Hİzmetler

Muhasebenin yeniden yapılandırılması

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, şirketteki evrak işlerinin sistemleştirilmesi, kar kaybının oluşmasının önlenmesi, konrol organları tarafından herhangi bir ceza kesilmesinin önlenmesi için muhasebe kayıtlarının düzenlenmesine yönelik işlemlerin tümüdür.

Her şirket ve girişimci muhasebe kayıtlarının kusursuz yani kesintisiz, tam ve etraflı olduğunu söyleyemez. Bununla birlikte, Rf mevzuatı uyarınca, muhasebe bir işletmenin faaliyetlerini devamlı olarak kaydetmeli, vergi organları ise vergi mükellefleri tarafından sunulan bilgilere karşı çok talepkar davranırlar. Bilgi eksikliği ve uygunsuzluğu için cezalar kesilir, cezaların ödenmesi için ise kontrol organları şirketin banka hesaplarını bloke edebilir. Muhasebe ve vergi kayıtlarının düzgün olmaması, cezai sorumluluğa bile yol açabilir. Örneğin, üç yıl boyunca ödenmeyen büyük miktarlı bir ceza için öngörülen cezai sorumluluk. Bazen problemler şirketin yeniden yapılandırılması, satılması, yeni bir faaliyet alanına girmesi gibi en uygunsuz anda ortaya çıkar. Olumsuz sonuçların oluşmasını önlemek için şirketin muhasebe kayıtlarının düzgün bir şekilde tutulmasına özen gösterilmelidir. Problem çıktıysa da muhasebe kayıtlarının eksiksiz bir şekilde yeniden düzenlenmesi organize edilmelidir.

MUHASEBE KAYITLARININ YENİDEN DÜZENLENMESİ İÇİN KİM GÖREVLENDİRİLEBİLİR?

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, çok iyi organize edilen bir işletmede bile gerekli olabilir. Dikkatsizlik veya sorumlu görevlilerin olmaması (hastalanması, çocuk bakımı iznine ayrılması vb.), sürekli personel değişmesi, birincil kaynaklara dayanarak karşı taraflardan gelen bilgilerin kayda alınmaması gibi sebepler problemlere yol açabilir.

Bazen bilgileri zamanında iletmeyen tedarikçilerin ihmalleri muhasebe kayıtlarında hatalara yol açabilir. Hata oluşmasının bir başka sebebi, norm ve kurallarının, vergi hesaplama düzeninin, kar oranının yanlış yorumlanmasıdır. Bunlar sistematik ve kalıcı ihlallere yol açabilir. Bu durumda, şirket içi elemanların gücü ile düzenin yeniden kurulması mümkün olmayabilir. İhtisas şirketlerin uzmanlarının hizmetlerinden yararlanan iş sahipleri operatif ve vasıflı desteğinden yararlanmış olur ve önemli iç bölümlerinin çalışmasını düzenler.

“ROSCO”: MUHASEBE KAYITLARININ YENİDEN DÜZENLENMESİNDE PROFESYONEL BİR DESTEK

“RosCo” Danışmanlık Şirketi, muhasebe kayıtlarının tutulması ile ilgili her türlü hizmeti vermektedir.
Tecrübeli elemanlarımız, ihlalleri ve eksiklikleri çok hızlı bir şekilde tespit ederek ödenmesi gereken vergi miktarlarını revize ederler,
bütün birincil kayıtları normlara uygun bir şekilde düzenlerler ve diğer işlemleri yaparlar.

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, komple olarak yapılabildiği gibi kısmen de yapılabilir,
hem kağıt üzerindeki bilgileri hem de elektronik kayıtları kapsayabilir.

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi, çok emek gerektiren bir işlem olup, uzmanların dikkatli ve vasıflı olmasını gerektirir.



Bütün bu işler şirketimiz tarafından maksimum düzeyde operatif bir şekilde müşterimize ait olduğu
bilgilerin gizliliği korunarak gerçekleştirilir.

Hizmetlerimizin ücreti, muhasebe kayıtlarının mevcut durumuna ve ulaşılması gereken hedeflere bağlıdır.

Faaliyet türüne ve karmaşıklığına bakılmaksızın, işverenimizin kaliteli ve eksiksiz çalışmasını organize
etmesi için yardımcı oluruz.

“RosCo” elemanları, muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesini aşağıdaki düzene
göre gerçekleştirirler:

  • evrakların tam olmasının kontrolü ve ön değerlendirilmesi yapılır,
    elektronik veritabanları (varsa) analize edilir, problemlerin ciddiyeti ve yapılacak işin hacmi tespit edilir
  • muhasebe kayıtlarının durumu etraflı olarak değerlendirilir, yapılacak işler detaylandırılır,
    işverenle sorumluluk paylaştırılır, hedefler belirlenir
  • gerekli belgeler toplanır, düzenlenir veya yeniden düzenlenir:
    partnerlerle hesaplaşma durumunun mutabakatı yapılır, banka ekstreleri alınır, elektronik veritabanları oluşturulur
  • muhasebe ve vergi kayıtları düzeltilir
  • vergi, ceza, eksik ödenen vergilerle ilgili miktarlar onaylatılır,
    muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesi sonucu sunulması gerekli olan beyannameler ve düzeltme raporları düzenlenir.
  • yeni ve tam raporlar düzenlenir, düzeltilen bilgiler ilgili makamlara sunulur
  • cezalar ve geciktirme cezaları ödenir
  • işverene sonuçların kaydedilmesi ile tamamlanan işlere dair rapor sunulur

MUHASEBE KAYITLARININ YENİDEN DÜZENLENMESİ
HİZMETİNDE ÖZEL YAKLAŞIM

Her “RosCo” müşterisine karşı özel bir yaklaşım uygulanır ve hizmetlerin ücretleri detaylı olarak belirtilir.


NEDEN “ROSCO”?
GENİŞ İŞ TECRÜBELERİ
Muhasebecilerimiz,
büyük bir iş tecrubesine sahipler
ve devamlı olarak
eğitim programlarına katılırlar
HİZMETİN ZAMANINDA VERİLMESİ
“RosCo” muhasebecisinin nazikliği
ve dakikliği iç kontrol servisi
tarafından denetlenir
YENİ TEKNOLOJİLER
İşimizde en çağdaş muhasebe programlarını
ve diğer yeni teknolojileri
kullanıyoruz
İŞİMİZİN KALİTESİ
“RosCo” muhasebecisi tarafından yapılan
işin kalitesi iç denetim servisi tarafından
kontrol edilir
ÜCRETSİZ DANIŞMANLIK SERVİSİ
Müşterilerimiz için
günlük faaliyetleri ile ilgili
ücretsiz danışmanlık servisi verilmektedir
KESİLEN CEZALARIN TAZMİNATI
muhasebecimizin
suçundan dolayı herhangi bir cezanın kesilmesi durumunda,
bu ceza tutarını tarafınıza tazmin ederiz.

Muhasebe kayıtlarının yeniden düzenlenmesinin ücreti, belirli bir durumun
ön analizinden sonra yapılan kesin analiz sonuçlarına bağlı olarak hesaplanır.
Ücret aşağıdakilere bağlıdır:

Yapılacak işin hacmine ve işlerin genel olarak “haraplığına” bağlı olarak yeni
bir sistemin “sıfırdan” oluşturulma veya işin ufak bir kısmının (kasa, borçlular vb.) düzeltilme ihtiyacı.

Fatura, tutanak, irsaliye ve diğer birincil evrakların yeniden düzenlenme ihtiyacı.

Düzeltilecek yıl sayısı.

İşlem yapılacak operasyon ve ödeme sayısı; bu sayı banka ekstrelerine göre tespit edilebilir.

Sunulacak düzeltme raporlarının sayısı; üç aylık, yıllık raporlar, kadro kayıtlarını
yeniden düzenleme ihtiyacı.

Düzeltilen evrakların sunulacağı makam sayısı ve diğer faktörler.

İşverenlerin muhasebecilik hizmetleri için yaptığı masraflar, sağlanan desteğin tam
olması sayesinde tazmin edilir. “RosCo” elemanları, kontrol makamları ile iletişim kuracaklar, işveren adına
bütün gereken cezaları ödeyecekler, işveren adına fonlarda ve vergi organlarında hareket edecekler. Ayrıca,
şirketimiz muhasebe kayıtlarını düzettikten sonra şirketin muhasebesini tutmaya devam edebilir. Bu durumda,
işverenlere bütün süreçlerin kesintisiz olarak devam ettirileceği, muhasebe kayıtlarının da zamanında ve düzgün
bir şekilde yapılacağı garanti edilir.
“RosCo” aşağıdaki işlemlerin yürütülmesini üstlenecektir:

  • Yeniden düzenlenen kayıtlara göre brincil evrakların ve genel kayıtların düzenlenmesi;
  • Tüzel kişinin raporlarının denetim organlarına eksiksiz olarak sunulması;
  • Muhasebe kayıtlarındaki ihlallerden ve devamsızlığından ve diğer sebeplerden dolayı yapılan vergi denetimi sırasında müşteri için desteğin saplanması.

“RosCo” desteği ile kadrolu muhasebe servisi tecrübeli uzmanların profesyonel hizmetlerinden yararlanmış olur.
Gerekli olduğu durumlarda, işveren şirketindeki bütün çalışma süreçlerini üstlenebiliriz. Ayrıca, yeni bir
faaliyet türüne geçilmesi sırasında veya şirketin uzun süreden beri gayrifaal döneminden sonra faaliyete
başlamasında, veya muhasebe kayıtlarının tam olarak tutulmamasında muhasebecilik hizmetlerimizi sunarız.
Şirketimiz, gerekli olan her türlü danışmanlığı sağlar ve öngörülmeyen olayların ortaya çıkması durumunda,
derhal müdahale ederiz.

“RosCo” uzmanları, sorularınıza profesyonelce ve en ince ayrısına kadar cevap
vermeye ve zor durumlardan çıkışın bulunması için optimal çözüm yollarını teklif etmeye hazırlar.

Bir yabancı Rusya da emekli maaşı alabilir mi?
Bir yabancı Rusya da emekli maaşı alabilir mi?
Rusya Federasyonun da emekli maaşı alma hakkı sadece Rus vatandaşlarına değil, aynı zamanda yabancı ülke vatandaşlarına ve yanı sıra vatansız kişilerede tanınmıstır. Her şeyden önce, yabancıların resmi olarak istihdam edilmiş olmaları ve Rusya'da kalmak için gerekli izinlere sahip olmaları gerekmektedir. Belirtilen şartlara haiz olan yabancılar sigortalı olarak emeklilik fonundan ve devlet desteklerinden faydalanabilmekte, zorunlu emeklilik sigorta sistemine katılarak emekli aylığı alabilmektedirler. Belirtilmiş olan koşullar sadece sürekli oturum izni olan yabancılar icin geçerli olup, geçici oturum iznine sahip yabancılar sadece sigorta poliçesi kapsamında tıbbi bakım alma hakkına sahiptirler, sosyal yardım alma ve emeklilik hakkları bulunmamaktadır. 15.12.2001 tarihli 167-FZ sayılı Federal Kanun'un 22.1. maddesi uyarınca, işverenler, tahakkuk eden maaşın % 22'si tutarında Emeklilik Fonuna odeme yapmaktadırlar, işverenler bir yıl içerisinde en az 6 aylık bir sozleşme imzalamak ve yabancı çalışana sigorta kartı sağlamalıdır, bu durum yüksek nitelikli yabancı çalışanlar icin geçerli değildir. 1 Nisan 2019'dan itibaren emeklilik fonu sigorta karti vermeyip kağıt veya elektronik formda belge düzenlemektedir, daha önce verilen tüm sertifikalar geçerli olmaya devam etmektedir. Yabancilarin emeklilik koşulları emekli aylığının türüne bağlıdır, 15 yıldan fazla bir süredir Rusya Federasyonu'nda kalıcı olarak yaşayan bir yabancı emekli olabilir ancak: - kümülatif dönem ikamet izni almalı - Zorunlu emeklilik sigorta sistemine katılmalıdır. - süre geçici kayıt dönemlerini içermemektedir. Bir yabancının emeklilik maaşı için tüm koşulları yerine getirmesi halinde, ilgili başvuru evrakları ile emeklilik ofisine veya Kamu Hizmet Merkezleri başvurabilmektedir ve başvuru yapıldıktan sonra 10 iş günü içinde bir karar alınmakatadır. Standart belge paketi şunları içerir: - Göçmen Ofisi tescilli oturma izni; - Rusya Federasyonunda çalışılan işyerileri kayıt defteriı - Sigorta kartı - iş sözleşmeleri - kişisel banka hesap bilgileri - diğer belgeler https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Bir yabancı Rusya da emekli maaşı alabilir mi?
Rusya Federasyonun da emekli maaşı alma hakkı sadece Rus vatandaşlarına değil, aynı zamanda yabancı ülke vatandaşlarına ve yanı sıra vatansız kişilerede tanınmıstır. Her şeyden önce, yabancıların resmi olarak istihdam edilmiş olmaları ve Rusya'da kalmak için gerekli izinlere sahip olmaları gerekmektedir. Belirtilen şartlara haiz olan yabancılar sigortalı olarak emeklilik fonundan ve devlet desteklerinden faydalanabilmekte, zorunlu emeklilik sigorta sistemine katılarak emekli aylığı alabilmektedirler. Belirtilmiş olan koşullar sadece sürekli oturum izni olan yabancılar icin geçerli olup, geçici oturum iznine sahip yabancılar sadece sigorta poliçesi kapsamında tıbbi bakım alma hakkına sahiptirler, sosyal yardım alma ve emeklilik hakkları bulunmamaktadır. 15.12.2001 tarihli 167-FZ sayılı Federal Kanun'un 22.1. maddesi uyarınca, işverenler, tahakkuk eden maaşın % 22'si tutarında Emeklilik Fonuna odeme yapmaktadırlar, işverenler bir yıl içerisinde en az 6 aylık bir sozleşme imzalamak ve yabancı çalışana sigorta kartı sağlamalıdır, bu durum yüksek nitelikli yabancı çalışanlar icin geçerli değildir. 1 Nisan 2019'dan itibaren emeklilik fonu sigorta karti vermeyip kağıt veya elektronik formda belge düzenlemektedir, daha önce verilen tüm sertifikalar geçerli olmaya devam etmektedir. Yabancilarin emeklilik koşulları emekli aylığının türüne bağlıdır, 15 yıldan fazla bir süredir Rusya Federasyonu'nda kalıcı olarak yaşayan bir yabancı emekli olabilir ancak: - kümülatif dönem ikamet izni almalı - Zorunlu emeklilik sigorta sistemine katılmalıdır. - süre geçici kayıt dönemlerini içermemektedir. Bir yabancının emeklilik maaşı için tüm koşulları yerine getirmesi halinde, ilgili başvuru evrakları ile emeklilik ofisine veya Kamu Hizmet Merkezleri başvurabilmektedir ve başvuru yapıldıktan sonra 10 iş günü içinde bir karar alınmakatadır. Standart belge paketi şunları içerir: - Göçmen Ofisi tescilli oturma izni; - Rusya Federasyonunda çalışılan işyerileri kayıt defteriı - Sigorta kartı - iş sözleşmeleri - kişisel banka hesap bilgileri - diğer belgeler https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Birim – Yabancı Şube Akreditasyonu
Rusya Federasyonun'da temsil edilen birçok yabancı kuruluş, ülkenin farklı bölgelerindeki etki alanlarını genişletebilmektedirler, genellikle bu amaçlar için Rus şirketleri ayrı bölümler oluşturur ancak yabancılar bu konuda bazı zorluklar yaşamaktadırlar. Bu vergi dairesi yabancı şirketlerin ayrı bölümlerini kaydederken ortaya çıkmaktadır. Önemli! Maliye Bakanlığı'nın emriyle, hem Rus hem de yabancı tüzel kişilerin kaydı için koşullar, yasal statüleri ve pratik kullanımları aynıdır fakat işin tamamlanmasından sonra gereksiz hale gelmelerinden dolayı şubenin akreditasyonun bir takım dezavantajları vardır. Bu dezavantajlar nelerdir? 1. Yabancı tüzel kişiliklerin ayrı bölümlerinin kurulması için ayrı ayrı akreditasyon gereklidir, bu gerekli belgelerin tekrar gönderilmesinden sonra tüzel kişilik veri doğrulamasını geçtikten sonra olur. 2. Yeni oluşturulan her bir şubenin akreditasyon prosedürü için her defasında bir devlet harcı ücreti ödemesi gerekmektedir ve Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukca maliyetlidir. 3. Kurallara göre, akreditasyon süresi şirket veya temsilcilik ile ilgili tüm bilgiler kayıtlara geçildiğinden 25 ila 30 iş günü sürebilmektedir bu Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukça uzun bir süredir. Bu konuda 2018 yılında Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı 293n sayılı yeni bir emir çıkararak vergi muhasebesinde bazı değişiklikler yapmıştır. 1. Yabancı şirketlerin akredite edilmemiş ayrı bölümlerinin iş yapmalarına izin verilmemektedir. 2. Akredite olmayan ayrı birimler aracılığıyla faaliyet gösteren yabancı bir kuruluş,vergi numarası tayin belgesi vermeme hakkına sahiptir, aynı hak, bir şirket Rusya'da bir banka hesabı açtığında da görülür. 3. Bir vergi dairesine kayıt olmak için, yabancı bir kuruluş, başvuru formu, faaliyet belgesi, vergi numarası gibi resmi belgeler sunmalıdır, vergi numarası faaliyet belgesinde belirtiliyor ise ayrı olarak sağlamak gerekli değildir. 4. Yabancı bir şirketin biriminin kapanması halinde vergi dairesi kayıtlarından çıkarılır, akredite bir şube aracılığıyla çalışması durumunda, yeniden yapılanma halinde akreditasyonun sona erdirilmesine ilişkin belgeler vergi dairesine sunulmalıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "Muhasebenin yeniden yapılandırılması"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)