Hİzmetler

ŞİRKET SERMAYESİNİN ARTIRILMASI (AZALTILMASI)

Sermaye – şirketlerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri için gerekli olan en önemli unsurlardan biridir. Sermaye her şirketin açılışı sırasında sürdüreceği ticari (üretim) faaliyetine göre belirlenip, tutarı şirketin tescil edilmesi sırasında resmiyet kazanmaktadır. Bundan dolayı şirketin sermaye bedelinin tutarını değiştirmesi durumunda, onun sürdürdüğü faaliyetinin etkilenmesinin yanısıra şirketin tüzel kuruluşlar sicilinde ve kuruluş evraklarında değişikliklerin yapılması gerekmektedir. Belirtilen işlemlerin gidişatı hakkındaki tüm bilgileri RosCo Şirketi’nin uzman personelinden öğrenebilirsiniz.

Şirketlerin sermaye bedeli nekadar yüksek olursa, kendisi hakkında partnerleri ve müşteriler nezdinde daha sağlıklı ve güvenilir bir kuruluş olarak olumlu görüşün sağlanacağı sır değildir. Belirtilen unsur aynı zamanda devlet kurumları tarafından düzenlenen ihalelerde ve banka kredi başvurularının yapılması sırasında büyük avantaj sağlamaktadır.


Yürürlükte olan mevzuat uyarınca sermayenin 3 şekilde artırılması mümkündür:

Sermayenin şirketin öz kaynakları ile artırılması, şirketin bir önceki vergi yıldaki muhasebe beyannamelerinin incelenmesi şartı ile, muhasebe raporlarının sonucunda genel kurul toplantısının kararı ile mümkündür. Şirket semayesinin belirtilen şekilde artırılması durumunda, ortakların sahip olduğu payların sayısının artırılmaması şartı ile, sahip oldukları payların nominel değerleri doğru orantılı olarak artırılmaktadır.

Sermayenin, ortakların yaptığı ek yatırımların sonucunda artırılması, şirketin genel kurul toplantısının kararı ile mümkündür. Ek yatırımların, kararın alınmasından sonraki 2 (İki) ay içinde yapılması öngörülmektedir. Ek yatırımın yapılması için ayrılan vaktin tamamlanmasından sonraki 1 (Bir) ay içinde şirketin genel kurulu, ortakların şirketin sermayesine yaptığı ek yatırımın onaylanması yönündeki kararı vermelidir.

Şirket sermayesinin üçüncü şahısların yaptığı yatırımı sonucunda artırılması, Şirket Ana sözleşme’sine aykırı olmaması şartı ile mümkündür. Şirket sermayesinin üçüncü şahısların bu konudaki başvurusu sonucunda artırılması yönündeki kararın Şirketin genel kurul toplantısında alınması gerekmektedir. Belirtilen kararın yanısıra ilaveten birkaç kararın verilmesi öngörülmektedir. Üçüncü şahısların yaptığı yatırımı ile şirket sermayesinin artırılmasının düzeni hakkındaki ayrıntılı bilgileri «şirket sermayesine yatirimin yapilmasi ile şirket’e yeni ortaklarin dahil edilmesi» maddesinde bulabilirsiniz.

Şirket sermayesinin artırılmasının şekline bağlı olmadan, bunun sonucunda şirket Ana sözleşme’sinin genel kurul toplantısının kararı ile tasdik edilmesi gerekmektedir. Bunun yanısıra sermayenin artırılması sonucunda Ana sözleşme’ye yapılan değişikliklerin devlet tescilinin yapılmasına dair dilekçe sunulmalıdır. Dilekçenin Genel müdür tarafından noter tasdikli olarak imzalaması gerektedir. Sermayenin artırılması yönündeki kararın alınmasından sonraki 1 (Bir) ay içinde dilekçe gerekli olan diğer belgeler ile birlikte tescil eden makama sunulmalıdır.

Sermayenin ruble dışındaki diğer döviz ile artırılması sırasında karşılaşabileceğiniz zorlukların gözardı edilmemesi gerekmektedir. Ama siz belirtilen zorluklarla, tüm işlemlerin yapılması için RosCo Şirketi’nin görevlendirmediğiniz durumda karşılaşacaksınız. Rusya Federasyonu’ndaki birçok yabancı şirketin (Ford, Verbatim, HUAWEI vs.) faaliyetini desteklememiz sırasında edindiğimiz deneyim ile her türlü sorunları aşabildiğimizi bilginize sunarız.


Limited Şirketi’nin sermayesi aşağıdaki düzende azaltılacaktır:

  • Ortakların sermayede sahip oldukları payların nominel değerlerinin azaltılması şeklinde. Şirketin sermaye bedelinin azaltılmasına dair karar almasından sonraki 3 (Üç) iş günü içinde tescil eden makama bununla ilgili bildiride bulunulmalıdır. Bundan sonra, ayda bir defa olmak üzere, ‘Devlet tescil gazetesinde’ bununla ilgili toplam 2 (İki) defa şirket sermaye bedelinin azaltılması hakkında ilan verilmelidir.
  • Şirket’e ait olan pay ile. Sermayede şirkete olan payın, Şirket’e geçmesinden sonraki 1 (Bir) yıl içinde dağıtılması gerekmektedir. Belirtilen süre zarfında şirkete ait olan payın dağıtılmaması veya satılmaması durumunda, sermaye bedelinin belirtilen payın bedeli kapsamında azaltılması gerekmektedir.

Şirkete sermayede ait olan payın tutarı kadar azaltılması öngörüldüğü tarihi itibarı ile toplam sermaye tutarının 10 000 ruble olması durumunda, şirkete ait olan payın silinmesi veya azaltılması mümkün olmayıp, sözkonusu durumda şirketin kapatılması gerekmektedir.

Önceden bahsetmiş olduğumuz gibi, sermaye artırılması (azaltılması) prosedürü yüksek seviyedeki hukuki donanıma sahip olunması gereken zor bir süreçtir. Gerekli olan hukuki bilgilere sahip olmayan şirket personeli sermayedeki değişimin devlet kaydının öngörülen düzende yapılmasını engelleyen birçok hata yapmaktadır.

HİZMETLERİN BEDELİ

Şirket sermayesinin artırılması (azaltılması) kapsamındaki tüm hizmetinin toplam bedeli

9 700 rubleden başlayan fiyat ile.

Unutmayınız! Sizin için tasarrufta bulunduğumuz süre içinde, ödemiş olduğunuz hizmetlerimizin bedelinden daha yüksek seviyedeki gelir elde edebilirsiniz.

BELİRTİLEN İŞLEMLERİNİN YERİNE GETİRİLMESİ İÇİN ROSCO ŞİRKETİ’NİN TERCİH EDİLMESİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

  • Şirketimizin uzmanları tarafından 1 000’den fazla müşterimizin sermaye artırılması/azaltılmasının devlet tescil işlemleri yerine getirildiğinden dolayı, belirtilen işlemlerin başarı ile yerine getirebiliriz.
  • Sizin için süreç hızlı bir şekilde geçip, çok az vaktinizi alacaktır. Sizden istenebilecek şeylerden biri, gerekli olan belgelerin tarafınızca bize sunulmasıdır.
  • Şirketinizin sermayesinin artırılması/azaltılması için gerekli olan tüm belgeler RosCo Şirketi’nin uzmanları tarafından hazırlanacağından, sizin sürecin gidişatına dahil olmanız gerekmeyecektir.
  • Şirketinizin Genel müdürünün noter ziyaretinde eşlik edilecektir.
  • Noter tasdikli vekaletname uyarınca vergi dairesinde belgelerin teslimatı ve teslim alınması işlemleri tarafımızca yerine getirilecektir.

Oturma izni (Vid Na Jitelstvo)
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo)
Oturma izni (Vid Na Jitelstvo) nasıl alınır? Rusya da oturma izni ile ilgili ikinci videomuza hoşgeldiniz, ilk videomuzda sizlere Rusya da süresiz oturma izni (Vid Na Jitelstvo) ile ilgili son degişiklikler, kimlerin başvurabilecegi ve benzeri konularda bilgi vermiştik ve bu devam videomuzda ise oturma izni nasıl alınır, Rusya'da oturma izni başvurusu nasıl yapılır, oturma izni almak için bir yabancının hangi adımları atması gerekiyor gibi çok sik sorulan sorulariniza cevap verecegiz Rusya'da oturma izni (Vid Na Jitelstvo) alma prosedürleri nelerdir? Vid Na Jitelstvo yani oturum izni alma prosedürü 4 etaptan oluşmaktadir bunlar kisaca: 1. Gerekli evraklarin hazirlanmasi 2. Ilgili kuruma başvurunun yapilmasi 3. Başvurunun ilgili kurumca karara baglanmasi 4. Ve oturma izninin alinmasi şeklidedir Gerekli evraklar nelerdir? Oncelikle işlemler için ilgili başvuru formunun doldurulmasi gerekir, başvuru formlarini içişleri bakanligina ait websitelerden, kamu hizmet portalindan ve içişleri bakanligina ait yabancilar ile ilgili şubelerin standlarindan tedarik etmek mumkundur hatta buralarda nasil doldurulmasi gerektigi ile ilgili gerekli yonlendirmelerde bulunmaktadir, başvuru formu haricinde; • 4 fotoğraf; • Pasaportun tüm sayfalarının noter onaylı çevirisi • Gelirinizi, çalistiginiz yeri teyit eden bir belge yada banka hesap hareketleri (ki geçiminizi saglamaya yetecek derecede nakitin bulunmasi gerekmektedir) • Rus dili ve Rusya tarihini bildiginize dair ilgili kurumlardan alinmiş sertifika • Uyuşturucu bağımlısi olunmadigina, tehlikeli ve bulaşıcı hastalık taşinmadigina dair saglik kurumlarindan alinan saglik raporu • Ve 5.000 ruble tutarında devlet harcinin ödendigine dair banka dekontu. Bu arada evraklara ve forma çok dikkat edildigini ve insanlarin çok küçük hatalar yüzünden defalarca düzeltilmek üzere geri yollanabildigini belirtmek isteriz Evet pratikte başvuru evraklarini inceleyen memurlarin noktalama hatalarina dahi dikkat ederek başvuru sahiplerinden duzeltmelerini isteye bilmektedirler o yüzden zaman kaybinin ve zaman kaybindan dolayi oluşan maddi kayiplari minimize etmek için hukuki destek almak, bu konudaki tecrubelerden faydalanmak çok önemli Diyelim ki bütün evraklar hazirlandi, form dolduruldu sonra ne yapilmasi gerekir? Etapta hazirlanan belgeler ve doldurulan form ile içisşeri bakanligina bagli goçmen burosuna başvuru yapilir bu başvurulari hem kişisel olarka hemde elektronik olarak yapmak mümkündür. Oturumu almadan once yabancilar onceki videolarimizda oldukça detayli bilgisini verdigimiz RVP yani geçici oturum izni ile kalmaktadirlar, zaman ile ilgili dikkat edilmesi gereken bir konu var midir? Tabii en çok dikkat edilmesi gereken konu başvurunun geçici oturma izninin sona ermesinden en geç 4 ay önce yapılmasidir ve RVP dedigimiz oturma izninin alınmasinin uzerinden sekiz ayın geçmiş olmasi gerekmektedir. Başvuru yapildi, evraklar incelendi ve Kabul edildi, sonraki aşamalar nelerdir? Pratikte bu kadar hizli olmasada ilk iki etap gecçldikten sonra başvurunun degerlendirilip 4 ay içinde sonucun belirlenmesi beklenir yani başvurumuzun kabul edilmiş olmasi oturum iznini garanti etmez, evraklardaki herhangi bir aldatmaca, alinmiş olan idari cezalar vs burda karşimiza bir red sebebi olarak çikabilmektedir, burda önemli bir konuda 1 Kasım 2019’a kadar altı ay degerlendirme suresinin 2 ay kisaltilmiş olmasidir, VKS li dedigimiz kalifiye yabanci personeller için bekleme süresi ise 3 aydir. Bekleme süresi sonunda olumlu yada olumsuz karari başvuru yapilan ilgili goçmen burolarindan yada internet üzerinden almak mümkündür, onay çikmasi halinde başvuru sahibi oturma iznini almak için bizzat Goçmen Ofisine gitmektedir. RosCo Consulting olarak Rusya da oturum başvurusu ile ilgili en çok sorulan sorulari burdan sizler icin cevaplamaya çaliştik, bilgi sahibi olmak ve güncel kalmak içın bizleri takip etmeyi unutmayin. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Audit Hizmeti | Rusya vlog RosCo
Rusya Federasyonunda özellikle yabancı sermayeli yada sahipli firmaların en büyük problemlerinden biri muhasebenin ne kadar düzenli tutulduğu ve mali tabloların güvenilirliği, konumuz audit yani mali denetim. Audit nedir, ne icin yapilir, yarararı nelerdir ve benzeri soruların cevaplarını bu videomuzda bulabilirsiniz. Audit Nedir? Audit finansal tabloların standartlara uygunluğu ve doğruluğunun defter, kayıt ve belgeler üzerinden denetlenerek raporlanmasının ilgili kurumlar tarafından yetkilendirilmiş kişi veya kuruluşlarca yapılmasıdır. Auditin amacı nedir? Auditin amacı beyan edilmiş olan finansal tabloların gerçeği dürüst bir şekilde yansıtıp yansıtmadığının ortaya konmasının yanı sıra Şirket Yönetimi, Hissedarlar, Çalışanlar, Kredi Verenler, Yatırımcılar, Kamu kurumlarına doğru ve güvenilir bilgi sağlamaktır. Audit yaptırmanın yararları nelerdir, firmanızın zarar görmesi mümkün müdür? Auditin en önemli amacı düzeltme yapmaya fırsat vermesidir yani firmanızda geçmiş dönemde yada dönemlerde yapılan hataların tespit edilmesi ve düzeltilmesinin sağlanmasıdır. Bu durum şirketlere zarar değil tam tersine çok büyük faydalar sağlamaktadır. Bağımsız denetçilerin sır saklama yükümlülüklerinden dolayı denetim raporları şirket yönetiminin istemediği kişi ve kurumlara sunulamaz sadece denetimi yaptıran firmaya bir rapor olarak iletilmektedir. Faydaları kısaca 1. Yönetime doğru bilgi akışını sağlamak. 2. Yönetime mali tablolarla ilgili olarak tahmin ve analiz yapmasında, geleceğe ait sağlıklı kararlar almasında yardımcı olmak. 3. Finansal tabloların gerçeği yansıtıp yansıtmadığını göstermek. 4. İşletme yönetimi ve çalışanlarının hile yapmasını önlemek seklinde siralayabiliriz Audit Türleri nelerdir? Auditi zorunlu ve gönüllü olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür. Gönüllü audit firmanın firnansal tablolarının yönetime rapor olarak sunulması için yapılırken zorunlu audit ise Yıllık cirosu 400 milyonu geçen veya balansta kayıtlı aktifleri 60 milyonun üzerinde olan firmalar ve Anonim şirketler, Kredi veren kuruluşlar, Sigorta şirketleri, Tur operatorleri, Finansal organizasyonlar, Borsada işlem gören menkul kıymetler şirketlerinin denetimden geçmesidir. Sizlerde denetim hizmeti vermekte oldugumuz tüm müşterilerimiz gibi firmanızdaki hatalardan haberdar olmak veya muhtemel hataların size çok pahalıya mal olmasının önüne geçmek istiyorsanız bize ulaşın. https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
Tahkim (Arbitrajny) Mahkemesi – Basitleştirilmiş Yasal İşlemler
Tahkim mahkemelerinde basitleştirilmiş prosedürler nelerdir, ne gibi avantajlar sağlamaktadır ve benzeri önemli detaylara bu videomuzda açıklama getiriyoruz. Tahkim mahkemesi nedir? İş ve diğer ekonomik faaliyetler alanında adaleti idare eden resmi devlet organıdır, medeni, idari ve diğer yasal ilişkilerden kaynaklanan ekonomik anlaşmazlıkları çözerler, tahkim mahkemeleri federal mahkemeler olup Rusya Federasyonu yargı sisteminin bir parçasıdırlar. Basitleştirilmiş prosedurler sayesinde tarafların mahkemeye gitmesine gerek kalmadan elektronik imza aracılığı ile gerekli başvuruları yaparak hem avukat masraflarından hemde zamandan tasarruf yapmış olurlar. Basitleştirilmiş tahkim mahkemeleri kararlarını 2 aylık bir sürenin ardından, internet üzerinden yayınlarlar, taraflar karara itiraz edebilir, temyize gidebilmektedirler. Basitleştirilmiş prosedurlerle görülebilecek MADDİ davalar nelerdir? - Firmalar arası maddi anlaşmazlık hallerinde limited ve benzeri firmalar için rakamın 800 000 ruble ve altı, şahıs firmalari için ise 400 000 ruble altı olduğu haller - Normatif olmayan yasal işlemlere itiraz halleri - 100 000 rubleyi aşmayan idari cezalara ve idari makamlarca alınan kararlara itiraz halleri - Toplam tutarı 200 bin rubleyi aşmayan zorunlu ödeme ve yaptırımların tahsiline ilişkin davalar. - Basitleştirilmiş prosedürlerle görülebilecek MADDİ OLMAYAN davalar nelerdir? - Tarafların sözleşmelerde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmemeleri halleri - Alinan çek veya senetlerin karşılıksız çıkması ve bunların noter aracılığı ile tescil edilmesi halleri - Davalı ve davacının rızası ile davaların birleştirilmesi halleri Son olarak basitleştirilmiş prosedürlerle görülemeyen davalar nelerdir? - Devlet sırlarının ifşa edilmesine yol açabilecek haller - Dava süresince ilave koşulları açıklığa kavuşturmak, ek kanıtlar sunmak, tanıklık gerektiren haller - Üçüncü tarafların hak ve çıkarlarının ihlal halleri - İcra memurunun karar ve eylemlerine itiraz davası halleri - İflas davaları - İnsan haklarının ve meşru çıkarlarının korunmasına ilişkin davalar https://rosco.com.tr/ enis.yildiz@rosco.su Cep +7(926)350-03-35 Ofis +7(499)444-00-00
HİZMET SİPARİŞİ VER "ŞİRKET SERMAYESİNİN ARTIRILMASI (AZALTILMASI)"

«ROSCO» şirketi
kuruluş
2004
Derecelendirme:
Рейтинг: А++1+++1+[%]
(2009 yılı genel toplamı itibariyle —
А++1+++1+[%])
Profesyonel
Sorumluluk
sigortası
Profesyonel kurumlarda üyelik:
SRO ‘Rus Auditorlar Birliği’
Vergi Danışmanları odası
(Sertifika №78)

NP «POO Ortaklığı»
(Rus Değerleme uzmanları derneği)
Şirket Reytingi:
Kalite Kontrol sertifikası
GOST R ISO 9001-2008 (ISO 9001:2008)
Ödül «Ulusal kaliteli marka» 2015
Moskova şehri
güvenilir şirketler
birliğine kabul
Partnerlik:
Şangay İşbirliği
Organizasyonu iş Klübü
ile çözüm ortaklağı
Sivil Toplum örgütleri
üyelikleri:
Moskova Sanayi
ve Ticaret Odası
(Sertifika №123-973 tarih 21.12.2009)