Hİzmetler

SIFIR BEYANNAME

Ekonomik birimlerinin çoğu için faaliyetleri ile ilgili raporların sunulması zorunludur.

Sunulması gereken boş raporlarının paketi, vergi makamlarına, emeklilik fonuna ve diğer temel fonlarına sunulacak belirli rapor formlarından oluşmaktadır. Herhangi bir ticari operasyonlarının şirket tarafından gerçekleştirilip gerçekleştirilmemesine bakılmaksızın, bilanço formunun, gelir tablolarının (rapor dönemini takip eden dönemin 30 Mart’ına kadar ve her üç ayda bir) sunulması gerekmektedir. Basitlestirilmis vergi sisteminde çalışan şirketler ise bu usule göre beyannamelerini sunmak zorundalar.

Gerekli belgelerin zamanında hazırlanmaması, yükümlülüklerin yerine getirilmesinden kaçınılması halinde ise; cezalar, idari yaptırımlar vb. yaptırımların kontrol organları tarafından uygulanmasına neden olabilir. Bazı formlar da tamamen boş olarak sunulmamalıdır (örneğin, bir Limited Şirketinin tüzük sermayesi ile ilgili bilgiler). Bilgilerin hata ile sunulması şirket için kritik olabilir. RosCo’nun uzmanları, boş raporlarının zamanında ve eksiksiz bir şekilde hazırlanması, uygulanan hukuki ve başka mevzuat şartlarının ihlal edilmemesi için yardım edecekler. Işverenler bizimle çalışırken evraklarının tam ve operatif bir şekilde hazırlandığından emin olabilirler.

BOŞ RAPORLARIN SUNULUŞ ŞEKLİ

Boş raporların nasıl sunulacağı konusunda düzenleme getiren sürecin bazı özellikleri vardır.

Sadece bir kaç ödeme ile ilgili bilgileri içeren basit usule göre beyannamelerin düzenlenmesi,
ancak vergiler için geçerlidir. Fonlar için bilgiler ise ayrıca sunulacaktır.

Limited Şirketi en azından yılın birinci çeyreğinde faal olduysa, bu şirket için gelir
vergisinin hesaplanması gerekmektedir.

Gelir vergisi yılın başından itibaren biriktirilir, dolaysıyla bütün değerler,
şirketin faal olmadığı döneme ait beyannamelerde belirtilir. Aynı durum amortisman, motorlu taşıma araçları
ve basit usule göre vergilendirme için bile geçerlidir. Araziler ve diğer ayrıntılar da dikkate alınmalıdır.

Limited Şirketleri aşağıdaki formları sunar:

Basitleştirilmiş vergilendirme sistemi çerçevesinde:
Gelir/gider muhasebe defterlerini beyanı (en geç 31 Mart’a kadar)
Genel vergilendirme sistemine göre sunulan
boş raporlar
her üç aylık ve yıllık beyannamelerden oluşur.

Bunun dışında, Limited Şirketler personelleri ile ilgili raporlarını de sunar.
Raporlar arasında emeklilik fonuna, federal sigorta fonuna sunulacak evraklar, personel sayısına dair
bilgiler yer almaktadır.

Süreler ayrı olarak belirlenir — basitleştirilmiş vergi sistemine göre boş raporlar için bir sonraki ayın
20/25’ine kadar (kağıt üzerinde ve elektronik olarak) ve rapor dönemini takip eden ikinci ayın
15/20’sine kadar.

Gerçek kişi gelir vergisi raporu sunulmayabilir, onun yerine sadece bilgi notu yazılı olarak sunulur.

Raporların boş olarak sunulması çoğu zaman vergi azaltma girişimi olarak yorumlanır.
Onun için kontrol organları bu tür raporları incelerken çok dikkatli davranırlar. Boş olarak sunulan
raporların içeriği çok titiz bir şekilde incelenir, ihlaller ise mutlaka cezalandırılır.

“RosCo” Şirketini görevlendirerek, işveren işin sürecine minimum düzeyde müdahale eder,
bununla birlikte işin kalitesi garanti altına alınır.

Uzmanlarımız şirketler ve bireysel girişimciler için raporların başarılı bir şekilde sunulması ile ilgili geniş tecrübelere sahipler.

Boş formları doldurmanıza yardım ederiz, danışmanlık servisini veririz ve
sürecin özellikleri hakkında bilgi veririz. Profesyonel ve uyumlu çalışma
sayesinde uzmanlarımız işvereni gereksiz uğraşlardan kurtarırlar.

GEREKEN EVRAKLAR

Öncellikle, size gerekli evrak paketini hazırlamanız için yardımcı oluruz.
Vergi makamlarına raporların sunulması için aşağıdakiler gereklidir:

  • Temel belgeler — Tüzel Kişilerin Birleştirilmiş Devlet Sicili Kaydı (EGRÜL) özet bilgi, müdürün
    ve baş muhasebecinin kimlikleri ve vergi numaraları, şirketin OGRN/İNN belgeleri, ve fonlarda
    kaydının yapıldığına dair belgeler;

  • beyannameler — Bireysel girişimci için basit usule göre bir beyanname (ayrıca 3-NDFL formları de
    gereklidir), vergilendirmeye tabi olan birimler için (arazi, taşıma araçları), vergiler için
    (gelir, KDV, basit/genel vergilendirme usulü);

  • Kadrolu elemanlar için bilgi formu;

  • Standart muhasebe raporları ve şirket basitleştirilmiş vergilendirme sisteminde ise,
    gelir/gider defteri.

Bunun dışında, uzmanlarımız fonlara sunulacak boş raporları hazırlarlar.

BOŞ RAPORLARIN ZAMANINDA SUNULMAMASI DURUMUNDA OLASI SONUÇLAR

“RosCo” desteği, profesyonelliğin yanısıra desteğin zamanında verilmesi demektir.
Bizimle çalışan bir şirket aşağıdaki kuralların ihlalinden doğan sonuçlardan kurtulabilir:

BANKA HESAPLARININ BLOKE EDİLMESİ
Müfettişlik raporları almazsa (şirketin faaliyet hacmine bakılmaksızın),
bankaya ve “cezalı” şirkete bildiri mektubunu göndererek banka hesabını bloke eder.
CEZA KESİLMESİ
Banka hesabının açılması için (emeklilik fonuna dahil) 1000 Ruble
tutarında bir ceza artı ihlalinden sorumlu olan her görevli için 300 ile 500 Ruble arasında bir
ceza ödenmesi gerekiyor.
GENEL MÜDÜRÜN MÜFETTİŞLİĞİ VE BANKAYI ZİYARET ETME ZORUNLULUĞU
Banka hesabının bloke edilmesinden sonra vergi organları açıklamasını
almak üzere şirketin müdürünü davet eder. Ayrıca şirket müdürü bankaya gitmek ve hoş olmayan görüşmeleri
yapmak zorunda kalacaktır.

Banka hesabının bloke edilmesinden dolayı kar kaybına uğramamak için raporların zamanında sunulmasını
takip etmek gerekiyor.

Biz, rapor verme sürelerini takip ederek problemlerin oluşmasına izin vermeyeceğiz.

  • “Boş rapor sunulması” hizmetinin ücretine evrakların komple olarak hazırlanması, çıktısının
    alınması ve sunulması dahildir.
  • İsteğinize bağlı olarak, boş raporlarının sunulması gereken süreler hakkında sizlere hatırlatma
    yaparız ve gerekli belgeleri önceden hazırlarız.
  • Boş raporların sunulması için en güvenli yollara başvururuz: şirketin tanıdığı kuryeler veya
    elektronik araçlar.
YAPMANIZ GEREKENLER

Bizi telefonla aramak
veya bize yazı göndermek

Şirketinizle ilgili bilgileri
bize iletmek
(EGRÜL belgesinin kopyası)

Boş rapor hazırlama hizmetinin
verilmesi için
ödeme yapmak

Hazırlanan belgeleri
imzalamak ve mühürlemek

BOŞ OLARAK SUNULAN RAPORLARLA İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR

Birim – Yabancı Şube Akreditasyonu
Birim – Yabancı Şube Akreditasyonu
Rusya Federasyonun'da temsil edilen birçok yabancı kuruluş, ülkenin farklı bölgelerindeki etki alanlarını genişletebilmektedirler, genellikle bu amaçlar için Rus şirketleri ayrı bölümler oluşturur ancak yabancılar bu konuda bazı zorluklar yaşamaktadırlar. Bu vergi dairesi yabancı şirketlerin ayrı bölümlerini kaydederken ortaya çıkmaktadır. Önemli! Maliye Bakanlığı'nın emriyle, hem Rus hem de yabancı tüzel kişilerin kaydı için koşullar, yasal statüleri ve pratik kullanımları aynıdır fakat işin tamamlanmasından sonra gereksiz hale gelmelerinden dolayı şubenin akreditasyonun bir takım dezavantajları vardır. Bu dezavantajlar nelerdir? 1. Yabancı tüzel kişiliklerin ayrı bölümlerinin kurulması için ayrı ayrı akreditasyon gereklidir, bu gerekli belgelerin tekrar gönderilmesinden sonra tüzel kişilik veri doğrulamasını geçtikten sonra olur. 2. Yeni oluşturulan her bir şubenin akreditasyon prosedürü için her defasında bir devlet harcı ücreti ödemesi gerekmektedir ve Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukca maliyetlidir. 3. Kurallara göre, akreditasyon süresi şirket veya temsilcilik ile ilgili tüm bilgiler kayıtlara geçildiğinden 25 ila 30 iş günü sürebilmektedir bu Rus şirketlerinin oluşturdukları ayrı bölümler ile kıyaslandığında oldukça uzun bir süredir. Bu konuda 2018 yılında Rusya Federasyonu Maliye Bakanlığı 293n sayılı yeni bir emir çıkararak vergi muhasebesinde bazı değişiklikler yapmıştır. 1. Yabancı şirketlerin akredite edilmemiş ayrı bölümlerinin iş yapmalarına izin verilmemektedir. 2. Akredite olmayan ayrı birimler aracılığıyla faaliyet gösteren yabancı bir kuruluş,vergi numarası tayin belgesi vermeme hakkına sahiptir, aynı hak, bir şirket Rusya'da bir banka hesabı açtığında da görülür. 3. Bir vergi dairesine kayıt olmak için, yabancı bir kuruluş, başvuru formu, faaliyet belgesi, vergi numarası gibi resmi belgeler sunmalıdır, vergi numarası faaliyet belgesinde belirtiliyor ise ayrı olarak sağlamak gerekli değildir. 4. Yabancı bir şirketin biriminin kapanması halinde vergi dairesi kayıtlarından çıkarılır, akredite bir şube aracılığıyla çalışması durumunda, yeniden yapılanma halinde akreditasyonun sona erdirilmesine ilişkin belgeler vergi dairesine sunulmalıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Yabancı Şube Temsilciliklerin Akreditasyonu
Rusya'da kendi şube yada temsilciliklerini açan birçok yabancı şirket gerekli belgeleri kendileri hazırlamakta ve bu nedenle sıklıkla red almaktadırlar, aslında bu konuda birçok nüans vardır ve bu tür hem zaman ve hemde maddi kayıplardan kaçınmak için, sadece Federal Vergi Servisinin şube ve temsilciliklerin akreditasyonuna ilişkin gerekliliklerini değil, aynı zamanda belge hazırlama genel ilkelerini de dikkate almak gerekir. Başvuru için gerekli evraklar; 1. Orijinal veya Kopya Başvuru Evrakları 2. Akreditasyon Belgeleri Nereden Alınır 3. Başvuru Süresi 4. Başvurunun Değerlendirilmesi 5. Başvuru Evraklarının Legalize Edilmesi 6. Başvuru Belgelerin Tercüme Edilmesi 7. Akreditasyon Başvurusu Farklı ülkelerin benzer belgelerinde önemli ölçüde farklılılar olabileceği için, yabancı temsilciliklerin akreditasyon süreci oldukça karmaşık ve zaman alıcıdır, gerekli belgelerin taleplere uygun bir şekilde konunun uzmanları tarafından hazırlanması ve gerekli özenin gosterilmesi başarılı akreditasyonun anahtarıdır. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Yurtdışı Teşvik Destekleri
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı yurtdışında iş yapan yada yapmaya niyetli firmalara iş seyahati, fuar katılım masraflarına desteğin yanı sıra yurtdışında birimi olan firmalarada bir cok konuda destekte bulunmaktadır, bunlar; 1. Mağaza, ofis, depo, showroom kira desteği 2. Reklam tanıtım desteği 3. Marka tescil desteği Dünyanın herhangi bir yerinde kiralanan ofis, mağaza, showroom, depo veya reyonunun kira giderlerinin önemli bir kısmı en fazla 25 birim için, her bir ülke başına 4 yıl boyunca bakanlık tarafından karşılanmaktadır. Mesela 5 mağazası olan bir üretici firma olduğunuzu ve her mağazanın yıllık kira bedeli 100.000 ABD doları olduğunu varsayalim, 1 yıl içerisinde toplam ödeyeceğiniz 500 000 ABD doları nin 250 000 lik kısmi bakanlık tarafından karşılanacaktır. Diğer detaylar: Uretici firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 50 si ve yıllık 120 000 ABD dolarına kadar - Ofis\depo\showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 50 si ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar Ticari Firmalar; - Yurt dışında mağaza açmaları halinde kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 100 000 ABD dolarına kadar - Ofis-depo-showroom açmaları halinde ise kira bedelinin % 40 ını ve yıllık 75 000 ABD dolarına kadar destek almaktadırlar. Önemli! - Uretici yada ticari firmalar birimlerini hedef veya öncelikli ülkelerden birinde açar ise, destek oranı üretici firmalar için %60, ticari firmalar için ise %50 olmaktadir. - Hem firmanın merkezi 4. 5. ve 6. teşvik bölgesindeyse, hem de hedef veya öncelikli ülkelerde birim açılmış ise; destek oranı üretici firmalar için %70, ticari firmalar için %60 olmaktadir. Tanıtım ve marka tescil destekleri ile ilgili bilinmesi gerekenler; Yurtdışında iş yapan firmaların reklam – tanıtım giderlerinin firmanın yurtdışı kira desteğinden faydalanan bir birimi yoksa ise % 60'ını ve yıllık 250.000 ABD dolarına kadar, kira desteğinden faydalanan bir birim varsa ise oran yine %60 fakat yıllık 150.000 ABD dolarına kadar ki kısmı karşilanmaktadır. Önemli! - Firmaniz reklam – tanıtımını hedef veya öncelikli ülkelerden birinde yapar ise, destek oranı %70 olmaktadır. - Hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. teşvik bölgesinde ve hem de hedef veya öncelikli ülkelerde reklam – tanıtım yapılıyor ise destek oranı %80 olmaktadır. Bu destekte yine 4 yıl süresince ve istenilen sayıda ülkede yapılacak olan katalog bastırma, sosyal medya, dergi, gazete, televizyon reklamları ve pop-up mağazacılık harcamaları içindir. Yurtdışında iş yapan firmaların marka tescil giderlerinin ise % 50 si ve 50.000 ABD Dolarına kadar ki kısmı bakanlıkça karşılanmaktadır. Marka tescili öncelikli ülkelerden birinde yapılıyor yada firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesindeyse %60, hatta hem firmanızın merkezi 4., 5. ve 6. nolu teşvik bölgesinde hem de hedef veya öncelikli ülkelerde yapılıyor ise destek oranı %70 olmaktadir. Içinde Rusyanin da bulunduğu hedef veya öncelikli ülkeler ile teşvik bölgeleri listelerini Ticaret Bakanlığının websitesinden detaylı olarak bulabilirsiniz. Önemli! - Satışı yada pazarlaması yapılan ürünün Türkiye’de üretiliyor olması ve ilgili birim açıldıktan sonra 6 ay içinde üyesi olunan ihracatçı birliğine başvurulması gerekmektedir ve yurt dışındaki birimin bir yabancı ortağının olması halinde destek ortaklık oranında yapılmaktadır mesela bir yabancı firma ile %50 ortak olarak açılan bir mağaza için normalde 100.000 ABD doları destek alacakken, firmanın yarısı yabancılara ait olacağı için 50.000 ABD doları destek alınacaktır. Teşvik desteği asağıdaki adımlardan oluşmaktadır. - Kira şözleşmesinin imzalanması - Ilgili ödemenin yapılması - Ilgili ülkedeki ticaret müşavirliğine sözleşme ve ödeme belgelerinin verilmesi - Müşavirliğin gerekli incelemeleri yapması - Müşavirlikçe onaylanan belgelerin alınması - Bu belgelerle üyesi olunan ihracatçılar birliğine başvurulması - Ödemenin alınması Rosco Consulting teşvik başvuruları konusunda da Rusya ayağında sizlere gerekli tüm desteği sağlamaktadır, müşavirlikçe talep edilen evrakların hazırlanması, ilgili talep formlarının doldurulması, gerekli evrakların düzenlenmesi, başvuruların yapılması, yerinizin müşavirlikçe incelenmesinin organize edilmesi, evrakların müşavirliğe onaylatılması ve alınması işlemlerinizi yapıyoruz. Yurtdışı ve yurt içi tüm desteker konusunda Ticaret Bakanlığının hazırlamış olduğu www.kolaydestek.gov.tr web adresinden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "SIFIR BEYANNAME"
«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)