 60'ı işe alım bütçelerini gözden geçirecek. Bu makalede, işe almanın verimliliğini ve kalitesini korurken işe alma maliyetlerini nasıl azaltabileceğinizi konuşacağız.Harcamalarınızı doğru hesaplayınİlk önemli kural, çalışanları işe alma maliyetini doğru bir şekilde hesaplamaktır. Pratikte çok az insan bunu doğru yapar. Örneğin, bir şirketin personel arama için genel bir bütçesi vardır, maliyetler ayrıntılıdırve hatta cezbedilen bir adayın maliyetide tahmin edilir, ancak hesaba katılmayan nüanslar vardır.Genellikle, bir iş ilanı ve insan kaynakları departmanı maliyetleri dikkate alınır, ancak iletişimin maliyeti, iş yeri ve sürece dahil olan üst yönetim çalışanlarının harcadıkları süreler dikkate alınmaz. Tüm göstergeleri özetlediğimizde, bir işletmenin bağımsız olarak personel seçmesinin pahalı ve verimsiz olduğu ortaya çıkmaktadır, sürece cok daha fazla hakim olduğu için ve tecrubesinden dolayi personel bulma hizmeti veren ajanslarla iletişim kurmak cok daha avantajlıdır.Örneğin, bir firmanin insan kaynakları yöneticisi bir saat içinde 10 adayı arayacakken ve profesyonel ajans personeli 100 arayabilecektir, sonuç olarak, personel bulma hizmeti veren firma ile calışmak çok daha karlı olacaktır.İşe alma sürecini kolaylaştırın Bütçeleme yapılırken genellikle dikkate alınmayan ikinci önemli kriter, aday detaylarıdır, bundan kasıt; mülakata başvuru sahiplerinden kaçının geldigi adadayların kaçının güvenlik kriterlerine uygun ve onerilen isin ne kadarını yapamaya haiz olduklarıdır.Buradaki asli zorluk, başarılı bir görüşme sureci ile başvuru sahibinin işe alınmadan önceki zorunlu prosedürlerden geçmek için çok zaman harcanıyor olmasıdır. Bu nedenle potansiyel çalışanlar finale kalamayabilir veya farklı bir yeri tercih edebilirler, bu süreçleri paralel çalıştırarak bu tür riskleri azaltmakmümkündür. Aynı iş gereksinimlerine ve istihdam aşamalarına sahip iki perakendeci olduğunu varsayalım, mülakat ve ise alma surecini hizli gecen taraf en uygun adayi ise alirken ikinci şirket bir adayı işe alma maliyetini iki katına çıkaracaktir. Bu sekilde bir calisma sistemi bir çalışanı işe almayı pahalı hale getirmektedir. İnternet pazarlamacılığını kullanınÜçüncü ipucu - İnternet pazarlamasını kullanın. Farklı şehirlerde düzenli personel alımı ile iyi planlanmış bir çevrimiçi pazarlama kampanyası etkili olacaktır. Üstelik normal iş sitelerinden daha iyi sonuç verebilecektir.Adayları noktasal olarak seçinDördüncü ipucu standart arama yöntemlerini kullanmaktır. Belirli bir şehirden hedeflenmiş bir çalışan veya personel seçimine ihtiyacınız varsa, iş arama sitelerinde bir iş ilanı yayınlamak veya yerel bir işe alma kurumunun hizmetlerini kullanmak daha kârlıdır. Rusya da genellikle bölgelerde, sosyal ağ gruplarındaki reklamlar iyi işlemektedir, buralara kendi başınıza gönderiler yerleştirebilirsiniz.Bütçenize uyacak araçları kullanınBeşinci ipucu - bütçenizi önceden tahmin edin. Elbette İnternet teknolojileri konuyla ilgilidir. Küçük işletmeler bile organizasyon içindeki süreçlerini dijitalleştirmeye çalışıyor. Ancak her durumda, yararlı olmasa da modern eğilimleri takip etmeye değer. Işe alım için dijital pazarlama araçlarını kullanırken, personel aradiginiz bölgenin nin bu tür formatlara hazır olup olmadığını da göz önünde bulundurmak gerekir.
Si̇pari̇ş hi̇zmeti̇
* - required for filling